Forfatter Emne: Øjer i næsen, går det?  (Læst 2786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Dato: 04. Januar 2010 kl: 14:48:23 »
[Denne post må da vinde en præmie for mest mærkelige overskrift!]

Hey alle,

Jeg er ved at lave lidt om, og vil i den forbindelse gerne høre jer om det er forsvarligt at lave øjer til at trække i/med i 'næsen' på bilen?
Jeg har en meget god ide om selve konstruktionen, men tænker lidt om selve bilen holder til at blive hevet der. Jeg mødte en tysker som havde pillet den der træk split af en LT'er og monteret den i næsen af hans T3'er. Det så fedt ud (det er nu ikke det, jeg har tænkt mig).

Jeg ved der er 'nogen' som skærer næsen af, fordi det jo er den man altid graver jord op med. Jeg er mere nervøs for jeg hiver den af! Jeg synes den ser temmelig solid ud, men det kan jo være den ikke er bygget til at blive trukket i.

Mange tak : )

ibber

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Svar #1 Dato: 04. Januar 2010 kl: 15:08:28 »
kan du ikke bare lave øjne forneden i bullbaren ?

Bluestar

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Svar #2 Dato: 04. Januar 2010 kl: 15:09:20 »
hmm, er det ikke i den man monterer det originale trækspil? den plade, der forhandles er vel montert i den tværbjælke? hvis, så må der jo være noget styrke der, men jeg ville nok overveje ekstra ned til længdevangerne

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Øjer i næsen, går det?
« Svar #3 Dato: 04. Januar 2010 kl: 15:14:51 »
tony's gamle orange CF-bus har fået svejst en jern-klokke ind i deformations-stykket beregnet til skurvognstræk!
mon ik ham "kagekongen" har et billede et sted.
om det han holde til at trække en syncro fri med, ved jeg ik men det skal laves kraftigt, helst med fæste i vangerne!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Øjer i næsen, går det?
« Svar #4 Dato: 04. Januar 2010 kl: 16:14:01 »
Jeg har et billede på vej, skal bare lige have lidt strøm på cameraet.

Det med træk, er lavet på næsten alle forsvarets køretøjer.

Hvis du skal have spil på.  ville jeg montere en plade, der kunne fordele trækket. og så montere med 6 bolte fordelt over ca 60 cm.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Bluestar

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Svar #5 Dato: 04. Januar 2010 kl: 16:35:45 »
ja, det var det jeg mente!


OT - hvem har sådan et gitter, som Herr jensen har på sin super fede vogn? jeg vil gerne købe sådan et!

jesper

Mølle

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Svar #6 Dato: 04. Januar 2010 kl: 18:20:08 »
Den opsætning POOT viser var lavet på alle CF busserne. Jeg har en tilhørende trækstang. Hvis det bliver lavet på den måde er det helt sikkert stærkt nok.

Hvis du vil montere nogle øskner til at montere træktov mv. i, så ville jeg nok få lavet nogle gevindbøsninger til m10 eller m12 og så få dem boret ind og svejset fast. Gir det mening????

Herr_Jensen

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Svar #7 Dato: 04. Januar 2010 kl: 21:07:43 »
Hey alle, og mange tak for jeres svar!

Det er ikke et spil jeg skal have på. Jeg vil bare gerne have lidt flere muligheder for at trække/blive trukket foran.

@ibber
Godset som bullbaren er lavet af, er så svagt at den vil blive revet fra hinanden hvis man prøvede at trække noget som helst i den, tror jeg.

@Bluestar
: ). Du skal være opmærksom på der er 2 versioner: En 2wd og en Syncro version af bullbaren. Syncro versionen er bredere (så du ikke behøver at skære i den der beskyttelses plade), og har gitter for lygterne. Jeg har 2wd versionen...

@poot
Mange tak for billedet - yderst lærerigt : ). Det er lige præcis det setup jeg så på den tyske T3 jeg talte om. Godt at vide det er stærkt nok.

@mølle
Din beskrivelse er mere eller mindre hvad jeg har i tankerne : ). Jeg vil fastspænde nogle beslag jeg laver, som så bliver en del af bullbaren. Den bliver fæstnet 2 steder (det var mit 'spørgsmål til de kloge', fra nogle dage siden).

Tak, alle. Jeg er meget klogere, og kan høre jeg ikke er ude på dybt vand med det jeg har tænkt mig.

 : )

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Øjer i næsen, går det?
« Svar #8 Dato: 04. Januar 2010 kl: 21:12:58 »
Du er ude i noget af det samme som jeg går og roder med inde i hovedet...
Jeg har dog planer om noget 10mm fladjern som bliver tilrettet så der ikke er skarpe kanter og med et hul igennem som man kan sætte en god kraftig sjækkel i, om der kommer en i midten eller en i hver side (ud for de langsgående vangers befæstigelse) ved jeg ikke lige endnu, men så skal det laves så der bliver lavet et hul i kofangeren som øjet lige nøjagtigt kan komme igennem...

Regner med at det er færdig tænkt og lavet INDEN vi skal til syncro træffet i tyskland, og skal nok huske billeder undervejs :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bluestar

  • Gæst
Øjer i næsen, går det?
« Svar #9 Dato: 04. Januar 2010 kl: 22:27:25 »
@Bluestar
: ). Du skal være opmærksom på der er 2 versioner: En 2wd og en Syncro version af bullbaren. Syncro versionen er bredere (så du ikke behøver at skære i den der beskyttelses plade), og har gitter for lygterne. Jeg har 2wd versionen...

Jamen i første omgang er jeg glad, hvis jeg bare vidste hvor jeg skulle lede efter et... så hvis nogen kender et sted eller andet, så giv gerne besked!

jesper

PS - hvor bliver de billeder af : )

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Øjer i næsen, går det?
« Svar #10 Dato: 04. Januar 2010 kl: 22:57:40 »
Jeg troede den bullbar var fra en Scania. synes den ser for bred ud, men det kan selfølgelig vare kameravinklen.  :lol:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!