T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: Casper Slow efter 06. August 2010 kl: 13:34:29
-
Ny fik jeg endlig fat i en T3...
Jeg helt nede i den anden ende ad landet med en autotrailer..
Lidt info..
caravella 1.6TD 1987
9 person
5gear
el spejle
skyde vindue i skyde døren..
trepunkt sele ved 7 sæder og mave sele ved 2 sæder...
blå indvendig og blå udvendig...
Projekter med Casper.
Den skal bygges om til en 1.8 AAM 75hk og 140Nm.
Den skal skilles ad til karosseri og alt rust skal sandblæses og huller skal der ny plade. Til sidst skal den har en tykt lag maling..
Kafanger og faldsen rundt omkring vinduer skal være sort og ruder skal tonede sort.
Sorte baglygtet, sorte blink foran og gril med runde mørke golf 1 lygter
Bøjlespejer og solskærm..
Ekstra fjernlygter og baklygter.
Kabinen:
Raid rat/golf 2 rat
Adskillingen imellem førepladsen og pasagere rummet skal fjernes.
Vectra A sæder foran.
To enkel bagvendte sæder bag forsæder.
Bord imellem bagsæderne og de to enkel bagvendte enkel sæder..
Ved bordet skal der laves 12v & 220v stik.
Læsse lamper ved alle sæder.
Alt beklædning skal skiftes til sort og sæderne skal enten ombetrækkes eller skiftes ud til sorte sæder.
Undervogn skal ha en omgang powwrflex bøsninger. sænknings sæt og 8x17" OZ fælge
Hel lakering projekt.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-169081.html#169081
Camper kabine.
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=173606#173606
-
Uhhh lækker farve til en lækker bil ;-)
-
Den skal males i en anden farve... enten mat grå, koks eller grøn.... alt alm farve med mat klarlak...
-
Fed bil. Har du prøvet, at trække den i gang ? (Tjek lige, at tandrem m.v. sidder som det skal ) og en evt. udskiftning af selvstarter er klaret på max. 1 time.
-
Man starter da ikke en frituregryde før den er varm :twisted: :twisted:
-
strøm på batmoriet :0) klap starter en med en hammer... :0) diesel kompetencerne herinde overstiger dine vildeste forventninger pøj pøj med den :0)
-
Hvis jeg forvarmer den og prøve at trække den igang lydder det som om de ikke får noget brændstof... så den skal nok luftes ud eller... Jeg vil gøre mig til at rode med den selv starter jeg lige får lidt tid...
-
strøm fra batteri til magnetventil på pumpen og strøm fra batteri til kl.50 på starteren (kabelskoen på starteren)
så skal den springe igang (husk at sætte i frigear ;) )
-
Så har jeg været ved at kigge på den...
Det er den nedreste tandrems hjul der er gået løs...
Så det ender nok med en ny motor...
-
Så er der købt motor til vogen..
En AAM 1.8 monopoint med 75hk og 140 Nm
270.000km på bagen og til en pris hvor det var forbillig til at lade vær med at købe den...
Så nu mangler jeg bare strømfordeleren. monopointen og lednings net til motor styringen og lamdasonde
-
En Caravelle diesel vejer vel 1550 kg og derfor en vægtafgift på ca.11 000,-. Med den nye motor kan du så få den under 1500 kg?
Mvh. Holger.
-
Den har en egen vægt nu her på 1500kg så den er til den lave vægtafgift...
-
Så er der sket lidt nyt i sagen...
Nu er Casper blevet flyttet fra fjern lagret og om foran min værksted..
Så var det ikke længe før den kommer en tur ind på liften...
-
En lille stemning billede
-
hva faen??.. sneer det på dit værksted??.. lol
-
Ja det fyre ind oppe ved rygningen....
Jeg har ikke lige haft råd til at ligge gulv i min 180m2 værksted
-
Lidt billeder
-
Det er da heller ikke gulvet der skal holde fygesneen ude...
Det er fugleklodserne, dem med tjære. :-D
-
Det er også rigtig...
Men pt værksted er en gammel utæt maskin hus.
Jeg har en 180m2 gammel svinestal jeg gerne vil har lagt nyt gulv i og få lavet et bedre værksted....
-
Lige lidt flere billeder.
-
Så ligger motor på gulvet..
-
lige nogle stemnings billeder....
-
lækkert med endnu en "fuglerede" :mrgreen: den ligner fint min.
-
Ja det skal nok blive godt eller noget....
