Forfatter Emne: Miljøtiltag  (Læst 29155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #90 Dato: 20. September 2009 kl: 10:40:56 »
hvad må man snart i dk
du må ikke køre i gamle biler
du må ikke fyrer med brænde
du må ikke ryge
du må ikke spise usunde ting
du må ikke have noget på dig der bare minder det mindste om et våben

kan de ikke snart komme med nogle ting vi må
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Miljøtiltag
« Svar #91 Dato: 20. September 2009 kl: 11:08:28 »
Det er intellektuelle interesseorganisationer der påvirker politikkerne

http://www.ecocouncil.dk
"fremme af cykling, som bidrager til løsning af både klimaproblemet, trængsel i byerne, støj og befolkningens mangel på motion"

Uanset, er en klub/interesseorganisation nok den enste løsning for en særstatus for visse biltyper (T3 og andre der kunne gå ind under en katagori som 'hobby betonede køretøjere')

Elmo, har jo vist at det nytter at 'larme' (www.detlugterivarde.dk)
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8302&postdays=0&postorder=asc&highlight=elmo&start=30

Hvad siger FDM, er der nogen der er medlem her på forum ?

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #92 Dato: 20. September 2009 kl: 11:13:17 »
Har du suget i skorstenen fra Varde.  :?

FDM, vil ha os af vejene hurtigst muligt.  Jeg har haft punket dem lidt og kalder dem konsekvent FDN- Foreningen af Danske Nybilsejere. :evil:

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Miljøtiltag
« Svar #93 Dato: 20. September 2009 kl: 11:22:19 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Har du suget i skorstenen fra Varde.  :?

FDM, vil ha os af vejene hurtigst muligt.  Jeg har haft punket dem lidt og kalder dem konsekvent FDN- Foreningen af Danske Nybilsejere. :evil:

Kurt


 :D Det kunne man tro...

Men det er vel fakta, Kurt

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #94 Dato: 20. September 2009 kl: 11:32:29 »
Hvad er fakta. At jeg er medlem af FDM :roll: eller at de INTET vil gøre for gamle biler.

Jeg tror bare medierne skal fodres med nogle fine historier, de gider jo ikke selv tænke en tanke.
Boldkubben der må lukke fordi de ikke kan transportere boldene.
Bageren der lukker fordi han ikke kan køre ud med brøddet.
Børnefamilien der må flytte, fordi det er den eneste bil med plads.
Entusiasten der må tage pladerne af en geilet hobby bil.

Og Så Videre. Det er jo ikke virkeligt før det har været i medierne. Lige nu er det Københavner hype om partikler der ringer, mærkeligt nok fremført af en der ellers holder en del til i udstødningen. Næste gang er det alle dem der lider under tiltaget der kommer frem. Husker da stadig medierne om knive dengang de bare skulle forbydes og der ikke kunne ske nok hurtigt nok, NU er det fængselsofrene der sælger aviser.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Miljøtiltag
« Svar #95 Dato: 20. September 2009 kl: 11:40:41 »
100% enig, Kurt
Emaile pressemeddelser til medierne.

Er der nogen der kan huske nærmere om om ham der var et tv indslag om i forbindelse med gulplade afgiften.

Han havde en fin rød Land Rover brandbil og bode på en ø hvis jeg ikke husker fejl ?

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #96 Dato: 20. September 2009 kl: 12:31:16 »
Hvis endelig vi SKAL forholde os til fakta, så kører vi jo rent faktisk i knap så miljøvenlige biler. Ikke blot fordi en godt trimmet jx'er bruger mere brændstof end nødvendigt bare for at transportere (som oftest) én person til og fra arbejde. En helt anden sag er at det ikke er mange af os der rent faktisk råder over en veltrimmet dieselmotor. Nu vi går den kolde tid i møde, er det mit gæt at minimum 60% af os starter morgenen med at lægge et massivt røgslør ud over den nærmeste hektar. Derudover er der det obligatoriske oliespild som de fleste af os også lider af, samt DIY-værkstedsforhold der nok næppe ville komme godt ud af en arbejdspladsvurdering.
Så søger vi med lys og lygte efter undskyldninger for at køre i bilerne alligevel, i den proces kommer vi over co2 udledning ved fabrikation af biler og principper om genanvendelse, og vi sover en anelse roligere velvidende at dokumentationen måske ikke er 100% videnskabelig.
Næ, fakta er at vi ikke har specielt økologiske biler og det ville være en gevinst for milijøet, hvis vi skrottede maskinerne og anskaffede os noget mere moderne teknologi.
Der hvor jeg bliver pisseirriteret over statens  miljøtiltag er at det lader som om at man ikke er interesseret i et bedre miljø, men blot finde håbløse undskyldninger for at plukke penge af fattigrøvene (for så efterfølgende at kunne give dem der har råd til en ny bil hver 3. år skattelettelser)
Var der i nogle forslag en opprioritering af vedvarende energi, udbygning af offentlig trafik, anlæggelse af cykelstier i tyndt befolkede områder, restriktioner på anvendelse af elektricitet og forskning i nævnte områder, så ville jeg i sandhed have dårlig samvittighed. Som det er nu er jeg bare irriteret over at staten har fundet endnu en undskyldning til at plukke penge af mig.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Miljøtiltag
« Svar #97 Dato: 20. September 2009 kl: 13:25:02 »
@dokajønne: Jeg håber ikke ham på billedet læser indlæget. Uanset om du har ret eller ej.

Det er jo i højgrad et spørgsmål om hvordan man betragter T3, for mit vedkommende er det et projekt, bil #2, søndags bil om du vil.

