Forfatter Emne: DE første 250 km. med tdi  (Læst 5485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #15 Dato: 13. April 2008 kl: 10:31:36 »
Og så ganger du lige antallet af Jarls ønske om antal billeder med 10, så er du nok ved at være der...

ALT skal dokumenteres, ophæng og adaptor plade er specielt interessant men bestemt også andre ting der har måtte ændres for at det kunne lykkedes...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
DE første 250 km. med tdi
« Svar #16 Dato: 13. April 2008 kl: 21:41:24 »
Han har da mindst 257 billede liggende af det.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #17 Dato: 13. April 2008 kl: 21:56:30 »
Så er der lidt billeder...

Stor respekt for ombygningen! Christian har lavet et rigitg folt stykke arbejde
Jeg fik også en prøvetur og den kører fa'me godt, den motor skulle ha' været i stedet for CS og JX ingen tvivl om det.

Mht. en den beskrivelse som Morten efterlyser, kan jeg bare sige efter at have set ombygningen, glem det ! Der er så mange små løsninger over alt, at det ville være meget omfattende at lave en kompl. detaljeret beskrivelse.

Lidt rå data (resten må Christian selv tilføje  :lol: ):
Motoren kommer fra en Audi 100, der ligger den nemlig allerede på skrå
Adapterpladen er en SA klokke
Ophænger er vist også en SA del !?










 
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #18 Dato: 13. April 2008 kl: 22:07:41 »
Respekt! En banebrydende og ordentligt udført ombygning. Jeg glæder mig meget til at se den IRL.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #19 Dato: 13. April 2008 kl: 22:15:09 »
Hvor mange hk har sådan en 5 benet audi dieselhakker og hvor langt køre du ca. på literen med den nu. ku' være sjovt at lægge sådan en i baybussen.der er jo massere af plads over motoren ved bare ikke med længden

Lennart

PARKHAVE

  • Gæst
DE første 250 km. med tdi
« Svar #20 Dato: 13. April 2008 kl: 22:16:18 »
Jeg kan se det har været nødvendigt at være ved huggeren efter et spjældhus :lol:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #21 Dato: 13. April 2008 kl: 22:38:10 »
Kan lige så godt starte med at sige det:
Undskyld sprogbruget!!

FUCK det er nice det der...
Jeg ville SÅDAN ønske jeg havde penge til en SA klokke og et passende ophæng og så selv lave den der ombygning...

Det er lige til at savle over  :P  :shock:
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #22 Dato: 13. April 2008 kl: 22:38:19 »
er der nogen der kan huske hvad den hjemmeside hedder til dem der sælger sydafrikaaudikoblingsklokker og deslign.?

Lennart

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #23 Dato: 13. April 2008 kl: 22:40:03 »
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #24 Dato: 13. April 2008 kl: 22:57:11 »
danke

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #25 Dato: 14. April 2008 kl: 08:01:07 »
Jeg stiller mig op i rækken af totalt imponerede. Det ser ikke engang ud til at ombygningen har taget meget af frihøjden under bilen ligesom det ser ud til at motorrumspladen kan lægges lige på uden udskæringer. Har jeg ret eller snyder billederne ?

Andre hjemmesider jeg har set foreskriver  5 cm forhøjelse af motorrummet, men det er muligvis TD udgaven og ikke TDi. Er der forskel på blokstørrelsen ?

Flot arbejde !
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

T3Sync

  • Gæst
DE første 250 km. med tdi
« Svar #26 Dato: 14. April 2008 kl: 16:35:57 »
:shock: Uha den lyder også fedt  :D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
DE første 250 km. med tdi
« Svar #27 Dato: 14. April 2008 kl: 16:57:22 »
Og hvad så med køreoplevelsen? Hvor potent føles den? Er det a la 2,1 wbx eller er det endnu mere overbevisende? Hvordan er kraften fordelt sådan mellem bundtræk og omdrejningsvillighed?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

christian

  • Gæst
DE første 250 km. med tdi
« Svar #28 Dato: 14. April 2008 kl: 18:08:09 »
Tak for billederne Rasmus.
Som svar på nogle af de konkrete spørgsmål , jo der er motorstyring og e-gas eller gaspoti eller hvad det nu hedder.
Der er faktisk plads til t-remskift og vil man have mer`, sænkes motoern.
Som det er nu, mangler der effekt pga. et for kleint åndedræt, især llk der mangler gennemstømningskapasitet og køling. Men den kan ikke sammenlignes MV,ern.
Når den længere gearkasse og det ny åndedræt er på , må jeg vende tilbage med en rapport.

Her er en , sikkert ufuldstændig , to do liste :
Pladearbjde i deformationszonen over baglys ( billed )
Pladearbjd. ved mot.ophæng , sa-ophænget er til 2wd.Man kan ikke hænge mot. højere pga.kardannernes vinkel og tanken. (billed)

Diverse hjemmegjordte konsoller til expansionsbeholder, servo og elektriske komponenter.

Rør og slanger til vand varme og luft

Udstødning

Ledningsnet

Jeg skiftede så , nu hvor jeg var igang til en frisk undervogn og lidt skiver og klodser.

NU mangler der udover en gang lak ,
Bøsninger i de bagerste b-arme ,styretøjsudmåling og friske dæk. Ja og så en multivan indretning og og og...

hilsen christian

christian

  • Gæst
DE første 250 km. med tdi
« Svar #29 Dato: 14. April 2008 kl: 18:23:28 »
Det glemte jeg , nyt spjældhus og mht . pladsen over motoren så passer det , uden forhøjning, men kun hvis man som jeg , tilpassser røret fra luftfilteret, eller flytter åndedrættet over i venstre side ( sikkert en bedre ide ).
hilsen christian