Forfatter Emne: Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)  (Læst 3260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Dato: 29. Maj 2012 kl: 16:50:10 »
Jeg er blevet den glade ejer af en T3'r - Hurra hurra hurra - registreret som beboelse (helt fantastisk beskrivelse).
Papirerne siger TD 51kw Camper, og så er der en lille krølle som nævner Kubelwagen (hvilket jeg nu ikke helt forstår, da jeg så tænker på køretøj fra wwll).

Mit køretøj er fra 1987, diesel, Westfalia adopteret.

Jeg søger:
a) Hvad er det for en Haynes bog, som passer til "den grønne"? Det er som om Køsters boghandel skelner mellem benzin og diesel i deres bøger, og jeg skal også have en bog som omhandler "resten" af køretøjet.
b) I Kbh området (eller sjælland) - findes der en klub, hvor man kan skrue/svejse fremfor på et GDS værksted?
c) Findes der i Kbh området en person, som med realistiske samt normal kritiske øjne kan udpege de områder på "den grønne", som der skal fokus på?

Turen går til Norge til sommer - jeg er fuldstændig ramt af en VW feber lige nu ... måske går det over ... måske ikke

Hilsen Marcus

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #1 Dato: 29. Maj 2012 kl: 16:56:47 »
Tillykke med vognen.

Det andet kan jeg ikke svare på.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #2 Dato: 29. Maj 2012 kl: 17:00:40 »
Tillykke med den - den ser rigtig fin ud. Og velkommen til.

TD'en skal køres termisk varsomt - varme er dens fjende, og flækkede topstykker dens livret. (Men de er nemme at skifte).
Tjek vand og olie ved hver tankning, og læg dig fast på at 105 er max-hastighed på motorvejen.
Evt installere oliekøler - det er et overkommeligt projekt og hjælper meget.

Et forslag - du kunne invitere til "Sparke dæk træf m kaffe og småkager en eftermiddag med solskin" - så dukker der nok et par T3-entusiaster op og gerne viser frem, giver gode råd og forslag.

(Skulle der ikke dukke nogen op, kommer jeg gerne en dag og snakker bil)

Gode hilsner og tillykke med bilen - den ser rigtig fin ud

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #3 Dato: 29. Maj 2012 kl: 18:09:04 »
Har den ikke stået på hjørnet af valby langgade og borgmester fischersvej .Hos en bilforhandler.....

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #4 Dato: 29. Maj 2012 kl: 19:25:40 »
Tak for svarene / input til nu.

@ Jensjakob: tak for input - den er "lidt slap" over 100 km/t, så det giver helt sig selv lige nu. Men godt at vide, at det er en god ide med max 105 km/t. Oliekøler lyder som en god ide, et projekt som vist skal laves inden den forventede norgestur.

@ Enzo: Jo, den stod der en dags tid - og så var den væk. En af de her øjeblikke, hvor muldvarpen kommer frem i dagslyset - stand og pris var ok (7 9 13), så frygten for, at den blev solgt til andre, overvandt muldvarpens ønske om at være i mørket.

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #5 Dato: 29. Maj 2012 kl: 20:12:00 »
jeg kan godt kigge forbi en af dagene og kigge på den hvis du vil have det .????  ud fra billedet ser det ud som at den holder bag kirken ( timothius)

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #6 Dato: 30. Maj 2012 kl: 09:49:37 »
@enzo - tak, det vil være godt med andre øjne på den grønne. Den står på jpe hartmanns alle 55 - du er velkommen denne uge, jeg kan træffes på 22229049, kan du give et kald, så vi kan aftale nærmere, så du ikke går forgæves?

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #7 Dato: 30. Maj 2012 kl: 10:08:43 »
Du kan også bruge denne manual. Den foretrækker jeg, og i daglig tale omtales den herhjemme som "bibelen". Både pga. dens størrelse og tykkelse, og så har den efterhånden reddet os mange gange.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #8 Dato: 30. Maj 2012 kl: 10:10:28 »
Og forresten, så forsøger vi at overtale Mary til at tøffe os en lille tur til Nordkap her til sommer.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #9 Dato: 30. Maj 2012 kl: 10:48:09 »
Tak "Mary" - den "nye bibel" er nu bestilt - bogen har god rating kan jeg se.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #10 Dato: 20. Juni 2012 kl: 17:41:09 »
@ Mary: Så er bogen kommet .... en sag på 3.168 gram, den har en størrelse så jeg får minder fra studietiden. Tak for input.

Offline lambove

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #11 Dato: 19. September 2012 kl: 14:42:10 »
Hej, hvor køber  man den "bibel"? Bruger selv Haynes, som altid velbeskrevet, men flere input skader aldrig.
Hilsen lambove
volvo\'er, vw\'er, buggy,  vw variant, earlybay, vw T1\'ere, mange; volvo 210\'ere, polo: fed bil 500.000 km, peugot 400-et-eller-andet, frygtelig øse, sierra, orion, polo igen, felicia ( der står vw på alle stumperne), caddilac-65, fed øse, og nu T3 med orioginal camping "upset", og så nu lambo\'en på lang bund. men det er måske kun aktuelt på vw-nettet.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Svar #12 Dato: 10. Oktober 2012 kl: 20:12:08 »
Jeg fandt den på nettet med en google søgning (volkswagon vangon repair manual):

http://www.amazon.com/Volkswagen-Vanagon-Official-Factory-Repair/dp/0837616654

Til nu har jeg brugt den som opslag samt ifb. småreperationer - jeg er tilfreds med bogen.