Forfatter Emne: motor problemer  (Læst 2769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
motor problemer
« Dato: 12. Juni 2008 kl: 21:05:12 »
Hvad farve er røgen??

Hvid, Grå, Blå eller Sort??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #1 Dato: 12. Juni 2008 kl: 21:08:24 »
sikkert blå/sort.. :D  vidste bare det var diesel da jeg så overskriften 8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #2 Dato: 12. Juni 2008 kl: 21:28:23 »
Har lige fået en PM fra bago...

Den er blå, det plejer at være et godt tegn på at den brænder motorolie...

Så må vi lige se om Jarl ikke melder sig...

Det kan bl.a. være pga. for stort slid i cylindrene så stempelringe ikke slutter tæt mere...
Der er flere årsager, men Jarl kender vistnok dem alle :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
motor problemer
« Svar #3 Dato: 12. Juni 2008 kl: 21:42:34 »
Det er vel egentlig også relevant at vide om det er røg fra udstødningen eller det kommer andetsteds fra?
Fra udstødningen, sagde manden...

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #4 Dato: 12. Juni 2008 kl: 21:49:10 »
Hov...
Bago nævner at turboen ikke "slår til"...

Er bilen spættet på bagklappen??
Mine tanker ledes i retning af en død turbo...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #5 Dato: 12. Juni 2008 kl: 21:50:57 »
nemli.... selvom jeg kører evighedsmaskine sys jeg at ha hørt de symptomer før
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Djursland

  • Gæst
motor problemer
« Svar #6 Dato: 12. Juni 2008 kl: 22:01:21 »
Citat fra: "opelhaj"
nemli.... selvom jeg kører evighedsmaskine sys jeg at ha hørt de symptomer før


lad ham nu lige få en chance for at få løst sit problem inden du sviner hans tråd til men det plejre du nemlig at være god til men du skal over en en tråd der hedder noget i stil med tilsvnings tråd (den har være oppe en gang)

av nu ved jeg så godt der kommer noget tilbage  

Mvh Djurs  :lol:

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #7 Dato: 12. Juni 2008 kl: 22:06:53 »
??
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Kkrogsgaard

  • Gæst
motor problemer
« Svar #8 Dato: 12. Juni 2008 kl: 22:08:17 »
Er der hydraulikslange på returen fra turboen?

[size=24]Kanon i driller hinanden herinde, gør det dog på PM eller sådan noget istedet, så slipper vi andre for de pinlige indlæg i kommer med.[/size]

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #9 Dato: 12. Juni 2008 kl: 22:10:40 »
@bago:

I morgen laver du en test. Du kører bilen til den er driftvarm. Så lader du den stå fem min i tomgang. Derefter giver du den kraftig gas. Er hele bilen nu pakket ind i et blåt røgslør? Så er det formentlig turboen, der er færdig. Måske kan man hvis man søger lidt på nogle rare menneskers hjemmeside se, hvordan man fikser sådan en.

Men husk Murphys law!

Det forhold, at din turbo sikkert er stået af, forhindrer jo på ingen måde, at resten af motoren også er slidt. Tit er det jo et samspil, hvor underkompression skaber så højt tryk i bundkarret, at turboen ikke rigtig kan komme af med sin returolie, og derfor smider den olien ud i møllehjulene og brænder det derefter af.

Hele det ovenstående svar er betinget af at dyser, pumpetiming, knasttiming, ventiljustering og brændstoffremføring er i orden, men de selvindlysende forhold har du jo naturligvis tjekket, før du valgte at skrive et indlæg, right? :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #10 Dato: 12. Juni 2008 kl: 22:12:23 »
Og ja, Krogsgaard har en pointe. Er der det rigtige returrør på mellem turbo og bundkar?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
motor problemer
« Svar #11 Dato: 12. Juni 2008 kl: 22:16:03 »
Har også lige skiftet mit eget, det piblede ud med olie, men det var så det originale armerede og det nye der kom på er også originalt til selvsamme originale pris!!!!!!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
motor problemer
« Svar #12 Dato: 13. Juni 2008 kl: 00:10:28 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Har også lige skiftet mit eget, det piblede ud med olie, men det var så det originale armerede og det nye der kom på er også originalt til selvsamme originale pris!!!!!!


Har også været der, spurgte ikke om pris da sådan et stykke slange med et par forskruninger ikke kunne koste mange basseører - tog meget fejl.

Så vidt jeg husker omkring 750,- DKr  :shock:

Tror måske godt jeg kunne have fundet et par forskruninger med ret gevind og en rustfri stål armeret teflonslange med stor lysning lidt billigere igennem jobbet.

Men hvad, regning er for længst betalt og jeg kan køre videre med ro i sindet over at den slanger der sidder på returen er den en tysk ingeniør fandt bedst til formålet :wink:

Back to topic:

Vend endelig tilbage med flere symptomer eller et løsningsforslag så skal der nok være mulighed for videre hjælp - Karma afsendt herfra!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)