Jeg har fået lavet alle ledniger der går til bilen.. så mangler jeg lige få alle de andre ledninger koblet til motoren.....
-
Lidt flere billeder.....
Den er nysynet og køre bare der udaf..
Der er selvfølgelig lige et par småting der skal laves og til næste sommer skal den ha en gang ny lak...
-
Hvordan har du samlet de 2 gaskabler??
Er det en JX luftfilterkasse der ligger derinde??
Hvordan med "hatten" på manifolden, er der skåret i den eller har du lavet en modifikation i motorbrønden for at have den der??
Og så kunne billeder af udstødningen være interessant :)
-
Gaskablet er en en lang wire... jeg har købt 10meter 1,5mm rustfri wire ved.
http://www.kj-klimateknik.dk/varegrupper/ventilation/wire-hjul-mm/rustfri-staalwire-15-mm.html
Derefter købte jeg 1 meter ydre kabel ved en lokal havemaskine og nogle nipler...
Jeg har stor set bare forlænget ydre kablet og sat en ny wire i...
Motor brønden var rusten væk der over og så har jeg barepasse den nye inderskærm til efter insugningen...
Ja det er en Jx filter kasse der sidder inde.. den afkortet 12cm om der er sat en luftfilter i fra en eller anden traktor...
Ja udstødning er en lavet ud af en forrør fra en vectra a...
-
Hvordan har du så fået wiren til at passe de forskellige steder??
Ved speederen sidder der jo et tykkere stykke på som skal spændes til og i den anden ende sidder der jo også et eller andet??
(Ja, er ved at samle viden, info og ideer til den motor jeg har liggende som jeg skal igang med at lave T3 egnet ;))
-
Nårh ja, hvilken benzinpumpe har du brugt??
-
Ja jeg har købt de nipler der skal bruges til ved indsug og speederen.. Det er bare skrue dem på...
Jeg har brugt pumpe stations fra en vectra a
-
Øv...
Så er motoren død... Den giver ikke det mindste olie tryk mere... Olie lampen lyser og manumeteret siger 0 bar i tryk.. Samt den nu har en mekanisk lyd...
Men hvad skal forhåbenelig hente en anden der har gået det halve km imorgen...
-
Og hvor får man de nipler??
-
trælst, men husk at gem resten til dele, topstykke og hvad der sidder derpå fejler nok ikke noget :)
-
Og hvor får man de nipler??
jeg har købt dem ved morsø motor kompani... de sælger havemaskiner og sådan noget...
-
trælst, men husk at gem resten til dele, topstykke og hvad der sidder derpå fejler nok ikke noget :)
Jeg ved sku ikke rigtig... det liner noger lejer og ventil styr stykker der ligger i bundkaret plus nogle stumper fra paraplyer...
-
Så er casper kørende.. Det har han faktisk været i fire dage...
I dag har jeg monteret to forstole fra en opel vectra...
-
Tillykke med det , du giver ikke så let op , var det så den anden motor der kom i , og var den også en AAM .
Med venlig hilsen poul
-
Nej det gør jeg ikke...
der er kommet en AAM motor i igen... Den her har kørt 156.000km
Den første motor havde kørt over de 300.000km..
Så den nye fået service med olie pumpe og tandrem og dvs..
Jeg har monteret olietryks måler og olie temp måler så her jeg rimelig styr på hvad der sker i bagenden...
Lige et par billeder...
-
Det ser da godt ud med sådan et par Opel sæder , passer de ok i højden ?
hilsen poul
-
Ja det gør de enlig... men man bliver bare lidt tilbage lænede... Jeg har bare fjenet alle de opel beslag under sædet og sat skinderne over fra vw sæderne...
Men der er sku lidt arbejde i det da der skulle tænkes og måles og skæres og svejses osv.
-
Nyt projekt.. når den skal males til sommer skal jeg lige ha disse fælge på.
-
Lyddæmper mere på...
-
yderst spændende med den lyddæmper, hvad giver det i lydbilledet?
-
Vi har kørt en dag med den. ca 40km.. den tag det værste af de dybe toner... Men næste opgave bliver at lave en udstødning der går ind under bunden og vender i denne potte jeg lige har sat på og ud i en potte med en indgang og to udgange og vidre om i to potter. en i vær side, eller bare ud som sidepipe i venster side.
Det skal siges at det ikke er for at tag lyden men udelukket for få mere modtryk i udstødning og bedre gang kultur tomgang og ved jævn kørelse.
