Forfatter Emne: Jensba  (Læst 19793 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Jensba
« Svar #60 Dato: 03. November 2010 kl: 18:54:37 »
Tarr... Holger, ka vi så lige høre noget om den TDI .. :D

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #61 Dato: 03. November 2010 kl: 19:03:25 »
Det er en TDI PD og jeg er ikke kommet videre end det i ser på billedet. Det gik jo i stå da jeg opdagede at den var stjålet.

Mvh. Holger
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Jensba
« Svar #62 Dato: 03. November 2010 kl: 19:29:05 »
Citat fra: "Holger"
Det er en TDI PD og jeg er ikke kommet videre end det i ser på billedet. Det gik jo i stå da jeg opdagede at den var stjålet.

Mvh. Holger


2.5 R5 TDI PD 96-128kW
engine configuration and engine displacement
inline five cylinder (R5) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 2,460 cubic centimetres (150.1 cu in), bore x stroke 81.0 x 95.5 mm (0.85 ratio), 492 cc per cylinder
cylinder block and crankcase
cylinder head and valvetrain
two valves per cylinder, timing belt-driven single overhead camshaft (SOHC), compression ratio 18.0:1
aspiration
variable turbine geometry (VTG) turbocharger, intercooler
fuel system and engine management
Unit Injector pump direct injection
DIN rated motive power and torque outputs
96 kilowatts (131 PS; 129 bhp) — Volkswagen Transporter (T4)
128 kilowatts (174 PS; 172 bhp) @ 3,500 rpm; 400 newton metres (295 ft·lbf) @ 2,000 rpm
applications
Volkswagen Touareg, Volkswagen Transporter (T4)


Right ?

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #63 Dato: 03. November 2010 kl: 19:36:30 »
Nej, det er en AUY 1,9 TDI Pumpe Dyse fra en Sharan 2002 115 Hk.

Mvh. Holger
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #64 Dato: 22. Januar 2011 kl: 22:48:18 »
Citat fra: "Holger"
Mangler hjælp: I en syncro er motoren placeret lavere end normalt. Er der nogen der kan fortælle mig hvor motorophænget er anderledes på syncro benzin? ( i forhold til ikke syncro) Min bil har altid rystet (rumlet) meget. Det er måske fordi vinklen på det bagerste kardanled er alt for stor?

Ja det kan jeg da:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Jensba
« Svar #65 Dato: 22. Januar 2011 kl: 23:31:00 »
Citat fra: "Alp"


2.5 R5 TDI PD 96-128kW
engine configuration and engine displacement
inline five cylinder (R5) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 2,460 cubic centimetres (150.1 cu in), bore x stroke 81.0 x 95.5 mm (0.85 ratio), 492 cc per cylinder
cylinder block and crankcase
cylinder head and valvetrain
two valves per cylinder, timing belt-driven single overhead camshaft (SOHC), compression ratio 18.0:1
aspiration
variable turbine geometry (VTG) turbocharger, intercooler
fuel system and engine management
Unit Injector pump direct injection
DIN rated motive power and torque outputs
96 kilowatts (131 PS; 129 bhp) — Volkswagen Transporter (T4)
128 kilowatts (174 PS; 172 bhp) @ 3,500 rpm; 400 newton metres (295 ft·lbf) @ 2,000 rpm
applications
Volkswagen Touareg, Volkswagen Transporter (T4)


Right ?


Wrong ;)

den ligger i T5 og har ingen tandrem, men takthjul

T4-TDI findes i 88, 102, og 150 hk-udgave med 2 tandremme og VP37 fordelerpumpe.

hilsen, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #66 Dato: 01. Marts 2011 kl: 21:23:09 »
Er der nogen der har erfaring med tørsumpsmøring? Problemet ved Subaru er at bundkarret sidder så lavt at det ta´r meget frihøjde. Oliefilteret sidder også meget lavt da der sidder en oliekøler mellem blok og filter (som JX ). Hvis man korter bundkaret op går det ud over oliemængden. Med tørsump forestiller jeg mig en tank der sidder højere end selve motoren og derfor vil alle oliekanaler altid være fyldt, også ved start. Det var bare mine tanker, kom med jeres erfaringer.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Jensba
« Svar #67 Dato: 03. Marts 2011 kl: 16:18:32 »
tørsump kræver lidt mer end bare end tank. 2 olie pumper feks. der er nogen racermotorer fra gamle dage der blev bygget om til tørsump
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Jensba
« Svar #68 Dato: 03. Marts 2011 kl: 16:57:57 »
Citat fra: "Holger"
Er der nogen der har erfaring med tørsumpsmøring? Problemet ved Subaru er at bundkarret sidder så lavt at det ta´r meget frihøjde. Oliefilteret sidder også meget lavt da der sidder en oliekøler mellem blok og filter (som JX ). Hvis man korter bundkaret op går det ud over oliemængden. Med tørsump forestiller jeg mig en tank der sidder højere end selve motoren og derfor vil alle oliekanaler altid være fyldt, også ved start. Det var bare mine tanker, kom med jeres erfaringer.


Svaret på dine bønner er hos "smallcar" men det er ikke lige så sjovt som at eksperimentere selv...  :wink:
Jeg kan bare ikke se hvordan de fikser problemet med oliefilteret....
...men de fjerner vel bare køleren og monterer en ekstern køler.

http://www.smallcar.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=29943

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #69 Dato: 03. Marts 2011 kl: 19:42:23 »
Filteret er forholdsvis nem at lave. Der findes "relocation set" så man frit kan placere filteret hvor man vil.
På de gamle 2,2 er der slet ingen oliekøler.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #70 Dato: 03. Marts 2011 kl: 20:55:26 »
Jeg kan godt se at den traditionelle løsning er den nemmeste og billigste. Jeg sætter dog spørgsmål ved om de nu også kan opnå den samme mængde som standard og hvis de kan ta´r de af pladsen mellem bundkar og gearkasse. Det er netop der de fleste har udstødning fra den ene side til den anden. Man kan selvfølgelig "bare" lave et andet udstødning.  Jeg kan heller ikke se om det gi´r nok til at rammen under syncroen har plads nok. Køleeffekten går vel også lidt tabt når først pladsen mellem ramme og bundkar er sat til med skidt. Jeg har også min betænkelighed ved at al olien fra motoren skal gå først til et "relocatet" filter og derefter helt frem foran gennem en oliekøler og så tilbage til smørekanalerne. På et TS kunne oliekøler jo sidde på slangen fra bundkar til tank.
Det ender jo nok med at jeg skal have et bundkar bestilt hjem, så hvis andre skal have noget hjem derfra kunne vi måske gå sammen og spare fragt?
Mvh. Holger
81 75 44 50