Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - ottokrog

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41
586
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 01. September 2010 kl: 18:09:34 »
Jeg leder videre efter fejlene.

Den himstregims der sad under "handskerummet" er en Bosch Steuergerät, som betyder en tuner-amplifier, altså en dims til at forstærke mit signal indtil radioen. Den var sluttet til radioen, og virker ikke, for det gør ingen forskel at den ikke er tilsluttet.

Et mysterie opklaret.

Jeg gik på jagt efterr de mange stelledninger i ventre side. Jeg kunne ikke finde dem, og ved heller ikke hvad en lynskrue er.

Kan du Aran, forklare nærmere hvordan jeg finder frem til disse ledninger, skal jeg have noget skilt ad for at komme derind? Jeg ka selvføgelig se sikringsdåsen og inde bagved den er der et hav af ledninger. Skal jeg derind eller hvad?


mvh
Otto

587
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 29. August 2010 kl: 23:14:23 »
Når det hele er så usandsynligt, er det nok fordi jeg ikke har rykket my nok rundt på ledningerne. Jeg må på den igen.

Og så skete der noget andet mystiskt med mine elektriske installationer.

Der sidder en relæagtig ting bag den "hylde" der i en "normal" bil ville være handskerummet. Den begyndte at klikke i tide og utide, også når tændingen var taget helt af bilen. Det kunne være en lydalarm, for da jeg hev stikket af maskinen skete der ikke andet, end at den ulidelige klikken holdt op. Der er intet der ikke fungerer som normalt når den ikke er tilsluttet.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvad den gør godt for, men uden held. Er der nogle af jer der kan forklare mig hvad den skal bruges til?

Kan den advare om olietryk og bremsetilstand, bare med lyd?????

I Guder eller ej, jeg er forvirret.

mvh
Otto

588
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 29. August 2010 kl: 10:34:55 »
Jeg har nu afprøvet Arans gode råd, uden held.

Der sidder ikke et stik ind i toppen på bremsehovedcylenderen bag instrumentbrættet. Desuden står bremsevæsken præcis på max.

Og når jeg tager ledningen til olietryksføleren så langt oppe jeg kan komme, sker der intet når jeg forbinder til stel.

Jeg har selvfølgelig tjekket alle sikringer, og alle virker.

Er der nogen der har andre bud?

mvh
Otto

589
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 28. August 2010 kl: 17:01:47 »
Jeg tager de grumme ord i mig igen

Hinze er GUD!!!

Var det bedre?

Og tak til Aran. Det bliver efterprøvet og propert valideret her på siden, hvis det giver et positivt resultat.

mvh
Otto

590
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 28. August 2010 kl: 10:14:35 »
Et billede af udstødningen, tjae det kan jeg da godt en dag ved lejlighed, hellere vil jeg lave en hel serie om min dejlige "Miss Blue".

Sådan her så delene ud inden jeg satte det hele sammen

http://www.justkampers.com/shop/type_25/exhaust-bundle-kit-6-parts-j11610.html

Knap 3000 dkr på justkampers, det er da til at holde ud. Manifoldene er de dyreste, men de holder forhåbentlig 25 år igen. De der sandsynligvis havde siddet på i 25 år, var rustet fast i topstykkerne, og måtte fjernes med vinkelsliber, ornepikke, bor og diverse ole opfinder metoder, men det lykkedes i den sidste ende. Det gør det altid bår bare viljen er der.

Tilbage til olietryksmåleren.

Sådan som jeg ser det, hvis ellers Hinze har ret i at det er en stelforbindelse, så skal den lyse i kabinen, hvis jeg sætter ledningen direkte på stel. Det er prøvet og den lyser ikke. I mit univers må det betyde at det IKKE er olietryksmåleren, men noget andet. Har jeg ret, eller hvad???

Håndbremseproblemet er af mindre betydningsfuld art, men jeg går på jagt efter en kortslutning et sted, den må jo være der.

mvh
otto

591
WBX/LBX Fora / Mystik om elektricitet
« Dato: 27. August 2010 kl: 22:32:36 »
Jeg har lige haft begge topstykker af min benziner og skiftet udstødning og toppakninger i begge sider.

Alt fungerer som det skal, den kører som en drøm.

Bortset fra olietryksmåleren der slet ikke lyser.

Kan nogen sige om der skal være strøm i ledningen når tændingen er på, eller om det er en stelforbindelse der styrer måleren??????

Der er hverken strøm i ledningen med eller uden tænding.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue om det er måleren der er røget eller ej.

Nogen der kan????

Og så er der sket det meget mærkelige at håndbremselyset er tændt hele tiden.

Hvad sker der dog?

Det har jo intet med toppakninger og udstødning at gøre.

mvh
otto

592
WBX/LBX Fora / Hjææææælp søges med topstykke
« Dato: 16. August 2010 kl: 11:25:56 »
såmænd bare et par stykker og så en knækket bøjle, der holder ventildækslet på plads

Jeg tager imod dit tilbud jens jakob, du synes at have den rette sportsånd

Hvor bor du, og hvornår kan jeg komme forbi med dyrene?

mvh
Otto

593
WBX/LBX Fora / Hjææææælp søges med topstykke
« Dato: 16. August 2010 kl: 11:15:56 »
Det var udstødningsbolte der knækkede

Hvad har du af redskaber, for jeg knækkede en ornepik i den ene, og mekanikerne siger at man ikke kan bore i sådan en sag.

