Forfatter Emne: Nogen ide hvad denne låge er til?  (Læst 1606 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline otto

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: vw T3 Hightop Westfalia 1987 1.6 TD
  • By: 4671 strøby
Nogen ide hvad denne låge er til?
« Dato: 10. Juli 2015 kl: 20:20:43 »
Hej jeg har lige været en tur i Växjö. På campingpladsen var der en tysk t3,som havde en låge på siden.
Jeg kunne desværre ikke spørge dem,da vi kørte før de vågnede.
Turen gik videre til ryd,hvor vi var på den berømte bilkirkegård.

Otto
Strandagervej@gmail.com    TLF.50494883

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Nogen ide hvad denne låge er til?
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2015 kl: 20:48:04 »
Det er da en panel der ombygget så den låge passer nok til ejerens ønsker. Det ligner ikke noget originalt monteret.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Nogen ide hvad denne låge er til?
« Svar #2 Dato: 10. Juli 2015 kl: 23:40:35 »
Det er sikkert adgang til Gasflaske rummet. Af sikkerhedsmæssige grunde skal gasflasken nemlig være adskildt fra en eventuel ophold og soveafdeling. Alle professionelle apteringer tager hensyn til dette, og jeg mener at i tyskland er det er krav for indregistrering og TüV godkendelse men det ved Jens sikkert bedre end jeg.

Ihvertfald er det et krav i bådbranchen at medbragte gasflasker er separeret, iøvrigt mener jeg at der var en ulykke fornyligt med dødelig udgang for to unge mænd af præsis denne grund de havde lagt sig til at sove, uden at sikre sig at gassen var lukket.

Med bedste hilsner
Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline lambove

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
Nogen ide hvad denne låge er til?
« Svar #3 Dato: 16. Juli 2015 kl: 15:43:12 »
Ja ja, det er adgang til påfyldningsstuds og diverse ventiler til den indbyggede gastank. Rummet er helt adskilt fra resten af bilen og omhyggelig tætnet med fugemasse. Heldigvis er der også en studs med snapkobling så man kan tilslutte en udvendig gasflaske. Man kan nemlig kun få den "gamle" gas(LPG tror jeg den hedder) to steder landet. Jeg har sådan en bil, der er importeret fra tyskland en gang sidst i 80'erne. Så jeg medbringer en mindre letvægtsflaske, som jeg så tilslutter udefra. Lidt upraktisk, men jeg bor i Helsingør så der er lidt langt til både nordfyn og Hirtshals bare for at få fyldt tanken.
Hilsen lambove
volvo\'er, vw\'er, buggy,  vw variant, earlybay, vw T1\'ere, mange; volvo 210\'ere, polo: fed bil 500.000 km, peugot 400-et-eller-andet, frygtelig øse, sierra, orion, polo igen, felicia ( der står vw på alle stumperne), caddilac-65, fed øse, og nu T3 med orioginal camping "upset", og så nu lambo\'en på lang bund. men det er måske kun aktuelt på vw-nettet.