Forfatter Emne: Hjulkøb i sverige?  (Læst 7562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jørn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
Hjulkøb i sverige?
« Svar #15 Dato: 07. April 2009 kl: 07:30:10 »
Jeg ville vælge et sæt BF Goderich All Terrain frem for Discover alene af den grund at dækket er billigere og kører betydeligt længere (60000-80000 km) mod Discover (30000-40000 km), køre egenskaberne er der ikke den store forskel på. Jeg har selv kørt på begge mærker i min Hilux i størrelsen 31/10,5/15 og var tydeligt skuffet over holdbarheden af mine Discover Radial LT hvorimod BFG bare bliver ved og ved. Mht. valget af dæktype Mud Terrain/All Terrain (allround dæk) skal du vurdere hvor meget offroad du køre kontra hvor meget landevej og du må forvente at de fleste Mud terrain dæk er noget støjende l..t at køre på i regnvejr og danske vinterveje med rim og glatte renskrabte veje men tilgengæld en saglig fryd når der er høj sne og i mudder og leret underlag hvor det grove mønster kan tømme sig selv og dermed komme til sin ret (eller grave bilen ned på et split sekund). Et dæk som eks. BFG A/T el. Disc. Radial LT klarer sig godt både på landevej og til moderat offroad og er helt fremragende i sand el. løst underlag hvor MT typerne graver lidt rigeligt og jo bredere dæk jo større trædeflade og dermed større bæreævne så vælg ikke de smalle skæreskiver som ses hos dansk militær og på klassiske landrover.....
ps. De er gode til råd og vejledning (og priser) hos Nordkystens 4x4.....

Mvh. Jørn Dam
offroader på 13'ende år
Mvh. Jørn
T3 Transporter 1,6(9) TD årg. 90
Hilux 4x4 2,4 Hjemme TD årg. 88

Offline kaizer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 144
    • Vis profil
Hjulkøb i sverige?
« Svar #16 Dato: 07. April 2009 kl: 18:02:04 »
Tak allesammen for gode råd :D
- Jeg tror lige jeg tager og snakker med nordkystens4x4...
Forhåbenligt kan i så se hvad jeg valgte når vi kommer til fyn!
Mads - Ejer af VW Bus T3 Syncro 2.1 Krankenwagen :-)