Jeg er dog så heldig at jeg kan bore et nyt hul ved siden af og forsøge en gang til

Vi skal ihvertfald have en god skruestik og nogle gode bor til foretagendet, og helst en holder til boremaskinen. det er præcisionsarbejde det her, og jeg er lidt betænkelig ved at du ikke har prøvet det før, for det har jeg heller ikke

Men, T3 nettet er jo amatørernes paradis (eller mareridt)

mvh
otto

594
WBX/LBX Fora / Hjææææælp søges med topstykke
« Dato: 16. August 2010 kl: 10:52:23 »
Hej alle entusiaster

Jeg har pillet begge topstykker af min benzin boxer motor i en 85'er T3'er.

Bolte holder sjældent i 25 år, så det uunfgåelige skete selvfølgelig. Et par stykker knækkede i topstykket.

Er der nogle der har gode råd, og allerhelst lyst til et par bajere, mens vi spænder topstykkerne op i en skruetvinge og får de bolte ud så jeg kan komme videre.

mvh
otto
23838188

595
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 13. August 2010 kl: 08:59:19 »
Hej Jarl,

Jeg har læst mange af dine indlæg, selvom jeg er den lykkelige ejer af en benziner.

Jeg glæder mig til at læse om dine erfaringer med benzin, og er sikker på at jeg bliver klogere hver gang.

Tak for dine altid informative kommentarer.

mvh
Otto

596
Diesel Fora / Selvstarter mysterium, hvem kender svaret?
« Dato: 03. Juli 2010 kl: 02:25:07 »
Tak til Opelhajen

Jeg forsøger mig med det næste gang den gør knuder, noget lettere end at få starthjælp fra en Mercedes, og så må jeg jo se at få skruet det stel ordentligt på plads. Jeg forstår dog ikke at den kan dreje lidt. Der må jo være forbindelse når den kan flytte lidt rundt på motoren. Kan du give en forklaring?

597
Diesel Fora / Selvstarter mysterium, hvem kender svaret?
« Dato: 02. Juli 2010 kl: 23:34:52 »
Min nye T3'er er i hopla. Den fik justeret tænding idag, og det hjalp gevaldigt. Tak til Hinze og Solow for al deres hjælp i disse ferie tider.

Nyt problem.

Kørte ind på en tank, og den ville ikke starte. Selvstarteren kunne lige præcis få motoren til at dreje en kvart omgang, og ikke mere. Batteriet, tænkte jeg selvfølgelig og fik starthjælp fra en yderst venlig Mercedes ejer. Det hjalp ikke en dyt. Med tre batterier (jeg har selv to) kunne selvstarteren ikke flytte motoren.

Vi skubbede den igang og den startede da jeg slap koblingen første gang. Ingen problemer med at komme hjem. Da jeg havde parkeret prøvede jeg at starte igen. Død som en sild. Samme opførsel.

To timer senere gik jeg ud og startede den som den plejer.

Jeg kørte en lang tur til Vedbæk, og slukkede. Samme opførsel. Selvstarteren kunne ikke trække motoren rundt.

Efter en øl, og en kop kaffe (og noget fodbold) startede den fint igen.

Noget tyder på at selvstarteren sætter sig fast på grund af motorvarmen.

Har nogen haft samme problemer, og betyder det en ny selvstarter??????????
 eller kan man gøre noget????????

Tak endnu engang for dette fremragende forum

mvh
Otto

598
WBX/LBX Fora / Karburatorbøvl igen, hvem vil eksperimentere?
« Dato: 29. Juni 2010 kl: 12:44:54 »
Hej Hinze

Tak for det, og det vil jeg tage imod. Jeg havde håbet på at en eller anden ville melde sig frivilligt herinde i København, den er forbandet dyr at køre i, som sagt. Eller at der var en jeg kunne købe, hvis det virker efter eksperimentet.

Jeg tager med glæde en tur til Greve igen og tager spanden med. Så har vi da karburatordele nok at lege med.

Hvornår passer det dig? Jeg kunne godt tage turen her i eftermiddag/aften og være hos dig ved 5-6 tiden.

Det ville være fedt hvis du var der når jeg kommer, så jeg kan trække på din excellente viden.

599
WBX/LBX Fora / Karburatorbøvl igen, hvem vil eksperimentere?
« Dato: 29. Juni 2010 kl: 11:48:53 »
Er der en der har lyst til et lille eksperiment?

Jeg kører med en Pierburg 2E karburator som jeg oplever et ekstremt benzinforbrug på, men som jeg ikke kan finde fejl på.

Eksperimentet går ud på at jeg "låner" en Pierburg fra en maskine som vi ved virker, og så ser vi hvordan min maskine kører med den.

Formålet er at finde ud af om det nu også ER min karburator der ikke dur. Jeg gider ikke købe en hos en hugger, og så finde ud af at det slet ikke er karburatoren der får min maskine til at drikke sig ihjel.

Jeg bor på Østerbro, og kører ud til dig og klarer alt det praktiske selv. Helst storkøbenhavn.

Hvis du har en Pierburg karburator eller en Weber der passer til min maskine, så køber jeg den selvfølgelig, hvis det får min maskine til at opføre sig ordentlig.

23838188

600
WBX/LBX Fora / Karburatorbøvl Pierburg 2e
« Dato: 25. Juni 2010 kl: 19:26:34 »
Hvem kan hjælpe? Jeg troede at det bageste spjæld hang, men har fundet ud af at det gør det ikke. Speederen skal næsten i bund før det skal åbne, og så gør det det som beregnet.

Jeg er lidt lost. Martin sagde at jeg ligsågodt kunne købe en Weber karburator med det samme. Er der nogen der har et godt tilbud?

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41