-
Casper fik en kompresser horn i julegave.
-
Så har vi lige været en tur ved vester havet... nærmer bestemt klitmøller...
Ungerne brokket sig over det blæste med sand...
Men så er det godt man kan krybbe i læg i bussen..
-
Det ser hyggeligt ud
-
Det bord ser da bare for lækkert ud, hvor har du skaffet det ? Tak for i går, du er en sand mester til at lave syncro ! Mvh Per
-
Det bord ser da bare for lækkert ud, hvor har du skaffet det ? Tak for i går, du er en sand mester til at lave syncro ! Mvh Per
Ja bordet har jeg været henne og hente ved dig en mørk aften du ikke var hjemme...
Ang syncro.. Det var nu dig Per der lavet det hele... Jeg var kun teknisk bistand...
Jeg må heller lave en kande kaffe til i morgen aften, og ha gravet min læne stol fem igen så jeg kan side og kommendere med dig..
-
Det ser hyggeligt ud
Jep det var det helt bestemt... ungerne elsker den gamle bus...
-
Ny udstødning.
-
oj, det ser fint ud, er dem afprøvet for "støj-tal"?
-
Jep.
Vi kørte 150km i dag med den.
Jeg må sige at jeg ikke kan bruge den undskyldning at jeg ikke kan høre hvad konen siger mere.
Der er kommet en del mere bundtræk.
Men den har får lidt små bøvser ved ca 80km/t.
Så jeg skal lige ha lavet en service i morgen.
-
Endnu en dag er gået i værkstedet..
Nu tank, varmeskjold ved udstødningen og lidt service.
Kæmpe bakke på instrumentbordet.
-
Så gi dog den kone et sæde at sidde på.
Mvh Jønne Ukendt
-
hun har et ganske fint sæde at side på.. men har tæmkt på at hun skal ha en banko pude at side på..
-
Nu er næste del af projektet gået igang...
Bilen skal for håbendelig ha en byge maling i løbet af foråret...
Konen har af egen fri vilje gået igang med at gøre døre og klapper klar til en gang maling..
Hun har hårdt lagt ud med at sandblæse bunden af pass. døren. desværre skal den lige ha et par lapper i bunden men det går jo nok.
-
Tomgangsproblemer AAM
Den har altid haft en lille problem med at fange tomgang når man slap gassen under kørelse og det er noget vi har vændet os til, men det havde stadig været træls når den gik ud lige pluselig...
Men i dag beslutte jeg med for at afmontere monpointen og få den renset helt igennem på køkken bordet..
Alt er som det skulle være, dog fandt jeg en lidt underlig fejl..,
Da jeg købte den første motor motoren som var fra en 96 golf. som var uden spjældhuset. jeg fik fat i en anden, den var med fire ben på tomgangs motoren, så jeg købte en 6 ben tomgangsmoter på ebay som passede på motor og lednings net...
Denne kina tomgangsmoter er åbenbart ikke samlet kurakt fra fabrikken da jeg målte på ben 4 og 5 som er kontakten som giver signal til motor styring om den tomgangs motoren er i kontakt med spjæld armen..
Disse ben var slutter i hele tiden og sendte derved forkert signal i motor styringen... jeg skilte tomgang motoren ad og kunne se at den så helt underlig ud ved kontakten i teleskopet og den teleskopet var også halv knækket. skilte min firebenet tomgang tog teleskopet der fra med gearing og det hele. samlet tomgamgsmoter og kørte teleskopet helt tilbage, teste om kontakten kunne slippe med en ohm meter.. det virket. montere det hele i bilen og drejet nøglen. Den sprang hurtig igang end den plejer. yes tænkte jeg.. klampen i bund og slap den igen..her plejer den at gå ud når den skulle ramme tomgamg. men nej... ved noget der liner 1500 omdr grev den og lod den falde til ror med jævn 1000omdr ca..
Efter en mindre test tur på 15km vil jeg sige at nu køre det rigtig godt og konen er blevet endnu mere glad for vogne..
Så alt fra Ebay er ikke altid lige godt...
-
Kan det passe du arbejder hos Sjørring Maskinfabrik? Synes nemlig jeg har set en T3'er der ligner din, på P-pladsen dernede.
-
varmeskjold ved udstødningen og lidt service.
Har du ændret udstødninssystemet totalt, så det nu slår en løkke hen under bilen?
