Forfatter Emne: seler  (Læst 1811 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
seler
« Dato: 03. Februar 2006 kl: 00:32:23 »
hep,

Jeg skal til at sætte 3punkts seler på bagsædet (det første), så jeg er også interesseret... Der skulle være huller under beklædningen, og der følger et stort beslag med selerne - skulle være nemt nok.

Så nu bliver den sgu fyldt med sikkerhed på bagsædet: nakkestøtter, 3 punkts seler og muligvis en h-sele i midten - så ryger de tre maveseler om på aller bageste række  :lol:

Så mangler vi bare at få chaufføren til at køre ordentligt  :oops:

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
seler
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2006 kl: 09:08:37 »
jeg ved at oppe hvor selen til foran sidder på b-stolpen (tror jeg den hedder) er der 2 huller med gevind

du skal bare huske at H seler ikke er godkendt til off. vej men kun til sportsbrug
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
seler
« Svar #3 Dato: 03. Februar 2006 kl: 19:39:35 »
Det kan godt være, at vi i lidt (velfortjemt) selvtilfredshed omtaler vores biler som "en bus", men lovgivningsmæssigt er det slet og ret en personbil på linie med en Morris Mascot. - Der er jo heller ingen fartskriver vel :P
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
seler
« Svar #4 Dato: 04. Februar 2006 kl: 10:40:04 »
Hej hej,

På min registreringsattest står der VW Bus så i min verden er det altså en bus  :wink:

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Mads-kaa

  • Gæst
seler
« Svar #5 Dato: 13. Februar 2006 kl: 17:06:48 »
Hold da kæft hvor I våser... :lol:
Jeg ved at der ved bageste sæde sidder beslag til tre-punkts seler ved de to yder pladser, i midten sidder der til mave-seler under sædet!
Til sædet i midten tror jeg selerne bliver monteret direkte på sæde-rammen i de fleste tilfælde, for de kan jo pilles ud!
I tilfælde hvor midtersæderne vender mod kørselsretningen (som i en Multivan) sidder der to seler under dem til fører/passager (tre-punkts), hvor bøjlen sidder fast, og resten af sidder på sæde rammen!

Jeg tror ikke der er "struktur" nok i bussen på området omkring de fremad vendte midtersæder til at der kan monteres en trepunkts-sele her!?!?

/Mads