Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - ac

Sider: [1] 2
1
Biler.. / nysynet 1,9 DG \'89 DK-model sælges på hvide plader
« Dato: 25. Februar 2015 kl: 01:10:19 »
Har kørt 375000 (lange ferieture), men skal have skiftet topstykker. Udstødningen er intakt, men er klart nemmest at udskifte i samme ombæring. Gearskiftet skal justeres lidt.
Min synsmand mener jeg bør få den omlakeret, da undervognen er så flot (plejet med linolie). Det er pladesamlingsrusten der skæmmer lidt.
Er indregisteret til 6 personer med bagudvendt sæderække til egenvægt 1300 kg, total 2400 kg (særdeles billig i vægtafgift! ca. 4000 årligt).
Fra bagsædet og bagud er der aftageligt plant dæk. Hertil kommer aftageligt bagagegitter. Isoleret i vægge og loft. Petroleumsfyr bag. Vinter- og sommer-hjul.
CD/MP3/USB afspiller, 4 højttalere. Nye dele i bla. styrtøj, kobling, forhjulslejer, bremseskiver, drivknude, baghjulsleje og -hus, bremsekalibre bag, blæsermotor, speederkabel.
Giv et bud på SMS 23441580

2
WBX/LBX Fora / røgudvikling DG motor
« Dato: 06. Oktober 2014 kl: 20:34:59 »
Nu har jeg faktisk fået målt olieforbruget til omkring en liter pr. 600 km. Røg kan forekomme når den har stået længe, men ellers er det kun rigtig slemt ved bjergkørsel. Er det tænkeligt at det kun er paraplyerne der skal skiftes (hvor købes de?) for så kan det vel klares forholdsvis nemt?

Venlig hilsen Allan

3
WBX/LBX Fora / røgudvikling DG motor
« Dato: 12. April 2013 kl: 15:43:48 »
Jeg skal lige have undersøgt om jeg kan identificere dryppet nærmere, men er måske ikke så optimistisk. Jeg har allerede skiftet ventilationsslangen på krumtaphuset, der var mør og svedte. Og det syntes at give en reduktion i spildet (så vi var nede omkring den halve liter pr. 1000 km), men så alligevel ikke længere, hvor jeg dog ikke har præcise tal endnu, da alt var fint på vej til alperne, men tilsyneladende med et større olieforbrug på vej hjemad.
Ventilstyr - hvor stor en operation taler vi om. Kan motoren blive i bilen?
Motoren har nu kørt 340.000 km og tjent os godt de sidste 18 år og nu er det grenrørene der nok nærmer sig pensionsalderen, men jeg gruer lidt for at skulle skrue dem af.

Foreløbig tak for hjælpen.
Allan

4
WBX/LBX Fora / røgudvikling DG motor
« Dato: 11. April 2013 kl: 09:13:03 »
Har kunnet konstatere kortvarig forbigående lettere røgudvikling i udstødningen i følgende situationer:
Efter en lang nedkørsel i bjerge med megen motorbrems.
Efter efterfyldning af olie på kold motor.
Kompressionen er målt til mellem 10,5 og 11 på alle cylindre.
Den er i øvrigt begyndt at dryppe lidt mere motorolie.

Nogen forslag til diagnose og behandling?

5
Mekanisk / hus til baghjulsleje
« Dato: 08. Februar 2013 kl: 18:11:12 »
Er der nogen der har et godt hus liggende evt. med et leje af god kvalitet presset i? Bor ved Roskilde. Mit højre leje skal helt sikkert skiftes nu, selv om det ikke blev bemærket ved syn. Og det ser ud til at kunne gøres rimelig simpelt, når man har den store nøgle.

6
Mekanisk / pilotleje
« Dato: 28. November 2012 kl: 09:07:46 »
Kan man skifte pilotlejet uden at tage svinghjulet af? Jeg synes ikke det ser ud til at kunne komme gennem midterhulet i svinghjulet.

7
Diverse / mislyd ved tilkobling (igangsætning)
« Dato: 21. Oktober 2012 kl: 00:43:16 »
Nyt udrykkerleje gjorde ingen forskel på lyden, men smøring af udrykkerakslen var tiltrængt. Jeg må vist have set på koblingen og pilotlejet, når jeg piller gearkassen af, da jeg har opdaget, at der siver gearolie ved den ene drivaksel.

8
Mekanisk / Hjælp til drivknuder
« Dato: 22. Maj 2012 kl: 08:57:58 »
Tak, hammeren var nemlig ikke nok.

9
Mekanisk / Hjælp til drivknuder
« Dato: 21. Maj 2012 kl: 20:21:12 »
Jeg kan ikke få adskilt CV-knuden fra differentialets flange (gælder kun højre side i kørselsretning, 12-takkede bolte), kun dækkappen vil af. Er der et trick?

10
Diverse / mislyd ved tilkobling (igangsætning)
« Dato: 03. Maj 2012 kl: 18:29:13 »
Lyden forekommer næsten kun ved igangsætning 1. gear. Er det raslende løsdele i koblingen? Har aldrig været skiftet (22 år, 325.000 km)

11
WBX/LBX Fora / forreste grenrør DG
« Dato: 19. Juni 2009 kl: 18:45:38 »
Men ud over varmekassen er der altså ikke nogen forskel?

12
WBX/LBX Fora / forreste grenrør DG
« Dato: 19. Juni 2009 kl: 00:32:48 »
Er grenrørene forskellige fra DG til DJ?

13
WBX/LBX Fora / skifte grenrør på WBX 1,9 DG
« Dato: 28. Maj 2009 kl: 00:00:11 »
Sig nærmer tiden, hvor jeg nok må overveje at skifte det forreste grenrør. Hvor besværligt er det? Her tænker jeg mest på besværet med at løsne det gamle efter 20 år! Kan det mon skaffes billigere end ca. 2100 kroner?

14
Diverse / 2E3 karburator: vakuumslange til chokeraktiverer
« Dato: 21. Marts 2009 kl: 01:09:57 »
Fandt en lille "messingprop" i vakuumslangen da jeg ville udskifte den. Hvordan skal "proppen" egentlig sidde? Svært at finde vakuumslange der netop passer?

15
Diverse / Bedre lys i baglygter?
« Dato: 28. Januar 2009 kl: 00:51:44 »
Hvad gør I for at blive set lidt bedre bagfra? Jeg synes mine pærer er lidt svage.

Sider: [1] 2