Forfatter Emne: Drømme t3 / Turtlesbilen  (Læst 33025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #30 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:38:19 »
Har du en tråd hvor det er beskrevet samt lidt erfaringer efter nogle km???
Carsten

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #31 Dato: 06. Februar 2011 kl: 14:46:56 »
Nu fik jeg så sat en ny (gammel) karburator 2E3 på bilen. Den køre og startet fint så jeg er glad. Det virkede som om benzinen på den gamle løb ned i manifolden istedet for at blive forstøvet som det ligner den nye gør.

Jeg har kun hørt dårligt om de 2E3 karburatore!  Men er hvad er det sker med dem når de bliver ustabile?

Og selv om det nu virker for mig igen, er jeg stadig på jagt efter Mv degifant eller en weber karburator!
Carsten

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #32 Dato: 12. Juni 2011 kl: 17:38:53 »
Har det nogen betydning at det ene knokkle led foran larmer lidt når jeg drejer ifht synmandens holdning!!

Fik justeret bagbremser idag, samt justeret dæk tryk så hjulne drejer lige mange omgange. Det var til at mærke med det samme, efter et par forsøg!
Carsten

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #33 Dato: 04. August 2011 kl: 15:14:22 »
Synet, sænket og sidder fast!

Blev overmodig efter synet og måtte igen have hjælp af en Toyota!
Carsten

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #34 Dato: 26. April 2014 kl: 10:48:17 »
Nu det blevet tid til nye dæk! De gamle goodyear G46 er ved at smuldre væk fra mig!

Jeg vil have nogle grove muder dæk på. kan se der er flere der køre med BF. Så jeg blir vist nød til at skifte til 15 eller 16 tommer fælge. hvilken ET skal jeg gå efter??

Hvad skal jeg vælge af fælge og dæk? forslag modtages. Bilen må ikke blive meget mere end 8 cm høj for så carporten for lav.

Er der en der har fælge på lager som skal sælges så kom frem.

Hilsen
Carsten
[attachment=17439]h3e2847f.jpg[/attachment]
Carsten

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #35 Dato: 26. April 2014 kl: 11:53:18 »
15" fælge bruges af mange på deres syncroer. ET 30 er optimalt (medmindre man bruger spacere etc).

Mercedesfælge i 15" passer lige på.
Det samme gør Mefro fælge (koster ca. 500kr fra nye og findes stort set ikke brugt i forhold til mercedesfælgene som findes overalt).

Af AT dæk kan anbefales:
BF Goodrich, det er nærmest den som alle bruger og som alle andre måler sig imod. Enten AT TA KO modellen, som sidder på rigtig rigtig mange Land Rovere etc, eller også deres nye mudderdæk MUD Terain T/A KO 2. Det sidste larmer forbavsende lidt på asfalt da jeg prøvede dem og jeg har kun hørt meget positivt om dem ude i teræn.

Lige for tiden har vi General Grapper AT 2 på Mary. Gode dæk. Fabrikanten gør rigtig rigtig meget ud af at fortælle at netop dette dæk er bedre end BF Goodrich AT TA KO. Dette læser jeg som en stor anderkendelse af netop BF Goodrich's dæk.

Jeg har prøvet nogle Hankok (lignende Dynapro) og de var egentlig ok, og ret gode i "flad" tilstand i sand. Var dog slidt op efter ca. 40.000km, heraf over 10.000km offroad.
Jeg har også ofte kig på Yokohama Geolander og set mange køre med dem rundt omkring i verden, men ikke selv prøvet dem.

Derimod skal du holde dig langt langt væk fra Dunlop Grandtrek, det er noget være lort.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #36 Dato: 26. April 2014 kl: 12:10:25 »
Jeg kunne ikke være mere enig med dig Dennis...
Dunlop Grandtrek AT2 har jeg selv kørt med, det er et groft gadedæk med rigtigt gode vejegenskaber, både tørt og vådt føre, sommer som vinter, rigtigt gode på grusveje og i FAST terræn...
Så stopper dækkenes gode egenskaber her.... for bliver det bare en LILLE smule løst, lidt mudder eller blødt sand, så pakker dækket omgående til uanset hvad du kører på af underlag...mens alle andre leger, koncentrerer du dig om ikke at sidde fast.... du bliver hurtigt til ham som de andre kan øve sig i at trække fri.....
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #37 Dato: 26. April 2014 kl: 14:48:25 »
Ok tak. jeg må igang med at finde nogle mercedes 15 fælge. hvor mange tommer skal de være i breden?
Carsten

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #38 Dato: 26. April 2014 kl: 18:04:31 »
Jeg har 5 stk Ronald fælge I god stand. Magen til dem jeg har på Arnold. 7x15 Et 23, perfekt til syncro.

Til salg for 2200 kr, grundet nyt project.


[attachment=17441]h913a7b5.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #39 Dato: 26. April 2014 kl: 18:05:59 »
Vi havde købt helt nye Dunlop Grandttrek. Efter knap 200km, heraf det meste på asfalt, så havde vi haft 7 punkteringer på 4 dæk.
Garantien dækkede ikke, da garantien ved Dunlop ikke dækker udefra kommende skader, kun indefra kommende skader  :S  :S  :S
Så hvordan man ellers lige kan få en punktering indefra :blink:  :blink:  :blink:

Ja, så det endte med at vi forærede vores nye dæk væk og købte nogle andre.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #40 Dato: 26. April 2014 kl: 18:09:00 »
Kim for helvede
Skal,
skal ikke
skal
skal ikke byde
skal
skal ikke.....
Fortsættelse følger
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #41 Dato: 26. April 2014 kl: 18:26:53 »
"Bilen må ikke blive meget mere end 8 cm høj"  -   DET er fileme ret lavt for en T3   :woohoo:
Det kan ikke engang modelbiler klare, hvis de bare skal udvise LIDT detaljer.   :P

 :lol:  :cheer:  :silly:

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #42 Dato: 26. April 2014 kl: 21:54:18 »
Ha ha ja ved det godt :cheer:  :cheer:

Har lige målt efter der er faktisk plads til 15 cm så der er ingen højde problemer selv om bilens 210 cm kommer oven i de 8 cm :woohoo:

Jeg har tænkt på en mest grove dæk for få kr, så det blir nok til nogle billige mercedes fælge!  ihvertfal sådan som planer er nu.
Carsten

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #43 Dato: 27. April 2014 kl: 07:46:19 »
Citér
Kim for helvede
 Skal,
 skal ikke
 skal
 skal ikke byde
 skal
 skal ikke.....
 Fortsættelse følger


Selvfølgelig skal du det, Dennis. Mary fortjener da, at få nogle fede fælge på. ;)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #44 Dato: 09. Maj 2014 kl: 22:39:20 »
Jeg søger Stadig nogle 15 stålfælge til mit mudder dæk projekt.
Carsten