T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: brian efter 19. August 2015 kl: 17:54:09
-
Det har de vel, for ellers ville olietryks alarmen der afhænger af omdrejninger vel ikke virke?
-
Det har de ikke, der er med og uden W-Klemme på dieselgeneratorer op til 1992. Har hørt om, at folk i Tarp endda lodder denne Klemme ind på TdI 1,9 generatorer og på AAZ, så der må være en rød tråd til sådanne ting et eller andet sted. Den sidste ombygning fungerer p.t. ikke på W-klemmen i en TdI, så der er også behov for disciplin og visdom.
-
Det er ret simpel at lave .Der skal laves en udtag før diodebroen
Man skal dog være sikker på at remskiven,på både generator og krumtappen har den rigtige størrelse
for at vise rigtig på omdregningstælleren
-
mon der er forskel på normal diesel og syncro? et eller andet med 500 og 1.000 på strømmen ??? inden jeg piller rundt i det, fikser jeg dog en ny generator, såfremt der ikke ligger noget på hylden.
-
Jeg takker for svarene.
Som tidligere skrevet, så var jeg ved at gøre min T3 klar til periodisk syn.
Min T3 er født unden omdrejningstæller, men der er så installeret en uoriginal senere.
Derfor ville jeg gerne vide om jeg kunne tage ledningen af W-klemmen,
så omdrejningstælleren ikke virkede, og uden det gjorde noget ved
olietryksalarmen. Den kunne jeg heldigvis.
Der er jo ingen grund til at synsmanden skal kende det nøjagtige omdrejningstal ved røggastesten. :)
Men nu er jeg i den lykkelige situation T3'en klarede synet.