T3 Fora.. > T3'ens ABC.

Gearkasse til luftkølet

(1/3) > >>

8450:
Halløj.
Jeg har en 80er luftkølet. Er der nogen der ved hvor nummer på gearkasse er ?
kan man udskifte den originale til en nyere med 5 gear ?
Jeg kører med standart motor (endnu) det kniber med at få den op i omdrejninger når det lille sneglehus er efter,og det virker som om at springet er stort fra 4-3 gear når vi ser en bakke i det fjerne. Tænkte om en 5 gearet kunne afhjælpe dette lidt ??

gunnar6690:
Jeg tror Du skal kigge efter en 4 trins, da en 5 trins for det meste har samme slutudveksling. Det lave 1ste gear er til igangsætning med en belastning. Jeg vil lade nogen med kørselserfaring råde om hvilken 4 trins er bedst men det vil jo nok også afhænge af din motorkraft.

mvh Gunnar

8450:
Tak.
Havde håbet det var omkring 4-5 gear der var lidt at hente.

gunnar6690:
Skal Du have højere gearing er der nogle få ting at kigge på. Er forskellen mellem dine gear sådan at bilens trækkraft er rimeligt godt fordelt, er Din gearkasse egentlig passende. Slutgearingen i kron/spidshjul er så det afgørende, men inden Du tænker på den slags. ... Har Du prøvet dæk der bare er en anelse større i omkreds ? Du må jo lovlig øge med 5 % f.eks. gå fra 185 r14C til 195 R14C eller helt op til 205R14C

Hinze:
de luftkølede motorer har gearkasser med den første T3 skifte mekanisme. Hvis du skal skifte til 5 eller en nyere 4-trins skal du huske at have det hele med. Hvis du har f.eks en DK, hvor springet er stort ( og lækkert, synes dem med de større motorer i), er der mange at vælge i mellem. Diesel gearkasse findes i mange gearinger til de tunge varebiler. Du kan godt skifte koblingshuset fra din gearkasse til en diesel. Det kræver måske lidt kyndig vejledning, men det kan du sagtens finde herinde  :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version