Forfatter Emne: NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)  (Læst 15024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #15 Dato: 17. Maj 2007 kl: 11:31:59 »
Når du suger bagi, er pedalen så nede. !!!!

Det skal den være. Måske endda en der engang imellem bevæger den.

Ned med pedalen og Suuuuuug. (eller er det konen der står for det)

Den skal nok komme. Men det er en tværing. Husk en pind på pedalen når du holder pause.(gerne med åben ventil bagi

Kurt.
Denne tråd er ikke af sjofel karakter.
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #16 Dato: 17. Maj 2007 kl: 11:32:15 »
Stille og meget rolige beherskede pumpeslag på koblingen.
INGEN PANIK:
Man kan med fordel også bare løsne udluftningsskruen og lade tyngdekraften gøre sit.
I så fald skal bagenden ikke hæves.
Jeg plejer at lade den stå en kvarters tid med efterfyldning engang imellem. Og jeg fylder helt op til det står ved kanten

PARKHAVE

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #17 Dato: 17. Maj 2007 kl: 11:37:09 »
Kurt, når pedalen er aktiveret er der IKKE gennemgang, vel??
Ellers ville der jo ikke være noget tryk!

Når pedalen IKKE er aktiveret er der direkte hul fra beholder til hovedcylinder, gennem rør til slavecylinder og ud igennem udluftningsskruen.

Når du træder pedalen ned, lukker du for tilstrømning til hovedcylinder og sætter væsken i rør/slanger under tryk - så bevæger slavecylinder sig og skubber på kobling., Når du så slipper pedalen åbner du for tilstrømning af nyt væske fra beholderen og det er der den suger luft hvis ikke niveauet er højt nok.

Hvis min barnelærdom er helt forkert står jeg til klaps :lol:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #18 Dato: 17. Maj 2007 kl: 11:53:02 »
Beholderen er nu fyldt til randen, pedalen sluppet og niplen sidder løs...

Snupper en kop kaffe eller to og ser om det hjælper noget som helst...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #19 Dato: 17. Maj 2007 kl: 11:56:05 »
har du haft udluftnings skruen helt ude og se om den kunne være stoppet?
ellers kan du rense den men trykluft og en nål, clips eller lign...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #20 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:00:52 »
Havde den ude inden jeg begyndte og blæste den ren med trykluft, så den skulle være OK...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #21 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:10:59 »
Du skal sgu have Højben på højkant! Kæmp videre, så skal det nok komme! Vi skal ikke miste nogen på falderebbet :(
Håber lidt pep-talk hjælper :lol:  :lol:

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #22 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:13:23 »
Foretrækker nu at hjulene forbliver vendt nedaf ;) Ingen opstillen på højkant her ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #23 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:39:34 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Kurt, når pedalen er aktiveret er der IKKE gennemgang, vel??(gennemgang er der aldrig, ellers ville bremsevædsken forsvinde. :lol:  der er gennemgang til stykket mellem de to membraner)
Ellers ville der jo ikke være noget tryk! (jo fra sidste membran og bagud)

Når pedalen IKKE er aktiveret er der direkte hul fra beholder til hovedcylinder, gennem rør til slavecylinder og ud igennem udluftningsskruen. (her glemte du ventil mekanismen)

Når du træder pedalen ned, lukker du for tilstrømning til hovedcylinder (NEJ) og sætter væsken i rør/slanger under tryk(kun det efter den sidste membran) - så bevæger slavecylinder sig og skubber på kobling., Når du så slipper pedalen åbner du for tilstrømning af nyt væske fra beholderen(nej fra første del af cylinderen) og det er der den suger luft hvis ikke niveauet er højt nok.

Hvis min barnelærdom er helt forkert står jeg til klaps :lol:


Når pedalen er nede sætter du tryk. hvilket tryk. Det er luft.
Før du får bremsevædske i røret og mellem membranerne, kan du ikke få det igang.

Det nytter jo ikke med teorien om hvordan det virker når det virker.

Fakta. Beholder>rør>mellem membraner>igennem inderrør>ud ved sidste membran(denne virker også som lukke ventil.)>tryk>gennem langt rør>slave.

Dette er vejen for vædsken.

Det virker ikke HVORFOR.

Min bedste teori er at luft ikke vil gennem ventilen.(en lille plade under gummiet, der sikkert er fedtet/smurt fra fabrikken)

Fordi vædsken ikke er i cylinderen, det strander før det når trykdelen.
Har du først vædske inde i cylinderen, så vil det kunne slippe gennem ventilen når du slipper pedalen.

Dette fordi det er nemmere for vædsken at hoppe igennem ventilen end op i stigrøret til beholderen.

Du sender lige billeder af de røde balder. (til dinevenner fra S/M klubben, ikke herind)

Kan nogen modbevise min teori, tager jeg en extra bajer idag.

Kurt
PS sidder med cylinderen foran mig NU, var igang for en måned siden.
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #24 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:46:44 »
Hmmm...Stadig INTET liv, og der er vædske i cylindren (løsnede lige niplen til forbindelsen om bagtil, og der løb der stille og roligt væske ud) men kan dælme ikke få det til at rende om bagtil :(

Har prøvet alle små ideer jeg har kunnet finde rundt om på nettet og ikke en pind af det hjælper...

Kan der sidde et eller andet i slaven der bevirker at jeg ikke kan lufte den ud??

Nogen der kender princippet i sådan en trykluft bremseudlufter?? Så man evt. selv kunne konstruere noget lignende??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #25 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:57:58 »
Er der ingen herinde, fra midt-/østjyllands området der har en bremseudlufter og som har lyst til en lille køretur?? :?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #26 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:58:06 »
Var du den slæmme dreng i klassen.  :lol: Du er stadig ikke meget for at høre efter. :lol:

TRO MIG. Jeg ville have svoret der var 1000 ting galt med anlægget, på Backmobilen. Men pludselig er den der. (spørg blot konen om adfærdsvanskelig mand, i de dage)

Her fraråder vi så lige et af mine forsøg.:  :roll:
Gummihandske+trykluftpistol=rengøring>Meget rengøring. GØR DET IKKE.

Men et forsøg jeg ikke fik prøvet er .:
Åbne udluftningsskrue. slippe pedal. Trykluft i slangen fra beholder. (lidt bøvlet, da beholderen så tømmes)

Jeg tror ikke der skal ret meget tryk på. og så massere pedalen, skiftevis hurtigt og hårdt. skiftevis langsomt og forsigtigt.

Bare der kommer vædske indenfor i cylinderen, så starter det, og derefter er det normaludluftning.

Kurt

HUSK. Vi er hos dig.
Har du musik på anlægget. BLIGLAD.: kærlighed til folket, virker på de ting.
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #27 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:58:59 »
Enig med Parkhave, men Kurt har også ret - og hvordan dælen kan det så lade sig gøre?

Jo - vi starter med Parkhaves rationale:

Når pedalen er sluppet, er stemplet så langt tilbage, at indgangen til cylinderen fra beholderen er åben, og der er dermed direkte forbindelse fra beholder til udluftningsskrue.

Kurt tænker sådan:

Gummimembranen på stemplet sidder foran nogle små huller i stamplet, som væsken kan løbe igennem for derefter at passere videre til slavecylinderen. Det er rigtigt, men det er en betingelse, at der ikke er tryk foran membranen, da den ellers vil suse tilbage og lukke for hullerne. Systemet er lavet for at give mulighed for at væske, der slipper forbi gummilæben kan finde tilbage i systemet fremfor at forhindre stemplet i at gå tilbage.

Der kan  princippet udluftes på begge måder, men Parkhaves er den almindelige og sikrer det største flow.

@Sortkort:

Du skal have systemet i gang, som Kurt anfører. En tør (ny) cylinder kan tit ikke starte op af sig selv. På en eller anden måde skal du have væske ind i cylinderen. Enten ved sug - det overgår kraften af selv det bedste blowjob - tænk på, at der skal suges højviscositetvæske gennem en trang cylinder og 3 meter tyndt rør. Eller også skal der skabes overtryk i beholderen, der så "skubber" væsken afsted. Bruger du sidstnævnte princip, så tag luftskruen helt af, eller endnu bedre løsn røret direkte på mastercylinderen indtil der pipler væske ud. På den måde eliminerer du al modstand i systemet. Hvis du har tid, er du velkommen til at låne min udlufter - det er typen, der suger via luftskruen, og den kan suge solen sort lige indtil væskebeholderen imploderer :wink:  - Den skal bruge en kompressor, men det har du jo, har jeg set.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #28 Dato: 17. Maj 2007 kl: 12:59:46 »
Som jeg skrev, Kurt...Der ER vædske i cylinderen, og det kommer også fint ud af den når niplen til slangeforbindelsen om bagtil er løsnet, men kan fandme ikke få noget igennem derfra og så om bagtil :(
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #29 Dato: 17. Maj 2007 kl: 13:02:38 »
Citat fra: "Jarl"
Hvis du har tid, er du velkommen til at låne min udlufter


Tjaeh, har resten af dagen, konen er taget på arbejde (i den anden bil :(), så jeg er alene hjemme sammen med ungerne resten af dagen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan