Nu når dagens strabadser skal genfortælles er der en anden forb..... irriterende detalje.
Hvis nogle husker det, så har jeg kørt nu i et halvt år uden olieadvarsel.
Jeg ledte og ledte efter en brudt ledning, og endelig fandt jeg den igår, eller rettere sagt jeg sporede den helt ind til dioden i instrumentbrættet. Det ene diodeben var knækket, og så lyser lampen selvfølgelig ikke. Hurra, frem med loddekolben, og nu virker det igen. Jeg kan checke olie i siddeposition, og ikke tjekke det mekanisk, som standard før hver køretur.
Men for helv... hvor er der mange ledninger at holde styr på.
Da jeg kørte mig en tur i aften var der ikke lys i instrumentbrættet.
Der sidder tre pærer, der skal tages af for at komme ned til dioden, som sidder på en printplade. Jeg satte dem selvfølgelig i igen som de blev taget ud, men de lyser pludselig ikke.
Den lange historie kort:
Er disse tre lamper serie eller parallelforbundet??? Hvis de er serieforbundet, kunne det jo være at en af dem er sprunget i forbifarten, men det ville være totalt usandsynligt at de alle tre er sprunget.
Gode råd til at finde ud af hvad fan... jeg har gjort galt???