Skulle jeg transporteres billigt ville jeg købe en MZ eller en kineser-kværn.
Havde jeg behov for at transportere en masse unger.....en Balingo  :?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #98 Dato: 20. September 2009 kl: 19:15:31 »
Det der kan gøre mig edderspændt arrig er, når diverse politikere agerer ud fra en betragtning om, at alle befinder sig på deres lønniveau og, at fordi de nu pludselig er ih så grønne, skal alle være det.
Jeg skal gerne erkende, at mit "legetøj" er født længe før man tænkte i blyfri biler med katalysator, men den er jo heller ikke til dagligt brug. Og hvad med folkepensionisten, der futter rundt i en gammel kadett, eller hvad pokker han nu kører i. Skal han gældsætte sig for, at tilfredsstille det politiske flertal ? Han får måske ikke fornyet kortet næste gang. Debatten har været oppe flere gange i det udmærkede tidsskrift Veteranposten. Det er ikke veteranbiler der udgør en alvorlig trussel for miljøet, da det jo i realiteten er sjældent de kommer på vejene. Og efterhånden er det jo dalet i bestanden af T3 på landevejene, lidt lig NSU RO80. De findes, og når klubben holder træf er der "mange" på et sted, men i det daglige ser man dem sjældent. Lad dog os entusiaster have vores hobby i fred for det evindelige afgiftstyranni og miljøaktivister.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Miljøtiltag
« Svar #99 Dato: 21. September 2009 kl: 08:54:26 »
@ Aran: Enig  :lol:

Den her nye pressemeddelse er meget meget "bedre":
http://jp.dk/indland/trafik/article1823352.ece
http://concito.info/
 :wink:

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #100 Dato: 21. September 2009 kl: 09:10:52 »
Lige precis sagen i en nøddeskal Dokajønne
Citér

Der hvor jeg bliver pisseirriteret over statens miljøtiltag er at det lader som om at man ikke er interesseret i et bedre miljø, men blot finde håbløse undskyldninger for at plukke penge af fattigrøvene (for så efterfølgende at kunne give dem der har råd til en ny bil hver 3. år skattelettelser)


Jeg har ikke brugt min friværdi til at smide 250000 kr i statskassen ved at købe ny bil. Dewrfor skal jeg straffes og pengene skal tages fra mig på andre måder. Min vægtafgift bliver ikke sat ned hvis jeg tager toget, men flyene letter hver 2. minut uden nævneværdige afgifter, men det er min bil der er en trussel.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

T3Anders

  • Gæst
Miljøtiltag
« Svar #101 Dato: 22. September 2009 kl: 01:32:17 »
nu er det jo så at jeg vil give dokajønne ret. Moderne dieselbiler med partikelfilter er mindre sundhedsskadelige end vores filterløse dieselmaskiner.

Det er pudsigt at man vælger at ramme så tilfældigt og ueffektivt hvis man vitterlig vil sikre renere luft i storbyen:

-hvis man ville lave en rimelig og retfærdig lovgivning baseret på faglighed så skelnede man ikke varevogne fra personbiler, og dieselbiler blev i første omgang kun delt op i om de var med eller uden filter. Så kunne man fx. kræve filter på alle dieselmaskiner der ikke havde det, uanset om det var varevogne eller personbiler.

En 1,6 TD'er i trafikkø er vel ikke stort bedre bare fordi den sidder i en golf 2 GTD fremfor en Transporter?!

Hvis man ville være endnu mere smart og afgiftsspecifik end ovenfor foreslået kunne man starte med at kræve partikelfilter på de NYE motorer med direkte indsprøjtning som er UDEN filter, de laver nemlig de ultrafine partikler, og det er dem som er absolut værst iflg. lægevidenskaben.

Små biler med dieselmotor, dem er der som følge af den førte afgiftspolitik de sidste 10 år spyttet rigtig mange ud af, en del af dem kører langt på literen, fint nok, men filter, det har de sgu' ikke, de fleste! -Filter på!

Og så kunne man lige starte med at slukke for Oslobåden og krydstogtskibenes forbrænding af tung fuelolie nede i havnen (stik dem et elkabel fra kajen!) og den internationale skibstrafiks ditto ude i Øresund samt regionaltogtrafikkens dieselos fra Østerport til Valby, forbyde strømgeneratordrift ved byggepladser og vejarbejde og hvad vi ellers har af værre brændstoffer og motorer med dårligere forbrænding. Der er sgu' da ren strøm i stikkontakterne alle vegne, som man kan bruge inde i byen, når man skal bruge energi til maskiner som ikke bevæger sig!!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Miljøtiltag
« Svar #102 Dato: 22. September 2009 kl: 10:01:42 »
Ren strøm på gode gamle brunkul ude fra H.C. Ørstedsværket :)

Og faktisk er "vugge til grav" argumentet ikke helt sådan noget forvrøvlet hippie fis som bil fabrikanterne gerne vil gøre det til.. Det er anvendt på mange områder i industrien.. ikke for at udlede mindre, men for at spare penge på den dyre energi :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Life_cycle_assessment

/Jan med flere brændeovne, forkammerdieselbiler og med garanti et mindre "enviromental footprint" end en alm. moderne storbyfamilie :)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #104 Dato: 22. September 2009 kl: 14:37:47 »
Hmmm. Det lader til at vi må skifte vores glimrende diesel ud med en benzinsluger, bare for at kunne køre hjem i den...

- for partikelfilter er vel uopnåeligt eller ubetaleligt?
VH
Morten
61 78 74 02