Forfatter Emne: Viscoseolie til en plovmand  (Læst 1610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #1 Dato: 01. August 2009 kl: 14:39:47 »
Det er så 2000 kr. pr. liter. :shock:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #2 Dato: 01. August 2009 kl: 15:04:27 »
Men hvis en plovmand er hvad der skal til for at få en "ny" visco, så er det da billigt...

Selvfølgeligt er det forudsat at pladerne i viscoen ikke er kaput...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #3 Dato: 01. August 2009 kl: 20:04:08 »
Er det den rigtige viskositet ? var det ikke x dele 100.000 olie og x dele ~45.000 olie der skulle hældes på ?
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #4 Dato: 01. August 2009 kl: 20:56:20 »
Tyskerne, som renoverer visco bruger 100.000 olie uden opblanding. De siger at det fungerer fint.

Morten: olien er en god start. så skal vi bare lige finde ud af hvilke gummitætninger, som skal bruges (4 stk. i alt)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #5 Dato: 01. August 2009 kl: 22:15:36 »
Var der ikke noget med at de O-ringe der skulle bruges var ganske normale og nogle man kunne få mange steder?! Synes jeg at jeg kan mindes en tysker i Hannover snakkede om...

(Kan være jeg misforstod ham, er ikke så stiv i det talte tyske som jeg efterhånden er i det skrevne :))
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Thor

  • Gæst
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #6 Dato: 02. August 2009 kl: 10:16:38 »
Der er ikke tale om O-ringe men X ringe af materiale Viton. Koster ca 500 kr for 2 og jeg har kontakt til et firma i tyskland hvor jeg købte et sæt til min visco jeg renoverede i vinter. Hilsen Thor
(PS. Min nyrenoverede visco fungere fint, men dam det var besværligt at genfylde den)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #7 Dato: 02. August 2009 kl: 10:19:35 »
Og skal der kun bruges de 2??

Er lidt fristet til at forsøge en renovering af min når nu pladerne alligevel er afmonteret...Hvis altså det kan nåes inden syncro træffet :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Thor

  • Gæst
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #8 Dato: 02. August 2009 kl: 10:31:57 »
Ja der skal bruges to, hvis du seriøst vil igang finder jeg lige bestillingsnummer og firma til der hvor jeg bestillte x / Quad rings = flangetætning for aksler.
Fremgangsmåden var flg. ekstrem rengøring af alle plader. Hele viskoen stod i dieselbad åben.
Grundig visuel inspektion af splines og plader (Jeg måtte kassere min første visko grundet slitage= Jeg har mange plader)
Montage af nye Quad ringe=meget let
Samling af lammeller og viskoen
Fyldning vha. vacuum med meget nøjaktigt afvejning af silicone olien fra busmann
278 g precist opvejet og med hensyn taget til spild i tragt og slanger. 2 x 5 timer tog det at fylde lortet= meget langsomligt
Hilsen Thor

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #9 Dato: 02. August 2009 kl: 10:36:40 »
Du må gerne sende info da jeg på sigt skal have renoveret min visco eller alternativt have sat en decoupler på (eller måske begge dele så den nyrenoverede visco kunne blive skånt)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Thor

  • Gæst
Viscoseolie til en plovmand
« Svar #10 Dato: 02. August 2009 kl: 12:22:05 »
jeg kan evt tage rester af defekt visko med når jeg kommer forbi efter tankmåleren en af dagene så kan du jo lige få kigget lidt, Jeg kunne selv godt tænke mig kobinationen af visko og decoupler men decoupleren er meget dyr.
Vi snakkes hilsen Thor