Forfatter Emne: helt på herrens mark hjææææææææææææælp  (Læst 13286 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #15 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:52:11 »
tomgangs regulatoren er en cylindrisk stempel- udv Ø 35 med to studser og 2-3 ledninger i enden. Det er en magnet spole og et stempel der lukker luft ind i indsugningsmanifolden når gasspjældet er lukket. også kaldet tomgangsmotoren.

De kan blive dårlige, men der burde være gnist osv selv om den ikke virker. Den er konstrueret således at motoren kan gå, omend dårligt, selv om den ikke virker.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #16 Dato: 10. Januar 2008 kl: 23:06:29 »
hej har selv en vento med 1,8 abs motor, jeg har en ekstra monopoint til at ligge, men jeg tror nu næppe det er det!
har du fået fat i et ledningsdiagram? (ellers har jeg noget liggende i gemmerne :roll: )
for så ville jeg prøve at måle alle ud og ind data til boksen(især stel), ellers rodder du bare i blinde :shock:
har du tjekket alle dine stelforbindelser?, målt modstand og spændingstab?
har du haft indsprøjtningscomp. åbnet for at se om den er brændt af eller lign?
jeg har selv haft hele mit ledningnet ude og gået alle ledninger efter, og loddet dårlige samlinger og rep knækkede ledninger mm!
ledningerne bliver hårde og knækker nemt med tiden, især hvis de har fået olie :cry:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #17 Dato: 11. Januar 2008 kl: 06:45:59 »
Jeg har en haynes over Golf 3 og Vento liggende. Den må du gerne låne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #18 Dato: 11. Januar 2008 kl: 19:21:24 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Jeg har en haynes over Golf 3 og Vento liggende. Den må du gerne låne.


det har jeg også, men den er ikke ret uddybende i motorstyringen!
jeg ringede bare til vw, også printede de ledningsdiagrammet ud til mig :D
og i kombination med autodata, joba, tolerancedatas eller lign. fejlfindings diagram er man rigtig godt på vej...  :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #19 Dato: 11. Januar 2008 kl: 22:28:46 »
jeg har joba på computeren :)  og har lige kigget lidt på det der er en sikring til benzin pumpen! men det er jo svært at sige hvordan det er lavet da motoren blev flyttet over i din t3 :?

jeg ville gerne maile diagrammet, men det kan jeg ik da det er noget interaktivt noget! det kan kun printes! og jeg har ik en scanner! desværre :cry:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #20 Dato: 11. Januar 2008 kl: 22:29:45 »
Kan dukke lave et printscreen billede og maile?

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #21 Dato: 11. Januar 2008 kl: 22:38:28 »
hmmm det har jeg sku aldrig prøvet.. er det noget med højreclick eller? :?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #22 Dato: 11. Januar 2008 kl: 22:50:33 »
her er lidt at måle ud fra, håber at det kan bruges :?

KOMPONENTPLACERING: Trekantsymbol + nr. fra diagrammet.
A:    Styrebox  placeret i vandkassen foran forruden, i venstre side.
B:    Vandtemp.føler: Blå føler på forsiden af topstykket (sammenbygget med føler for køletermometer).
C:    Lufttemp.føler: Indbygget i dysen.
D:    Tomgangskontakt: Ved siden af spjældpotentiometer.
E:    Sikring 15 i sikringsboxen.
H:    Pumperelæ: Placeret som relæ nr. 12 i relæboxen.
I:    Pumpesikring: Sikring 18.
J:    Pumpe: Monteret i tanken.
K:    Diagnosestik: 2-polet stik, placeret under midterste drejeknap i varme/ventilationsbetjeningen.

OBS-Henvisninger: Ovalt symbol + nr. fra diagrammet.
2:    Dyseformodstand, 3-4 ohm.
3:    Stelpunkt på ventildæksel. Ben 18 er systemets hovedstel.
4:     Til a/c. Med tænding tilsluttet og klimaanlæg tændt skal på ben 15 - 25 kunne måles batterispænding
5:     Til a/c. Med tænding tilsluttet og klimaanlæg tændt skal på ben 16 - 25 kunne måles batterispænding
6:    Stelpunkt ved udstødningsmanifoldet.
7:    Stelpunkt ved sikrings- / relæboxen.
8:    Signal fra vognens speedometer.
15:   Fra tænding klemme 15.
30:   Batteri + (klemme 30)

MÅLEHENVISNINGER: Firkantsymbol + nr. fra diagrammet.

