T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: depper efter 12. April 2010 kl: 22:11:57

Titel: 1.9 DG & Trykladning
Indlæg af: depper efter 12. April 2010 kl: 22:11:57
Mojn. Jeg er ny her på T3 nettet.
Jeg har fået fingrene i en t3 fra 83 med, hvad jeg kan se ud fra motor nr, er en DG med 78 HK og kun 97XXX på tælleren.
Jeg er lidt af en boost-junkie og tryklader alt hvad jeg kan komme i nærheden af. MEN dette er min aller første VW.. også min første boxer.
Hvordan er jeres erfaring med holdbarheden på denne 1.9 DG i forbindelse med moderat tuning.. mere bestemt tryk. Niveauet bliver ca 30-40% mere på hk og nm skalaen.
Hvad kan koblingen klare.. er det samme som i 2.1(??) 112 hk?
Gearkassen er en 4 trins (selv om der står 5 på knoppen  :wink: ) Kan den tåle noget mere moment.
Har ikke rigtig haft held med at finde noget om trykladning af disse gamle DG'ere... eller ved jeg bare ikke hvor jeg skal lede. Så jeg håber på lidt erfaringer, links eller lignende fra jer.

Kan forstå der er hydra ventiler.. Justering... De ligges lige "til" og så en halv omgang mere.. Korrekt??

Fyr lys knejter  :wink:
Titel: 1.9 DG & Trykladning
Indlæg af: POLLE955 efter 12. April 2010 kl: 22:31:48
Velkommen til , der er andre der ved mere om det end mig , men kan man godt sætte turbo på kaburator motor ,  er det ikke memmere at finde noget sprøjt fra en 112 hk , der er jo ikke meget forskel på de 2 motore ud over stempler og kompressioen , hilsen poul
Titel: 1.9 DG & Trykladning
Indlæg af: depper efter 12. April 2010 kl: 22:43:00
Tak tak. Man kan godt køre med karb og turbo, det er ofte bare ikke besværet værd. Jeg har MegaSquirt til at ligge i skuffen, så ingen karb bøvl til mig  :wink: