Forfatter Emne: købes frisk lufts gitter  (Læst 1039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
købes frisk lufts gitter
« Dato: 07. Juni 2013 kl: 23:19:38 »
Er er nogen, der har frisktluft gitter til vinduerne i fordørene liggende, som de vil sælge? Så er vi interesseret i at købe dem.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
købes frisk lufts gitter
« Svar #1 Dato: 08. Juni 2013 kl: 08:10:21 »
Lidt betragtninger om friskluftsgitre i forruderne.

Jeg købte friskluftsgitre til Arnold, men har faktisk ikke brugt dem, siden jeg har fået vindafvisere på forruderne.

Vindafviserne gør, at man kan have forruderne åbne, så man faktisk får mere luft igennem bilen, end med friskluftsgitrene, og det uden at det regner ind pga. overlappet. Det tager også meget mindre tid, og så kan luftstrømmen reguleres.

Hvis man sidder i drejet forsæde og hygger sig i bilen, er udsynet fra stolen også begrænset, med friskluftsgitrene i.

Hvad angår myg, så kan selv en velvoksen svensk myg godt komme igennem de store metalnetmasker, og knot kan flyve igennem uden at klappe vingerne sammen ;) , så de beskytter nok mest imod fluer. Så hvis de skal være myggesikre, skal der nok limes noget No-se -um myggenet på indersiden, men det vil så reducere luftstrømmen yderligere.

Så min forsigtige konklusion er, at friskluftsgitrene nok hovedsageligt har deres berettigelse, hvis man gerne vil have bilen aflåst samtidig med at man lufter ud, og derfor har jeg da også tænkt mig at beholde mine, som sidder i nogle dertil indrettede beslag, under R&R sædet, uden at tage unødig plads.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen