Forfatter Emne: Rabat hos Skat.  (Læst 5115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Dato: 22. August 2010 kl: 20:31:16 »
Ja jeg ved godt at overskriften er selvmodsigende, men alligevel:

Tænkt eksempel nr. 1:
 Hvis man importerer en T3 fra tyskland og vil have den på hvide plader er afgiften så ca. 10-15 000,-?
Hvis man senere skifter motor fra f.eks. 1,6 TD til DJ skal der vel igen betales et lignende beløb? Skal der betales afgift bare for at skifte fra diesel til benzin, eller er det effektforøgelsen man skal betale for?
Hvis man gør det hele ad én gang skal man så lægge tallene sammen, eller kan man "nøjes" med at betale de 10-15 000,-( altså rabat hos Skat?)

Tænkt eksempel nr. 2:
En doka mandskabsvogn der skal ændres til alm. gulplader skal der vel også betales afgift ca. 3000-,?
Hvis den senere skal ændres til hvideplader er det vel igen 10 000,-?
Ændring fra1,6 TD til DJ?
Hvis man gør det hele ad én gang???????????

Tallene jeg bruger er stort set grebet ud af luften og mit indlæg går kun på om man kan spare afgift ved at gøre de nævnte ting ad én gang.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #1 Dato: 22. August 2010 kl: 20:37:40 »
Jeg mener ikke, at det er forbundet med afgift, at ændre fra diesel til benzin. Men bilen skal godkendes med ændringerne, så vægtafgift m.v. bliver korrigeret. Hvis du overholder 20 % reglen ( målt i DIN hk ) ud fra den motor bilen er typegodkendt med, vil der ikke blive bøvl i så henseende.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #2 Dato: 22. August 2010 kl: 20:54:23 »
Aran: Det du siger er som jeg havde forventet, men det er den samme typegodkendelse om det er en JX eller en DJ så synsmanden siger det er ok, men hvad med skat?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Rabat hos Skat.
« Svar #3 Dato: 22. August 2010 kl: 21:03:36 »
helt enig i betragtningen, ved import skal der selvfølgelig betales til DJ. Alene salgsargumentet og nytteværdien senere er alle pengene værd.

Hinze

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #4 Dato: 22. August 2010 kl: 21:16:46 »
Og så synes jeg at have læst et eller andet sted at alle T3'ere (var det evter modelår 86) er typegodkendt til 112 Hk og at det er det de 20% skal regnes ud fra...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #5 Dato: 22. August 2010 kl: 21:21:46 »
Interessant. Jeg talte med Skat og skrevmed Skat for et par år siden. Der var de meget obs på at de 20% skulle beregnes i.ft. den motor bilen var blevet indregistreret med (den pris der var beregnet registreringsafgift af.)

Deres argument?

Ellers kunne man jo købe den billige motorvariant, betale afgift af den billige motor, og så lægge den store motor i, og dermed unddrage sig den fulde afgifsberigtigelse.........

Nu aner jeg så ikke hvorhenne man kan se hvaffen størrelse motor en bil er blevet afgiftsberigtiget med første gang....

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #6 Dato: 22. August 2010 kl: 21:22:22 »
Hvis jeg har forstået det i siger rigtigt, så kan man uden at betale afgift putte en DJ i en bil der er født med JX. Typegodkendelse nr S04682-00 omhandler begge motorer? (Evt. DJ + 20%?)

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Rabat hos Skat.
« Svar #7 Dato: 22. August 2010 kl: 21:29:50 »
Citat fra: "BlackChart"
Og så synes jeg at have læst et eller andet sted at alle T3'ere (var det evter modelår 86) er typegodkendt til 112 Hk og at det er det de 20% skal regnes ud fra...


Jeg har også hørt om det, men om nogen kan finde det på skrift tvivler jeg på. Hvis det dokument findes, er det guld værd
, og der vil ikke gå længe før alle danske T3ere kører rundt med 130 hk bensinmotorer, incl. min egen.  :shock:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #8 Dato: 22. August 2010 kl: 21:35:19 »
Det er et "sjovt" regne stykke!  For hvis man forestiller sig man skifter motor, og moteren man sætter i, kommer fra en dansk donerbil.... Så kommer motoren jo fra en bil som er belagt med afgift en gang???  Kan skat så kræve afgift engang til???
Carsten

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #9 Dato: 22. August 2010 kl: 21:38:12 »
Nej det ville næsten være for godt til at være sandt.

Tilbage til mit egentlige spørgsmål: Eks 1, sparer man afgift ved at lave motorændring samtidig med import fremfor ad to gange?
                                               Eks 2, sparer man afgift ved at lave motorændring samtidig med at gå fra mandskabsvogn til hvideplader?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Rabat hos Skat.
« Svar #10 Dato: 22. August 2010 kl: 21:39:17 »
Citat fra: "CarstenAS"
Det er et "sjovt" regne stykke!  For hvis man forestiller sig man skifter motor, og moteren man sætter i, kommer fra en dansk donerbil.... Så kommer motoren jo fra en bil som er belagt med afgift en gang???  Kan skat så kræve afgift engang til???


Det kan de gøre mange gange af samme bil, ovenikøbet uden at skamme sig over det....

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Rabat hos Skat.
« Svar #11 Dato: 22. August 2010 kl: 21:51:58 »
Citat fra: "Holger"
Nej det ville næsten være for godt til at være sandt.

Tilbage til mit egentlige spørgsmål: Eks 1, sparer man afgift ved at lave motorændring samtidig med import fremfor ad to gange?
                                               Eks 2, sparer man afgift ved at lave motorændring samtidig med at gå fra mandskabsvogn til hvideplader?

Mvh. Holger.


1. jeg tror du sparer ved at ordne det hele på en gang, prisen svinger ikke meget om de er på diesel eller bensin
 og da bilerne bliver vurderet efter stand, er der ingen grund til at komme møllen igennem 2 gange.

2. Du risikerer bare at komme til at betale afgift på bilen 2 gange hvis du ikke gør det samtidigt.
Den først betalte afgift ser de helt bort fra når bilen ikke bliver vurderet højere end ca. 40.000,-
(gammelt beløb som sikkert er blevet reguleret op)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #12 Dato: 22. August 2010 kl: 21:59:39 »
Er der ikke et mindste pris for at aktivere skat?  

Prøv at ringe og hør hvad de vil anbefale dig, men tror også det er bedst at gøre det på en gang!
Carsten

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #13 Dato: 23. August 2010 kl: 15:18:12 »
Tak for hjælpen allesammen. Som jeg skrev i indlægget er det tænkte eksempler, men det kan jo hurtigt blive aktuelt.

Mvh. Holger
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #14 Dato: 01. September 2010 kl: 14:06:33 »
Iflg mail fra VW med en typegodkendelse S 4813, står der, at et JX chassis fuldt ud "magter" en DJ motor..
Dog skal man vare opmærksom på sine bremse størrelser..

Iflg synshallen skal man dog betale afgift, når man øger motor størrelsen med mere end 20%..

Er der nogen, der ca ved, hvad det beløb er..???

Er også i overvejelse om en ABS motor..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)