Forfatter Emne: ...Træls bilhandel  (Læst 3878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Dato: 23. September 2011 kl: 12:49:25 »
Solgte min gamle skoda for to uger siden (for 2000kr) aftalen var at køber skulle bruge den dagen efter til at køre på arbejde og derefter skulle skrotte den. Han solgte den så videre (uden at omregistrere) og der er nu en snylter, der drøner rundt på mine nummerplader og kører fra tankstationer og over storebælt uden at betale. Jeg får opringninger fra politiet og regninger fra tankstationer.
Jeg kan naturligvis ikke hænges op på noget, da jeg har en slutseddel, men det er da træls at skulle ringe rundt og sende kopier af dit og dat.

Jeg har før handlet med nummerplader uden problemer og jeg gør det fandeme også igen. Én spade skal ikke få mig til at miste troen på at mennesker generelt er ærlige og redelige og ikke ønsker at snyde én.

Men træls.....JA!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

thomasfyn

  • Gæst
...Træls bilhandel
« Svar #1 Dato: 23. September 2011 kl: 13:19:20 »
surt

Du kan på skats hjemmeside finde en blanket som du kan udfylde og derefter få bilen afmeldt..

Du skal medsende din slutseddel, og hvis skat godkender slutseddlen så går der tre uger, og derefter bliver bilen efterlyst og politiet bliver bedt om at hente pladerne..

Jeg har selv lige været igennem rumlen, og det virkede nemt..

Husk at opsige din forsikring, det kunne jeg med tilbagevirkende kraft fra salgsdatoen..

Her er blanketten: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716083&vId=0


Held og lykke

Vh Thomas

Crapz

  • Gæst
...Træls bilhandel
« Svar #2 Dato: 23. September 2011 kl: 13:20:39 »
@dokajønne det var ikke en jyde du handlede med vel ?

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #3 Dato: 23. September 2011 kl: 15:05:47 »
Jeg har prøvet samme med en sjællænder( Er Køge sjælland eller sverige ??  :wink:  ) , men damen hos SKAT ringede ham op og lyttede 20 sek på bortforklaringer og så blev den tvangsafmeldt. Jeg havde også medbragt den attest Thomas linker til i udfyldt stand.
Der er nogle idioter derude, men jeg har derefter kun solgt i fælles-omregistreret tilstand. Dvs. Jeg kører til motorkontoret og ser bøs ud   :twisted: , og køber omregistrerer .
Det virkede ihvertfald den ene gang ( har ikke solgt noget siden , er jo glad for det jeg har)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #4 Dato: 23. September 2011 kl: 15:25:20 »
Det burde bare ikke være nødvendigt. Når man handler biler i 2 -4000kr er det også lige voldsomt nok at to mennesker skal tage fri fra arbejde, fordi der MÅSKE skal være tid til at gå på motorkontoret.
Man skal jo for fanden kunne stole på sine medmennesker.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
...Træls bilhandel
« Svar #5 Dato: 23. September 2011 kl: 17:58:15 »
Ja, det burde man kunne - men igen er det sådan, at hvis man vil ha' noget gjort korrekt, så må man selv gøre det.... Jeg håber, at der kommer en afklaring snarest... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #6 Dato: 23. September 2011 kl: 18:05:08 »
Jeg gør det af princip ikke mere. Nu hedder det medbring forsikringsbevis, så udfylder vi anmeldelsen sammen, og JEG kører omkring SKAT dagen efter. Og hvis folk ikke kan acceptere dette, beholder jeg pladerne. Så kan de selv om, hvordan de får bilen væk.
Jeg TROEDE naivt på, at jeg kunne stole på en gut jeg kendte fra tidligere tider, men han omregistrerede ikke, og bilen var ikke længere på adressen. Så til SKAT med tro og love erklæring, og farvel nummerskilte. Så er vi blevet det klogere.

Mølle

  • Gæst
...Træls bilhandel
« Svar #7 Dato: 23. September 2011 kl: 19:16:13 »
Citat fra: "Aran"
Jeg gør det af princip ikke mere. Nu hedder det medbring forsikringsbevis, så udfylder vi anmeldelsen sammen, og JEG kører omkring SKAT dagen efter. Og hvis folk ikke kan acceptere dette, beholder jeg pladerne. Så kan de selv om, hvordan de får bilen væk.
Jeg TROEDE naivt på, at jeg kunne stole på en gut jeg kendte fra tidligere tider, men han omregistrerede ikke, og bilen var ikke længere på adressen. Så til SKAT med tro og love erklæring, og farvel nummerskilte. Så er vi blevet det klogere.


