T3Klub Danmark > Klubsnak

åben invitation

(1/3) > >>

blomsterbussen:
kære dejlige T3 mennesker. jeg og mine venner har en transporter fra '90 som ikke vil starte (har været på eurotrip i sommers og problemerne opstod først da den kom hjem til kolde Danmark). vi har skubbet den igang indtil videre, og ja man får da noget motion, men vi er ikke just de store atleter ;) mange mekanikere virker tilbageholdende da vi ikke aner hvor problemet ligger, og det ville da også være fedest hvis man kunne finde ud af at fixe den selv, men vi er mildest talt temmelig uerfarne på det område. derfor tænkte vi på om der ikke skulle være en garvet T3'er gut/gutinde, der havde lyst til at kigge forbi blomsterhuset ved Bjedstrup/Alken mellem Skanderborg og Ry og få en god kop kaffe, lidt hjemmebag og noget musik med på vejen. så kan vi tage et kig på blomsterbussen og måske finde ud af hvad der er galt. det kan være du har oplevet samme problem og kender nogle gode kneb så vi sparer os en kæmpe mekaniker-regning. vi vil meget gerne lære lidt mere om vognen, og det lærer man jo bedst ved at tage en sludder med en erfaren.

mange venlige hilsner de unge fattige musikere fra blomsterhuset;
Lasse, Thomas, Simon, Jacob og Nicolai

Jønne Ukendt:
Diesel eller benzin?

Mvh Jønne Ukendt

Milos camperbus:
Ja den er egentlig urolig let at skubbe i forhold til dens størrelse, ik.

Jeg har selv været hele møllen igennem med det der start halløj.

Jeg købte bilen for mange år siden. VW havde lige sat en ny starter på til 3500 kr, og to uger efter var der samme problem. Der skete nogle gange ikke noget når man drejede nøglen.

Jeg kørte ud til en erfaren t3 gut, som lige klippede det yderste af starterledningen af og satte en ny kabelsko på. Og vupti, så virkede det et par år igen. Så har jeg igen haft problemer periodisk, og kørte en overgang med en knap bag nummerpladen, som man skulle om og trykke på, efter man have sat tænding på. Men nu har jeg lavet det 100%.

Tændingslåsen er skiftet, derfra er styrestrømmen fra tændingen kørt til et ræle.
Dette ræle sidder i en sort boks som er identisk med den originale sorte boks i motorrummet. I denne boks sidder nu gløderæle og relæ til start. Der er også sikringer da jeg har lavet nye plus og minuskabler, så det kommer maks strøm fra relæ mod starter.

Så det der primært kan være galt kan være for svag styrestrøm pga. dårlige forbindelser (den lille ledning på starter)
Dårlig forbindelse i den store plus kabel, eller dårlig stel.
En starter der hænger, som lige skal have nogle dask med et jernrør fra venstre baghjul, så den kan køre hen og blive skiftet.
I virkeligheden er det lidt en kombination af det hele.

Jeg kunne da godt give en hånd hvis det var.

Retrolasse:
Den der med lige at banke let til starteren havde jeg også med min Peugeot 406. I en måneds tid fungerede det, inden jeg fik startmotoren skiftet.

Jeg havde også en VW 1300 engang der afladede om natten, så var der ikke strøm på om morgenen. Men der er strøm på hos jer?

Erik:
Det lyder ikke så slemt.. i mine ører er det en frisk starter, eller måske tændingslåsen eller noget ledningsarbejde..

Det burde en kyndig T3 ejer let kunne dianosticere..

hvis I har mod på det, så kan I tjekke om det er starteren eller den tykke ledning den er gal med ved at trække en ledning fra batteriet og holde hen til det lille spadestik på starteren, efter at I har taget den tynde ledning af...

hvis starteren virker og får strøm nok igennem den tykke ledning burde den trække motoren rundt så snart ledningen fra batteriet rammer spadestikket...

husk at sætte bilen i frigear og trække håndbremsen først  ;)

god fornøjelse...

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version