0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Ja, beklager, men dette drejer sig ikke direkte om T3, men her er jo skarpe motorfolk, så jeg vover pelsen.På mine t3'ere har jeg altid selv renoveret turboerne vha. et "repair kit" som kan købes for en slik. Nu er jeg jo kommet til at købe en Astra TD til at supplere bilbarken :oops: Forleden dag begyndte turboen at lave nogle lyde som om vingerne gik på huset. - Og Ok turboen er fra 96 og er ovre sin grønne ungdom. Altså flåede jeg den af og kiggede på sagerne. der var ingen tegn på olieudslip (burde der ikke være det, hvis den var så sølle, at hjulene går på huset?) og der var heller ikke tegn på at hjulene havde rørt huset. Alligevel har akslen noget slup - mere end jeg bryder mig om, og altså tænkte den gamle T3-mand - vi snupper et "repair kit". de koster bare 3/4 million til sådan en fætter. Og nu er vi så snart fremme ved spørgsmålene:Hvad (på turboen) kan lave sådan en skurrende lyd, når hjulene ikke går på, og wastegaten er OK?De små glidelejer akslen kører i - hvad er de lavet af? Messing? (det ligner det) Lejebronze?Er der andre end mig, der tror, at man kan lave dem selv med en drejebænk?
jeg ville nok ikke laver dem selv når sån nogle sataner skal være i 100 dele i tolerance (hvis det skal være rigtig og det er min mening som peneppen røv at det skal.)
der må godt være slup i akselen men ikke så meget, det er lidt en skøns sag
det er altså ikke noget men lige laver fordi man har prøvet at dejre i træ en gang i folkeskolen..
Der må da være nogle af maskinarbejderne her på siden der har en kommentar til dette !?
CitérDer må da være nogle af maskinarbejderne her på siden der har en kommentar til dette !?Har vi sådan nogle? For så skal vi da have sat dem igang med noget arbejde :lol: /Mads