(http://www.t3nettet.dk/modules/PNphpBB2/files/thumbs/t_2012_04_22_08_53_09_745_991.jpg)
-
Kan det passe du arbejder hos Sjørring Maskinfabrik? Synes nemlig jeg har set en T3'er der ligner din, på P-pladsen dernede.
Nej det gør jeg ikke...
Men det er da lidt sjovt at der er en i nærområdet der har en magen til..
-
varmeskjold ved udstødningen og lidt service.
Har du ændret udstødninssystemet totalt, så det nu slår en løkke hen under bilen?
(http://www.t3nettet.dk/modules/PNphpBB2/files/thumbs/t_2012_04_22_08_53_09_745_991.jpg)
Jep der er intet af det originale udstødning på mere...
Jeg har bygget en udstødning af hvad jeg havde til at liggende...
Så har en jeg skabelon til når jeg til at bygge en rustfri udstødning
-
Ok, interessant med udstødningen, der er så udblæsning på den ene side af bilen, men det kan vel accepteres ved syn forhåbentlig.
Hvad er det der sker på billedet her:
(http://www.t3nettet.dk/modules/PNphpBB2/files/thumbs/t_dsc01582_664.jpg)
Er beslaget for at holde dobbeltsædet, så det ikke støttes bagfra, som det vel er på biler født med dobbeltsæde?
-
Ok, interessant med udstødningen, der er så udblæsning på den ene side af bilen, men det kan vel accepteres ved syn forhåbentlig.
Hvad er det der sker på billedet her:
(http://www.t3nettet.dk/modules/PNphpBB2/files/thumbs/t_dsc01582_664.jpg)
Er beslaget for at holde dobbeltsædet, så det ikke støttes bagfra, som det vel er på biler født med dobbeltsæde?
Ja det håber jeg det kan... udstødning er ført ud foran venstre baghjul.
Ja det var lige medlertidlig beslag da jeg havde fjerne vægen... du kan se på de andre billeder at der sidder vectra stole i foran.
-
det er ingen problem med udstødning på venstre side, bare den ikke larmer.
-
jep og bilen er så gammel at de ser igennem fingeren med larm... da den blev synet første gang var det bare med kat oh JX potte.. det lød næsten som at køre udem udstøding
-
Klister klister.
-
lidt mere klister klister...
-
ser godt ud, men hvordan får du spedometersignal?
-
Fra en Hall giver på venstre trækaksel ved gear kassen. og igennem en frekvensomformer til speedo
-
Lidt nye stumper..
Det passer ikke helt.
Blink lysne er nye fra ebay.
Baglygteren er brugte, men de har lige fået en gang mørk toedne klarlak... dette får lygter til at holde sig pæne en del længer.
-
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men kan man gøre det samme ved en 1,6 TD ??
Jeg går ud fra at du kører benzin, eller hvordan ligger landet?
Hilsen Lasse
-
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men kan man gøre det samme ved en 1,6 TD ??
Jeg går ud fra at du kører benzin, eller hvordan ligger landet?
Hilsen Lasse
Hej lasse...
Nej du må gerne spørge dumt...
Men hvad er dit spørgsmål enlig...
Jo jeg køre 1.8 AAM benziner..
-
Jeg blev da bare nysgerrig mht din større/ længere udstødning. Og så var det jeg spurgte om man kunne montere udstødning alla din, på en Turbo diesel.
-
udstødning er lavet på denne måde der en AAM motor gerne vil ha en del mere modtryk f.eks ABS.
min udstødning er stadig forkort og for stor til den kan give nok modtryk...
min ja du kan sikker lave en magen til den diesel, så du kan få side pipe
-
Casper Slow er næsten på vej ud af vinter hi.. Men..
Det var menningen at der lige skulle skiftes kobling samt en lille syn og så skulle vi til fyn træf og ha plader på den til midt august..
Men planerne er blevet ændret..
Den kommer kun på plader i uge 27 til 32 i år da vi skal til at bygge om og der skal spares en del..
Helt bestemt skal der laves "ny" værksted 65-70m2 isoleret med varme..
Så pt bliver alt der kan ligges fra lagt fra og hele familien lever af havregrød...
-
syntes ellers at jeg så den var til salg et sted :huh:
-
Jaman det var for at få penge til andet projekter..
Men nu har fået en anden ide med Casper. så det skal lige afprøves inden den bliver solgt...
-
Så er vi begyndt på vores projekt.
-
Så er vi kommet lidt vidre..