Forfatter Emne: Mistænkelig lugt af brændt plastik i kabinen  (Læst 12924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vw-grisen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
Mistænkelig lugt af brændt plastik i kabinen
« Svar #30 Dato: 11. December 2008 kl: 22:03:30 »
Ved godt hvad du mener!
Jeg havde en toyota hilux i fordums tid som åbenbart var monteret  med alarm ved en tidligere lejlighed, for den gik igang med at dytte som en gal da jeg kørte mellem Varde og Grindsted. Ud af bilen og flå ledningerne af hornet, så blev der ro resten af vejen.  Men at få pillet dette  alarm pis ud af bilen var ikke sjovt!

H.
Jan

PS. Hvem kan finde på at sætte alarm i en gammel dødelig Toyota Hilux diesel fra 1985??????? Det er mig en gåde!
- 25c  Yes!! den startede fan...!!
1981 2,0 CU LBX Camper"Snigeln"
1989 1,6TD Caravelle Coach"Grisen"
1989 1,6TD Caravelle syncro "Isbjørnen"
1974 VW Type1 1200 Jeans (Billedet)
1990 1,6 TD Caravelle syncro 2 x spær "Finsk Brandbil"

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Mistænkelig lugt af brændt plastik i kabinen
« Svar #31 Dato: 11. December 2008 kl: 22:56:20 »
Nå men jeg er nået til billede 17

http://fti.endofinternet.net/blower.php

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Mistænkelig lugt af brændt plastik i kabinen
« Svar #32 Dato: 11. December 2008 kl: 23:42:12 »
Kan huske fra min hedengangne Granada med Hella alarm, at der var 117 stel ledninger + udgange til startspærre, centrallås og en masse andre "sjove" muligheder. Hvis man ellers kan overskue, at samle diverse stel ledninger og føre dem samlet til et punkt, kan det hjælpe gevaldigt på det. Rystedetektorer og tilslutninger til kabinelys m.v. kan man så lettere overskue. At en fiffig person så også havde trukket ledninger til baklyset, var egentlig en genistreg. HVIS nogen fik aktiveret alarmen og startet bilen, kunne den køre ca. 2 minutter med blinkende baklygter. Men da den alligevel var forsynet med startspærre, valgte jeg så, at tilslutte denne - og gjorde dermed magnetventilen i benzintilførslen overflødig. Men der var fileme mange ledninger.....
Godt, at VW har gjort adskillelse af instrumentbordet nogenlunde nemt. Har prøvet det et par gange, og synes egentlig, at noget af det værste er de forbistrede små skruer langs forruden (Hvis de er rustet godt fast ).

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Mistænkelig lugt af brændt plastik i kabinen
« Svar #33 Dato: 13. December 2008 kl: 13:21:41 »
Nå så kom jeg det sidste stykke. Skar de flapper der er smeltet sammen, op med en dremmel. Så kan jeg sætte en skrue i når det skal samles.

Den kunne næsten ikke dreje rundt, blæsermotoren. MEN MEN jeg kan se at den modstand der ligger lidt ved siden af. også har været varm, plasten er smeltet omkring den. men den ser intakt ud.

GODE RÅD SØGES TIL HVORDAN JEG MÅLER OM DEN STADIG VIRKER:

er det bare at måle hvor meget modstand der er i den,



Nå nu tog jeg den af. der står 0,4 og 1,7 ohm på den, og noget med +/- 5%.

det som jeg kan måle med min lavkvalitets måler, er 1,3 og 3 ohm.   på den anden side så viser måleren 0,4 hvis jeg bare holder ledningerne sammen.

 

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Mistænkelig lugt af brændt plastik i kabinen
« Svar #34 Dato: 13. December 2008 kl: 16:56:36 »
Opsumering.

  Den modstand virkede. blæseren kører perfekt med 3 indstillings nivuer. (Hvrn staves det)

Typisk mig, har jeg en 8mm x 30 bolt i overskud :?  :?

Da jeg tog instrumentbordet af, hang der en løs ledning. fandt stedet hvor den manglede,(det var det eftermonteret kørelys.)

Poul

Opsumering 27/12 08

 Har lige kørt 300 km. alt virker perfekt.

Lampen til vand nivau måleren der blinkede , er holdt op med at skabe sig.
 Løsningen viste sig at være at tage føleren i expansionsbeholderen op. og polere den, det ene ben var helt brunt,


 (Er det en elektrolyse der foregår der, lige som i fysik i skolen, med kobbersulfat, og i blyakkumulatore. :?  :? )
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!