Forfatter Emne: Benzinmålerelektronik i Caravelle \'80  (Læst 775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

krabat

  • Gæst
Benzinmålerelektronik i Caravelle \'80
« Dato: 26. Juli 2011 kl: 01:29:06 »
i instrumentpanelsamleboksen... eller hvad pokker man skal kalde den :-D

Der sidder en tre-benet sag på printet på bagsiden af instrumentpanelboksen, som en autoriseret VW-mekaniker med ungdomserfaring i at reppe på T3'er sagde, var årsag til, at benzinmåleren ikke virker. Men den findes ikke i katalogerne længere - heller ikke almindelige elektronikfirmaer. Og angiveligt kan dem, der ligner, ikke opretholde en spænding på 13V, hvilket får benzinmåleren til at vise forkert - og det er faktisk værre, end at den ikke virker...!

Det er til en Caravelle fra 1980, med høj fast top. Kunne rigtigt godt bruge en erstatning, da kæresten og jeg vil forsøge at fare vild i Danmark om en 14 dages tid.

vh

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Benzinmålerelektronik i Caravelle \'80
« Svar #1 Dato: 26. Juli 2011 kl: 09:45:18 »
Jov, sår'n en kan jeg sende dig i et brev for den fyrstelige sum af 35 dkr, ny og ubrugt.

PM adresse

krabat

  • Gæst
Benzinmålerelektronik i Caravelle \'80
« Svar #2 Dato: 26. Juli 2011 kl: 10:28:13 »
Citat fra: "Alp"
Jov, sår'n en kan jeg sende dig i et brev for den fyrstelige sum af 35 dkr, ny og ubrugt.

PM adresse


PM'et min adresse til dig.
Med tak!!

kenneth

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Benzinmålerelektronik i Caravelle \'80
« Svar #3 Dato: 26. Juli 2011 kl: 18:21:04 »
Det er da såvidt jeg ved en ganske almindelig spændingsregulator i 78 serien ?
Men såvidt jeg husker skal der være 5 volt på instrumenteringen, eller husker jeg forkert ?
I alle tilfælde findes de som 7805 / 7812 som burde være standardvarer i enhver elektronikbiks med bare lidt respekt for sig selv og evt. kunder   :lol:  :lol:  :lol: