Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - ottokrog

Sider: 1 2 3 [4]
46
Miss Blue kører som en drøm.

Og nu vil hun slet ikke stoppe.

Jeg jokkede bremseedalen i bund for lige a tjekke om alt er som det skal være, og jeg sprang et bremserør. Ser ud som gamle stålrør, så det er operation WEEKEND med veninden. Renovering af bremsesystem.

Er der nogle her på Sjælland der har lift og lyst til en gang bremserenovering, så giver jeg alle de øl vi kan drikke mens det hele står på. Jeg kan sove ud i stueplan, mens du får 1. salen helt for dig selv. Skønt med hus på ryggen.

Ellers må jeg til Jylland med hende på en trailer. Der kender jeg en med en autolift.

47
Generelt / Mazda 626 til salg billigt
« Dato: 01. September 2010 kl: 18:21:02 »
Jeg risikerer hermed liv og lemmer for at prøve at sælge en Mazda 626 her på siden, men alligevel.

Der står at dette er et forum for off topic, og jeg må skrive hvadsomhelst.

Jeg ville adrig prakke jer en sådan risgnaske bil på nakken, med mindre jeg selv synes at det er et godt tilbud.

Jeg købte bilen i januar måned nysynet og havde slet ikke tænkt mig at sælge den igen, da den kører fremragende og ikke har meget rust i bunden.

Så købte jeg min Transporter, og havde egentlig tænkt mig at sælge den igen efter min tur op forbi polarcirklen.

Nu er jeg blevet så glad for min T3'er at jeg vil beholde den, og har ikke brug for to biler.

Så, hvis du har brug for en god bil nummer to, så er den til salg på

http://www.dba.dk/mazda-626/id-68259687/

til 14000

til de der er vant til bilhandler, beyder det at jeg er villig til at sælge den for 12000

mvh
otto

48
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 27. August 2010 kl: 22:32:36 »
Jeg har lige haft begge topstykker af min benziner og skiftet udstødning og toppakninger i begge sider.

Alt fungerer som det skal, den kører som en drøm.

Bortset fra olietryksmåleren der slet ikke lyser.

Kan nogen sige om der skal være strøm i ledningen når tændingen er på, eller om det er en stelforbindelse der styrer måleren??????

Der er hverken strøm i ledningen med eller uden tænding.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue om det er måleren der er røget eller ej.

Nogen der kan????

Og så er der sket det meget mærkelige at håndbremselyset er tændt hele tiden.

Hvad sker der dog?

Det har jo intet med toppakninger og udstødning at gøre.

mvh
otto

49
WBX/LBX Fora / Hjææææælp søges med topstykke
« Dato: 16. August 2010 kl: 10:52:23 »
Hej alle entusiaster

Jeg har pillet begge topstykker af min benzin boxer motor i en 85'er T3'er.

Bolte holder sjældent i 25 år, så det uunfgåelige skete selvfølgelig. Et par stykker knækkede i topstykket.

Er der nogle der har gode råd, og allerhelst lyst til et par bajere, mens vi spænder topstykkerne op i en skruetvinge og får de bolte ud så jeg kan komme videre.

mvh
otto
23838188

50
Diesel Fora / Selvstarter mysterium, hvem kender svaret?
« Dato: 02. Juli 2010 kl: 23:34:52 »
Min nye T3'er er i hopla. Den fik justeret tænding idag, og det hjalp gevaldigt. Tak til Hinze og Solow for al deres hjælp i disse ferie tider.

Nyt problem.

Kørte ind på en tank, og den ville ikke starte. Selvstarteren kunne lige præcis få motoren til at dreje en kvart omgang, og ikke mere. Batteriet, tænkte jeg selvfølgelig og fik starthjælp fra en yderst venlig Mercedes ejer. Det hjalp ikke en dyt. Med tre batterier (jeg har selv to) kunne selvstarteren ikke flytte motoren.

Vi skubbede den igang og den startede da jeg slap koblingen første gang. Ingen problemer med at komme hjem. Da jeg havde parkeret prøvede jeg at starte igen. Død som en sild. Samme opførsel.

To timer senere gik jeg ud og startede den som den plejer.

Jeg kørte en lang tur til Vedbæk, og slukkede. Samme opførsel. Selvstarteren kunne ikke trække motoren rundt.

Efter en øl, og en kop kaffe (og noget fodbold) startede den fint igen.

Noget tyder på at selvstarteren sætter sig fast på grund af motorvarmen.

Har nogen haft samme problemer, og betyder det en ny selvstarter??????????
 eller kan man gøre noget????????

Tak endnu engang for dette fremragende forum

mvh
Otto

51
WBX/LBX Fora / Karburatorbøvl igen, hvem vil eksperimentere?
« Dato: 29. Juni 2010 kl: 11:48:53 »
Er der en der har lyst til et lille eksperiment?

Jeg kører med en Pierburg 2E karburator som jeg oplever et ekstremt benzinforbrug på, men som jeg ikke kan finde fejl på.

Eksperimentet går ud på at jeg "låner" en Pierburg fra en maskine som vi ved virker, og så ser vi hvordan min maskine kører med den.

Formålet er at finde ud af om det nu også ER min karburator der ikke dur. Jeg gider ikke købe en hos en hugger, og så finde ud af at det slet ikke er karburatoren der får min maskine til at drikke sig ihjel.

Jeg bor på Østerbro, og kører ud til dig og klarer alt det praktiske selv. Helst storkøbenhavn.

Hvis du har en Pierburg karburator eller en Weber der passer til min maskine, så køber jeg den selvfølgelig, hvis det får min maskine til at opføre sig ordentlig.

23838188

52
WBX/LBX Fora / Karburatorbøvl Pierburg 2e
« Dato: 25. Juni 2010 kl: 19:26:34 »
Hvem kan hjælpe? Jeg troede at det bageste spjæld hang, men har fundet ud af at det gør det ikke. Speederen skal næsten i bund før det skal åbne, og så gør det det som beregnet.

Jeg er lidt lost. Martin sagde at jeg ligsågodt kunne købe en Weber karburator med det samme. Er der nogen der har et godt tilbud?

53
WBX/LBX Fora / Ny bruger af benzin sluger, hvad gør jeg?
« Dato: 23. Juni 2010 kl: 19:41:42 »
Hej alle T3 fans

Jeg er lige blevet ejer af en autocamper benzin fra 1983, vandkølet. Den sluger benzin som bar fanden. 5 km på literen, lidt dyrt hvis man skal køre 5000 km i sommerferien. Har tjekket de mest normale ting som tændrør, luftfilter et. men lige lidt hjælper det.

Det er som om den bliver "druknet" når man giver den gas. Jeg skal være meget forsigtig med at speede op, ellers mister den kraft og saft.

Jeg har søgt rundt i forummet, men har ikke kunnet finde en simpel abc, der forklarer hvad man skal gøre med højt brændstofforbrug. Manualer siger at den kører 11 på literen, men det er jo altså også fra ny af.

Jeg er glad for at have fundet denne side af entusiaster. Havde en T3'er i midten af halvfemserne, luftkølet, som jeg fik over Pyrenæerne og tilbage til Danmark igen. Jeg elsker det og glæder mig gevaldigt til at se midnatssolen oppe over polarcirklen om 14 dage til tre uger.

Hvis der er en der bor i København, og som har forstand på den motor, giver jeg gerne en middag eller mere for gode råd og vejledning.


Udførslen af slavearbejdet kan jeg sagtens selv stå for. Det er en del af fornøjelsen.


mvh
Otto Krog
23838188

Sider: 1 2 3 [4]