T3 Fora.. > T3'ens ABC.

Nye T3 ejere med et par tekniske spm

<< < (2/2)

jensjakob:
Det kan jeg godt se :-)

PÅ billederne ser det ud til at være en JX'er - så det er ret vigtigt at beholderne inde i motorrum er helt fyldt.

Hinze:

--- Citat fra: jensjakob efter 26. Maj 2016 kl: 00:21:49 ---PÅ billederne ser det ud til at være en JX'er

--- Afslutning på citat ---

Det er skarpt set JJ

jensjakob:
Ud fra billederne har jeg også svært ved at se at der har været skiftet topstykke og tandrem.

Unbracoboltene i remhjul ligner noget som ikke har været rørt længe....

jankjerbye:
Hej Julie og Co... Hvis i skal tøffe ud i sommerlandet i en gammel diesel drevet VW bus hvor i ikke har 100% garantier med dokumentation på vedligeholdet der er udført ...

Og velatmærke IKKE har lyst til at tage evt. nedbrud p.g.a. slid som de kommer, i lyse shorts, i siden af landevejen, med begrænset værktøj og mere lyst til at tage en dukkert, spise en is og nyde solen end ufrivilligt bade i gammelt kølevand og nyde udsigten til bussens undervogn.


Så ville jeg anbefale at..


* Skifte tandrem, vandpumpe, termostat+pakning, generatorrem og vandpumperem
* Få tjekket dyser og tjekket pumpetiming
* Skifte kølevand, lave en olierens og skifte olie + filter
* Rense/skylle køler igennem (eller købe en ny køler hvis man er doven) :D
* Tjekke forbindelser og stik på alle temperaturfølere på motoren
* Tømme tanken og dieselskylle den, skifte dieselfilter og tjekke slanger/spændebånd hele vejen op til indsprøjtningspumpen
Så kan i mere roligt begive jer ud i sommerlandet og tage et slidt hjulleje, trækaksel eller bundstykke i tændingslåsen med ophøjet ro indtil man får lyst til at hygge sig med lidt sorte fingre en aften hvor man lige kan låne et værksted af nogle af alle de mange rare bus-folk rundt om i Europa. :)

Jeg prøver IKKE at være lyseslukker eller gammel sur mand.. jeg har SELV stået der.. med bussen fuld af skuffede familiemedlemmer.. :) Når man kører diesel T3 og skal på længere ture i varmt vejr så er det bare smartest at være lidt på forkant med vedligeholdet :)

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version