Forfatter Emne: Rabat hos Skat.  (Læst 5130 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Solow

  • Gæst
Rabat hos Skat.
« Svar #15 Dato: 01. September 2010 kl: 14:24:12 »
Iflg. Fstyr egen hjemmeside tager de udgang i største motoreffekt og hvis din typegodkendelse siger at det er en DJ som chassiet tilsvarer må det jo være 112 Hk hvis den er fra efter 1986 og derved med de store bremser.

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #16 Dato: 01. September 2010 kl: 14:35:28 »
Tja, gid det er så vel..???
Men synshallen siger, at idet jeg vil øge de 70 hk med mere end 20%, skal de videregive det til SKAT,
og derfor en mer afgift..??
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #17 Dato: 01. September 2010 kl: 14:42:42 »
Der er forskel på typegodkendelse og 2+% forøgning, og "Afgiftsberigtigelse".

Det ene er teknik (ka den klare det), det andet er grunkerbunkeren (Er der afgiftsberigtiget.....)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #18 Dato: 01. September 2010 kl: 14:48:35 »
Det tekniske er der jo styr på med S4813..
Men ka godt tænke mig, at vide om man skal smide 3000, 7000kr eller ???
For så kan man måske godt nøjes med en AAM motor på 75 hk..??
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Solow

  • Gæst
Rabat hos Skat.
« Svar #19 Dato: 01. September 2010 kl: 14:52:54 »
Men synshallen skal jo også tage udgangspunkt i de 112 hk som bilen er godkendt til og derfor er det ikke over de 20% ?!?

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #20 Dato: 01. September 2010 kl: 15:00:51 »
Iflg synshallen blir det påført min regattest, at bilen er synet og godkendt med konstruktive ændringer ( ABS motor 90 hk )
og det vil udløse en mer afgift; når jeg har fået den om reg..
Men om synshallen har helt styr på det, ved jeg jo ikke..
Iflg nogen synshaller kan man jo heller ikke få vejet bilen ned..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #21 Dato: 01. September 2010 kl: 15:25:46 »
Det er meget enkelt. Synshallen godkender teknisk. Og det vil være ret cool med en reg-attest hvor ABS er godkendt som konstruktiv ændring - så er der præcedens :-)

Skat opkræver pengene - og de er sultne....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #22 Dato: 01. September 2010 kl: 15:38:42 »
Det tekniske er der ingen problemer i..
Spørgsmålet er jo, hvor sultne Skat er..??
Vil gerne læse DET som Solow siger, men er sgu bange for, at der dumper en rudekuvert ind også..??
Der må da være nogen her som har været møllen igennem..??
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #23 Dato: 01. September 2010 kl: 15:44:06 »
SKAT's nøgleord til at smide snablen i din pung: "afgiftsmæssige identitet"
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Solow

  • Gæst
Rabat hos Skat.
« Svar #24 Dato: 01. September 2010 kl: 15:46:10 »
Jamen JJ..så skal du jo også betale skat da din jo ikke er født som Golf og derfor har du udskiftet blokken med en som ændre indentitet på bilen uanset antal HK ?!?!?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #25 Dato: 01. September 2010 kl: 15:47:13 »
Martin, jeg går ud fra at alt er OK da det var en tidligere ejer som stod for det. (Jeg stiller ingen spørgsmål......)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #26 Dato: 01. September 2010 kl: 15:57:09 »
Er din også ændret fra diesel til benzin...JJ.??
Tror kun det er et problem fordi jeg både ændrer fra diesel til benzin og samtidig øger mere end de 20%..??
Martins er vel en DJ, som ikke blir forøget med mere end de 20%..??
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #27 Dato: 01. September 2010 kl: 16:00:40 »
Jeg må indrømme at jeg intet aner om forhistorien på Frk G - og ikke stiller nogen spørgsmål .-O)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Rabat hos Skat.
« Svar #28 Dato: 01. September 2010 kl: 17:12:59 »
Hele humlen ligger i, hvorvidt CRM/Skat har info om den enkelte bils oprindelige effekt, eller om de bare er hældt ud på markedet med en generel henvisning til typegodkendelsen, der omfatter alle motorer. Jeg spørgsmål, kan jeg ikke afklare generelt, men jeg ved, at alle brugt importerede køretøjer er afgiftberigtigede på baggrund af den konkrete effekt, motoren havde på synstidspunktet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Solow

  • Gæst
Rabat hos Skat.
« Svar #29 Dato: 01. September 2010 kl: 22:48:03 »
Nels.. nej min er født som 1.9 DG altså med 78 Hk eller hvor meget det nu er..

Jeg har tænkt mig at tage den fra bunden med syn og Skat, og påvise deres egne regler med hensyn til udregning af afgifter, mit eneste store "MEN" i denne sammenhæng, er at der står Subaru på min motor, men at jeg så kan argumentere for at den nu har 2 gange KAT samt indsprøjtning samt meget bedre økonomi i forhold til den gamle karburator motor som den var født med.