Forfatter Emne: Prisniveau for syncroer??  (Læst 4288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prisniveau for syncroer??
« Dato: 04. Juli 2010 kl: 11:52:39 »
Jeg sidder og bliver lidt svedt når jeg ser den fine Syncro T1finn har til salg for 75.000.
Jeg har for en måned siden bestilt en Syncro hos Sydfyns Autocamper og har givet håndslag på en pris på 100.000 kr. for en tom bil med to sæder, så jeg selv kan indrette den.
Den er rimelig pæn udvendig og Niels Erik sætter den rustmæssigt og mekanisk i stand. Desuden har jeg bestilt decoupler, spær på forhjul og et forhøjet 4. gear. Bilen er fra 89 og har gået 160.000 i Midtsverige med en 2,1 b, vistnok MV maskine.
Den leveres med standardhjul, og synet på hvide plader, og aftalt er også, at der bliver monteret bøjlespegle.
Når jeg sammenligner med ovennævnte, ser det umiddelbart ud til at jeg har været lidt hurtig, og ikke været godt nok bekendt med prisniveauet for Syncroer, da jeg indgik aftalen, men jeg ved selvfølgelig ikke hvilken stand den blå er i nedenunder.
Jeg står selvfølgelig ved min handel, men er da interesseret i at høre jeres mening. ( Gentle please :? )
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #1 Dato: 04. Juli 2010 kl: 11:57:08 »
Jeg mindes ikke at nogen har været kede af en handel med Sydfyns Autocamper. Hvis jeg havde pengene, så....   hang on...   jeg har sgu da ikke fået tjekket min Lottokupon....
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Rasmus

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 53
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #2 Dato: 04. Juli 2010 kl: 12:45:20 »
Vi har også handlet en pæn dyr Syncro hos Neils Erik og har derefter fået den bedste troværdige behandling man kunne tænke sig, og det er mht alt.. Han er ik som andre mekanikere og holder virkelig ord og løfter mht garnti pris m,m..
Og når man som mig ik er den helt store mekaniker er det guld værd at Niels Erik uopfordret finder opstået fejl man aldrig selv ville ha fundet, for derefter at lave det på garntien.
så når jeg læser dit indlæg vil jeg helt sikkert mene at du for de ekstra25kg til sidst får en perfekt bil hvor alle fejl er fundet og lavet rigtigt. Vi bor 300km fra fåborg og vil aldrig ha en anden mekaniker, så i kan roligt sove om natten og glæde dig..

Hilsen Herfra..

Offline steps2heaven

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro 16"
Prisniveau for syncroer??
« Svar #3 Dato: 04. Juli 2010 kl: 14:00:50 »
Har heller aldrig hørt noget dårligt om Niels erik, og efter min mening er t1finn´s syncro da også 30-40 tusinde kroner for billig. Den havde kostet 125.000 hvis jeg havde den til salg, kan iøvrigt slet ikke forstå den ikke er solgt til den pris endnu. Sjovt som priserne i danmark ikke følger det internationale niveau, af de 3 syncroer jeg har haft er kun den ene solgt i danmark, de 2 andre havde jeg først til salg i danmark, hvor der intet skete så annonceret jeg på mobile og de var væk på en uge til prisen. Så 100.000 for en syncro der er iorden, syntes jeg ikke lyder dyrt. Slet ikke hvis der er en eller anden form for garanti med........

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Prisniveau for syncroer??
« Svar #4 Dato: 04. Juli 2010 kl: 17:56:28 »
Du stille et svært spørgsmål.

Jeg mener ikke man kan/skal sammenligne priser mellem private og erhvervsdrivende. Hvis vi kikker lidt på købeloven, er der nød til at være forskel.

t1finns blå syncro står som "trukket ud af æsken", satme flot (så den på træffet). Jeg ved ikke hvad du sammenligner med fra Niels, men jeg tror ikke du går fejl med vogne fra Niels. Det er jo netop det han lever af; om priserne er for høje eller lave, er din afgørelse.

Hinze

ps, nu er den jo solgt, så slipper du for mere hovedvriden :wink:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #5 Dato: 04. Juli 2010 kl: 18:10:21 »
Der er også forskel på at købe en bil af en privat med 'over kantstenen garanti. OG købe den af en forhandler hvor man kan komme rendende med enhver bagatel.
Endelig er din sikkert også en diesel? Og har dermed et større publikum. Den sidste syncro jeg købte kostede 3000kr, men havde jeg kassen smed jeg glad og gerne 150.000 dask for finn's (forudsat det var en diesel ned decoupler, oliefyr, kommandørtag og bred rock og rul bænk)
Vi tiltrækkes af forskellige biler og der er stadig borgere i dette land der er uforstående overfor at vi orker at køre i det gamle lort.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #6 Dato: 04. Juli 2010 kl: 18:12:05 »
slået af hinze.....
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prisniveau for syncroer??
« Svar #7 Dato: 04. Juli 2010 kl: 18:42:32 »
Tak allesammen!
Jeg er rigtig glad for, at det intryk jeg hele tiden har haft af Niels Erik, til fulde er blevet bekræftet, af samtlige indlæg her.
Det er klart at moms og garanti koster, og det har jeg det helt fint med.

Jeg er, og har hele tiden været, overbevist om at jeg har købt en god og gedigen (benzin) syncro, men det der har gjort mig usikker er,  at de eneste to syncroer jeg har set til salg i DK , mens jeg har ledt, begge har kostet 75 k.
Den anden, var en broncefarvet sag (fra Hellerup tror jeg).  
Nu ser jeg jo i øvrigt sådan på det, at før der er gået nogle år, kan man jo faktisk ikke vide, om man har gjort et godt køb. Sådan er det jo altid.

Nu vil jeg glæde mig til at få min grønne syncro, engang når Niels Erik kommer hjem fra ferie, og bilen har fået bevilliget dansk statsborgerskab.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #8 Dato: 04. Juli 2010 kl: 23:05:25 »
Jeg tror at de næste par år, hvor du ikke bare har en Syncro som du har købt over kantstenen, men en syncro købt af Dr. Thing, med dertil hørende god adgang til Dr Things lift og ører - bliver rigtig gode år.

Der er INTET som at have god backup på en bil, og måske især en syncro.

Jo, man kan finde en udbanket slæde af en syncro for 12K eller mindre hvis man leder de rette steder, men så har man også flere år hvor 9/10 af tiden blive brugt under bilen, eller ude omkring og lede efter reservedele.

Finns syncro er noget for sig - den er virkelig flot - men, tillæg moms og garanti osv - og så er du i samme klasse som Dr Thing,

Bundlinien - du kan være sikker på en god start og mange gode år med en bil fra Sydfyn - og det er ubetaleligt.

Velkommen til

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prisniveau for syncroer??
« Svar #9 Dato: 05. Juli 2010 kl: 15:55:31 »
Tak for velkomst, Jens Jacob.
Det med know how og backup, var helt klart også medvirkende til, at jeg valgte at handle med DR.Thing  :D , som du kalder ham.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #10 Dato: 06. Juli 2010 kl: 06:18:03 »
nothing beats a green vw :0) og slet slet ikk med benzin kværn i.. velkommen i flokken
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #11 Dato: 06. Juli 2010 kl: 09:55:18 »
Det er vel til syvende og sidst sammenligneligt med, at købe en udslidt bunke skrot på dba, og derefter systematisk udskifte 2/3 af bilen for egen hånd, - eller betale prisen for, at det er foretaget og bilen står nysynet og med det udstyr, som andre bruger oceaner af tid og penge på, at få eftermonteret.
Alene ud fra, hvad jeg har hørt om "Doktor Thing" (jeg kender ham ikke ) ville jeg have 112 % tillid til, at handle hos Sydfyens Autocamper. Der er vist ikke en finger, at sætte på det arbejde, som triller derfra.
Og en effektiv garanti er guldrandet. Havde du købt bilen privat, havde der sikkert stået noget om, at bilen er købt som beset og uden garanti og bla bla bla.  Den holder ikke i byretten, men hvis sælger ikke VIL yde garanti, og pengene er brugt, er det ikke meget bevendt.
Så glæd dig i stedet over dit køb, og nyd bilen, når du først har hentet den. Du får garanteret meget glæde af den....

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Prisniveau for syncroer??
« Svar #12 Dato: 06. Juli 2010 kl: 10:22:51 »
Jeg er med Aran her.

Den måde Niels Erik kører sin biks på bygger på tillid. Selvfølgelig er alt ikke rosenrødt og det er ikke en velgørenheds organisation han driver, men uden tillid og en ærlig basis er der ikke nogen forretning at drive i sådan et lille segment.

Der er som jeg ser det lige nu 2 yderpunkter i "brugt bils junglen" for tiden.

1. Enten finder man først en mand man stoler på som er indstillet på at stå inde for vognen, man betaler ved kasse 1 og får de ting som ikke er 100% i orden og som garantien dækker fikset. Man har en vogn der kører med det samme, er rimeligt velholdt og serviceret og som derfor statisktisk set bør være rimelig billig at holde kørende. Man ved hvornår bilen er tilgængelig og når man har allokeret de 100.000 kr så kender man sådan ca. totalbudgettet.


2. Man har ikke travlt og bruger meget tid på brugtmarkedet på nettet, aviser og den slags. Man finder et "sundt lig" der passer til ens evner og ambitioner og så bruger man mange timer og mange kroner på at sætte den i stand. Man har ikke en vogn med det samme, men man ved hvad der har været skiftet/repareret og man ved hvor vognen halter. Prisen er den del lavere end løsning nr. 1, men der går mange timer og der er usikkerhed på hvornår den kan  være klar og hvad den endelige pris bliver, så man kan ikke "love konen en ferietur" med mindre man er født under en meget heldig stjerne. Hele "kan du holde timelønnen" diskusionen vil jeg ikke begive mig udi her, da jeg ikke mener det er relevant med mindre man har et arbejdet hvor man kan få udbetalt fuld løn mere end 37 timer om ugen .

En fordel ved denne model er også at man over en årrække kommer til at kende sit køretøj og opnår en større ro og sikkerhed når røgen vælter ud af den midt på den italienske landevej og man roligt kan forsvinde 10 mins under motorhjelmen mens familen får en is og fortsætte ferieturen derefter. (ja ok.. rimeligt tænkt eksempel.. men det var det bedste jeg lige kunne finde på)

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prisniveau for syncroer??
« Svar #13 Dato: 06. Juli 2010 kl: 12:58:52 »
Jeg har i mange år brugt Jan's model 2, og har tidligere skruet meget bil, men har ikke rigtigt gidet de senere år. Derfor vil jeg hellere koncentere mig om apteringen og liret, og så betale mig fra det meste af det, der foregår under vognen og i motorrummet.
Dog er det noget andet at skrue bil, når man ikke er forbandet nødt til at skrue, hvis man vil på arbejde i morgen, men bare kan tage "dagligbilen", og så vente til man har lyst til, med at skrue på syncroen.
Så derfor har jeg valgt model nr. 1 og har ikke noget mod at betale prisen, sålænge den ikke er helt ude i hampen, og jeg sover efter alle disse indlæg, helt roligt nu.
Tak
Jeg vil i øvrigt love at bilen vil blive præsenteret her på nettet, når den har fået fast adresse i Jægerspris og er blevet behørigt døbt. :)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Prisniveau for syncroer??
« Svar #14 Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:42:14 »
Mary blev købt ved Dr Thing.
Og da han hørte om vores planer om en to års jordomrejse i hende, så ville han godt lige give hende ekstra overhaling, for som han sagde, så havde vi jo egentlig brug for en 100.000km garanti.

Desuden så ville han gerne have at vi brugte en dags tid eller to i værkstedet sammen med ham hvor vi skruede på forskellige ting således at han var sikker på at vi "kunne fikse en hvilken som helst nødreperaton" som vi måtte komme ud for. Dette oplever man vidst ikke ved mange andre bilforhandlere.

Når vi så har haft brug for det har vi altid kunnet kontakte ham og få råd, uanset hvor i verden vi var.

Der er kun få steder i verden, som Sydfyns Autocamper. Dem i Europa kender vi og så er der Gowesty i Californien, som i bund og grund er som Sydfyns Autocamper, bare noget større. Deres priser er stort set lig Niels Eriks, bortset fra at de regner i Dollars  8) Ja, de sælger rask væk en T3 Syncro camper for over 100.000US dollar (plus 8% skat).

Så din pris synes jeg virker rimelig.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk