Forfatter Emne: 3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro  (Læst 2259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

schroder

  • Gæst
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Dato: 25. November 2012 kl: 21:19:55 »
Jeg ved ikke om det er et specifik problem for en syncro, men har haft min WBX DJ benziner ud af bilen, for at skifte alt fra køler rør i rustfrit, kobling, slavecylinder kobling, vandpumpe til tank samt måler..
Da jeg samlede hele bilen igen i dag, sprang den lige i gang og for første gang hørte jeg udstødningssystemet HELT tæt, hvor er den gamle vogn så stille :D
Problemet er bare, at nu har jeg vist fået forskubbet noget i min gearstangsforlænger, for 3 og 4 gear ligger nu hvor 1 og 2 ligger normalt.. kan godt finde 1 gear lige et lille gab imellem bag gear og "hvor 1 ligger normalt".. Hvad kan dette skyldes? jeg har skilt det hele af igen og samlet, men ingen forskel.. :/
Den går ellers perfekt i gear og plejer ikke at have særlig meget slub i gearkasse forlængeren..

Hjlæp tak :D

Og lige noget andet, FØJ, jeg vil aldrig anbefale nogle at tage tanken af deres syncro, NØJ en omgang for at komme til den og efterfølgende få den ned, men nu er ALT rengjort, skiftet og beslag er nu i rustfrit :D Lækkert !! Nu kan jeg godt se og mærke hvor de 21.000kr på reservedele er blevet af :D
[attachment=13022]Motorbil1.JPG[/attachment]

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #1 Dato: 26. November 2012 kl: 19:00:58 »
Jeg tror det handler om justering. Har prøvet det et par gange på 2 wd og mon ikke fremgangsmåden er det samme
på 4 wd ?  Der sidder et udvendigt spændestykke på den lange skiftearm. Det skal løsnes og de to stykker skal drejes
( f.eks. med 2 små rørtænger ) ganske lidt ad gangen.  Det " nemmeste " er, hvis en hjælper styrer " gearpinden "  så
du kan se hvad vej den skal.
Har du haft vippet gearkassen da du tog motoren ud ? Eller skilte du det hele ad og hev begge dele ud på en gang ?
( Det er nemlig ret typisk for den model, hvis gearkassen har vippet for meget )

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #2 Dato: 26. November 2012 kl: 21:02:17 »
Hvis jeg forstår Aran ret, så er vi inde omkring noget af det samme i denne tråd, og alligevel ikke helt. Men alligevel kan løsningen måske findes her.

http://www.t3nettet.dk/kunena?view=topic&catid=32&id=90612
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

schroder

  • Gæst
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #3 Dato: 26. November 2012 kl: 21:46:28 »
Tak til jeg begge, var nemlig LIGE det som er problemet :D

Lækkert!!!
 Rigtig god aften :)

schroder

  • Gæst
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #4 Dato: 14. December 2012 kl: 18:56:33 »
Hvaaa, kan i ikke også lige smide et link til den debat, hvor i forklare hvor HULEN den forreste sprinklerbeholder befinder sig på en T3 Syncro :D

Jeg har troligt troet den sad bag og fyldt den op, men det er så nok "kun" til den bagerste ;) Har aldrig fyldt på min forreste beholder..  :silly:

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #5 Dato: 14. December 2012 kl: 19:00:41 »
Den sidder i venstre forskærm og du påfylder ved at løfte måtten nær koblingspedalen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

schroder

  • Gæst
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #6 Dato: 17. December 2012 kl: 06:28:44 »
Tak Porteren, der havde jeg sku alligevel ikke gætte mig frem til :)

Mit næste lille spørgsmål..

Jeg har småproblemer med min benzinpumpe, tror jeg i hvert fald.. For det der som om den i perioder mangler tryk når jeg køre. Ligepludselig (især i regnvejr eller når det er våt) , så vil den ikke stige i hastighed, men ryster (for lidt benzin og for meget luft) når jeg trykker speederen ned..

Vil høre, er der nogen som ved, hvor meget tryk den originale benzinpumpe køre med? Vil nemlig gerne skifte den, men synes simpelthen at 1700,- for en elektrisk benzinpumpe er latterlig dyrt og vil derfor finde en anden med det korrekte tryk og montere den i stedet for..

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #7 Dato: 17. December 2012 kl: 08:33:49 »
Regnvejr siger du.

Det lyder som om din pumpe er okay, men dine ledninger skal nok gåes efter.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #8 Dato: 17. December 2012 kl: 09:09:17 »
Mvh Jason
22644383

schroder

  • Gæst
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #9 Dato: 18. December 2012 kl: 18:23:29 »
Nu prøvede jeg at isolere min plus på benzinpumpen bedre og klemme minus stikket, så der kommer lidt bedre forbindelse, hvilket har gjort en stor forskel, men det opstå stadigvæk i en lille grad en gang imellem.. Så tror altså på det er benzinpumpen, men vil da lige undersøgesagen endnu bedre med at gå alle stik igennem..

Der findes en form for "klister"/"fedt" som man kan give stik, så det holder fugt væk, er der nogen der kender navnet på sådanne noget? For så får alle stik sådanne en omgang..

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #10 Dato: 18. December 2012 kl: 18:30:52 »
Citat fra: "jason" post=93323
http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1185&category_id=114
jeg skal forbi brickwerks om et par dage hvis det er


Hej Jason. Kan jeg evt fange dig og mine stumper omkring fredericia eller noget?
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #11 Dato: 18. December 2012 kl: 18:44:42 »
Citat fra: "schroder" post=93350

Der findes en form for "klister"/"fedt" som man kan give stik, så det holder fugt væk, er der nogen der kender navnet på sådanne noget? For så får alle stik sådanne en omgang..


Jeg bruger normalt siliconefedt til sådan noget. Det kan fås i bilistbutikker/Mekonomen og lign. vil jeg tro
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
3-4 gear har skubbet 1-2 gear væk :/ Syncro
« Svar #12 Dato: 19. December 2012 kl: 13:16:45 »
Citat fra: "schroder" post=93350
Nu prøvede jeg at isolere min plus på benzinpumpen bedre og klemme minus stikket, så der kommer lidt bedre forbindelse, hvilket har gjort en stor forskel, men det opstå stadigvæk i en lille grad en gang imellem.. Så tror altså på det er benzinpumpen, men vil da lige undersøgesagen endnu bedre med at gå alle stik igennem..

Der findes en form for "klister"/"fedt" som man kan give stik, så det holder fugt væk, er der nogen der kender navnet på sådanne noget? For så får alle stik sådanne en omgang..


er det "ikkeledende silikonefedt" du tænker på?

det fåes i forskellige konsistenser i bøtte samt på spray..

min favorit er i tube fra DOW

http://www.wuerth-shop.dk/wuerth_dk/productListPositionDetailsView.do?articleNo=28904+++++076++++1&searchTerm=28904++05&catalogId=WDK_Rubix&searchType=GLOBAL
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D