1:    Strømforsyning til styrebox: Mål med voltmeter på ben 04 - 18 = batterispænding.
2:    Signal fra Hall-giver.
3:    Vandtemp.føler: Mål med ohmmeter på ben 10 - 18 = Se værdien i nedenstående skema:
Temp.:    Modstand i ohm:
  0           5000-6500   
 10          3000-4250   
 20          2000-2800   
 30          1500-2000   
 40          1000-1500   
 50          700-900
 60          500-700
 70          350-500
 80          250-350
 90          200-250
4:    Lufttemp. føler: Mål med ohmmeter på ben 27 - 18 = Samme værdier som for vandtemp.føler.
5:    Tomgangskontakt : Mål med ohmmeter på ben 30 - 18 = 0 ohm ved sluppet speeder, og uendelig modstand når speederen aktiveres
6:    Spjæld potentiometer : Mål med ohmmeter på ben 24 - 18 = 520 - 1300 ohm.
       Mål med ohmmeter på ben 25 - 18 = 600 - 3500 ohm; Fra gasspjæld lukket til 1/4 åbent, øges modstanden liniært, derefter konstant modstand.
       Mål med ohmmeter på ben 26 - 18 = 600 - 6600 ohm.; Fra gasspjæld lukket til 1/4 åbent, konstant modstand, derefter øges modstanden liniært.
7:    Lambdasonde: Mål med voltmeter på ben 28 - 18, med gående motor.
       Spændingen skal ved opgasning variere mellem 0,1 - 1,0 volt.
       Mål med ohmmeter på ben 18 - måleledningens skærm = 0,1 - 0,5 ohm.
9:    Pumperelæ: Afmonter relæet og mål i relæsoklen:
       Ben 30 - stel =Batterispænding.
       Ben 86 - stel = 12 volt med tænding tilsluttet.
       Ben 87 - styrebox ben 35 = 5,2 - 9,6 ohm (måling gennem formodstand og dyse).
       Ben 87 - sikring 5 = gennemgang.
       Ben 85 - styrebox ben 12 = gennemgang.
10:  Dyse: Mål på ben 35 - pumperelæsoklens ben 87 = 5,2 - 9,6 ohm
11:  Spjældstiller: Mål med ohmmeter på ben 16 - 34 = 4 - 200 ohm.
12:  Kulbeholderventil:- Mål på ben 17 - 18 = ca 12 volt.
       -Takte signalet fra styreboxen kan kontrolleres med multimeter, duty-cykle funktion.
       Med alle stik tilsluttet og gående motor, måles på bagsiden af ben 17 - 18 = taktesignal (størrelse varierer ved opgasning).
14:  Styreboxens stelforbindelser: Find en god stelforbindelse på bilens karosseri.
       Mål på bagsiden af styreboxstikket, med gående motor, spændingsfald over forbindelserne:
       Mål fra stel, til h.h.v ben 1, 8, 11, 18 og 21 = max. 0,5 volt.
15:  Styreboxens + fra klemme 15: Mål på ben 18 - 09, med tænding tilsluttet = ca. batterispænding.
       Samme måling foretages fra klemme 19 -18.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #23 Dato: 11. Januar 2008 kl: 23:10:06 »
nu har jeg printet diagram og måleanvisning, jeg skal til århus i morgen for at se håndbold danmark vs tyskland kl. 14.15!
jeg ku jo tage det med i bilen, så hvis jj ku tage det med nord på?!
det var bare et forslag for at komme videre med fejlsøgningen...
jeg ved dog ikke hvornår jeg ankommer til århus endnu :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #24 Dato: 11. Januar 2008 kl: 23:19:04 »
Næ, du trykker på tasten PrtScn, når du har det diagram du vil vise og åbner derefter paint og trykker på ctrl og V samtidig, så skulle du gerne få et billede ind i paint, så er det bare at gemme det og maile det afsted.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #25 Dato: 11. Januar 2008 kl: 23:54:50 »
Hej igen
Har ikke været ude ved Ms. grey i dag, jeg har ikke haft en bil tilrådighed. Men suser derud i morgen eftermiddag, med et print fra Verner og håber jeg finder fejlen.

Det er en fornøjelse med dette forrum on the road eller ej, tak for det :D

Vender tilbage imorgen med dagens resultat
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #26 Dato: 12. Januar 2008 kl: 00:08:54 »
jeg kan ikke få printsc til at virke, men hvis jj kan få udskriftet i århus kan du få det i suldrup :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #27 Dato: 12. Januar 2008 kl: 00:12:11 »
Det sgu service Verner, jeg sender lige en pm med mit mob nr.
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #28 Dato: 12. Januar 2008 kl: 00:43:22 »
Hej,

Jamen, gerne medtage diagrammer. Mit mobil er 28260167, jeg er med førgen 1130 fra Odden til Århus - dvs jeg er i Århus 1245 - og skal op af Randersvej. Kan du være f.eks ved Yamaha ved Nørreport - eller oppe ved shelltanken på randersvej, lige ved sidenaf Macdonalds?

Giv mig et ring imorgen ved færgetid (12 ca) - og lad os lave aftale.

Alternativt, sig mig hvilket diagram det er i Haynes/Bentley, og jeg sørger for et scan/email stryger til Brutus på mandag?

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #29 Dato: 12. Januar 2008 kl: 00:53:12 »
hej jj

det lyder godt, jeg er ik sikker på hvor i århus det er men det er jeg næsten sikker på at fruen gør :oops:  så det skal vi nok finde ud af :)

det er ikke fra haynes/bentley, det er fra JOBA autodata som er et program til autoværksteder, der er data på næsten alle biler fra 1967 til 2002  8)

jeg har kodet dit nummer ind og sendt dig en pm med mit :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D