Ja. Det er også røv og nøgler, når man modtager p-afgifter og andet gøgl på ikke omregistrerede biler.. har været der...

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #8 Dato: 23. September 2011 kl: 19:21:43 »
Enig et par tumper skal heller ikke ødelægge det for min tilid, til andre ved bilhandel. Men vi må nok erkende at den tid hvor det var en ære at holde ord er ved at forsvinde!
Carsten

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #9 Dato: 23. September 2011 kl: 19:22:09 »
Har boret lidt i dag
Ham jeg solgte til solgte videre til en fyr fra Aarhus. Han har så igen videresolgt til en småkrimminel bekendt.....

Må man i det hele taget sælge en bil videre uden at omregistrere??? Kan ikke lige finde noget på net
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #10 Dato: 23. September 2011 kl: 19:43:36 »
JA mener der er noget med 2 eller 3 uger hvor din forsikringen dækker uden det koster trin på dit forsikrings trin hvis de laver skader! Det er måske et levn fra den tid hvor biler kun skulle synes ved ny ejer som stadig gælder! Men det er et gæt!!!
Carsten

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #11 Dato: 23. September 2011 kl: 22:05:13 »
Køber skal have bilen omregistreret indenfor 21 hverdage. I den periode gælder sælgers ansvarsforsikring.

Preben

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #12 Dato: 23. September 2011 kl: 22:22:45 »
Citat fra: "pcdoctor"
Køber skal have bilen omregistreret indenfor 21 hverdage. I den periode gælder sælgers ansvarsforsikring.


gælder det også hvis man ringer til forsikringen 5 minutter efter køberen er kørt med bilen og afmelder den? det plejer jeg da at gøre, og sidst fik jeg at vide at den så er forsikret på en eller anden "fællespulje" ordning-agtigt i de 3 uger køber har til at omregistrere bilen. hvis han så ikke gør det kontakter forsikringen politiet når de 3 uger er gået.

men man har vel under alle omstændigheder ryggen fri hvis man ringer og afmelder den hos sin forsikring med det samme den er solgt ifht evt bevisførelse hvis det nu er en røv der køber den.

alternativt kan man jo når/hvis man finder ud af at det er en røv der har købt bilen (feks hvis han tanker uden at betale osv) melde bilen stjålet, evt med et lille tip om at han var bevæbnet. så får man vel hurtigt en masse hjælp til at finde ham igen. :)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #13 Dato: 23. September 2011 kl: 23:43:38 »
Man  kan hvis man er flink aftale, at køber omregistrerer indenfor 3 uger. Så kan man kontakte forsikringen og oplyse, at køretøjet er solgt den og den dato. Og hvis køber ellers er ærlig, er det så ude af verden.
Der er til stadighed nogle, der hævder, at det er en lov med de tre uger.
Det er det bare ikke. Man har som køber ikke et lovmæssigt krav. Det er KUN hvis sælger har tillid til den / de personer, at det kan aftales.

Men hvis køber ikke er ærlig - og ovenikøbet handler bilen videre, er man mildest talt ikke så godt stillet. Af en eller anden grund går der vistnok nogle uger inden politiet gør noget alvorligt ved det.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
...Træls bilhandel
« Svar #14 Dato: 25. September 2011 kl: 18:50:55 »
De gange jeg har handlet bil, trailer osv, har jeg brugt FDM's slutseddel, da den har alt med...
De enkelte gange bilen ikke er omregistreret, har jeg taget slutsedlen med ned til motorkontoret, udfyldt formular 21.065 "meddelelse om manglende registrering af ejer/brugerskifte" det øjeblik formularen er afleveret, er bilen afmeldt og nummerpladerne efterlyst,.

Dog kræver det at det er min. 3 uger efter handlen er afsluttet, ifølge slutseddel.
Er der ingen slutseddel, er det 3 uger fra dags dato.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650