T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: gasa139 efter 19. Oktober 2013 kl: 17:46:10
-
Endelig fik jeg plader på . Hardtoppen blev også hentet hos Søren i Hjørring . Planen er nu lige en undervognsbehandling (dinitrol, har en tid d 30-10) og så skal jeg lige have skaffet de sidste småting til den. :woohoo:
-
Tillykke ser godt ud det hele, Og du bliver også glad for din hardbox når den kommer på :-)
-
Også et skriftligt tillykke herfra - de sidste stumper til hardtoppen er sikkert på vej.
Ses nok derude :-)
-
Så blev hardtoppen monteret (billeder senere det blev for mørkt ). Mangler låsestænger til begge sideklapper og nøgle til at kunne låse med og evt noget nyt kantgummi . Nogen ide hvor jeg kan finde finde det ?
Hvor køber i ellers jeres stumper til t3 ? mangler nye/ gode brugte stænk klapper , centerkapsel med vw logo og hjulbolte til ronalfælge . 2 stk armlæn i sort til bagerste døre, 1 stk dørhåndtag til i bag, 1 stk drikkeholder :huh:
-
vw-shoppen fungere rigtig godt . :)
-
Jeg kan måske hjælpe med noget. Fang mig på 20114427. Har fri I morgen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Det er jo ikke så svært :cheer: Snak med Frank Binau.
Med venlig hilsen
Bent
-
Vi skal da se et billede af kabinen i sådan en fin tristar
-
Var forbi Jønne i dag , og hente dele. Han kunne hjælpe med mange stumper fra hans lager , så der blev streget en del fra min mangels-liste :woohoo: Hyggeligt at få hilst på Jønne , og tak for hjælpen , det bliver nok ikke sidste gang.
Mangler dog stadigvæk : Centerkapsler til ronalfælge med vw logo Ø 68cm ( dem jeg har på pt er med Mercedes logo :S )
Låsestænger til sideklapper i hardtop og nøgle til låsen.
Stænk klapper komplet med vw logo
Beskyttelses gummi dutter til sideklapper på ladet ( 8 stk)
Forøvrigt, så var jeg overbevist om at Tristar modellen er født med servostyring , men nej det er der ikke på min ??
Konen har kørt den en gang og nok også sidste gang, den er alt for tung at dreje med og parkering er umuligt siger hun !!
Hilsen Günther
-
Centerkapsler kan købes på Ebay for ca 150 kr hvis du ikke kan finde dem andre steder :)
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=VW+Nabendeckel+68mm&_sop=15
-
Gummilister ...
Den her bruges til de store låg på hardtoppen:
Venstre side = presses ind i kanten på rammen i den firkantede top
Højre side = presses ind i kanten på rammen i den firkantede top
I enden = presses ind i kanten på rammen af enden
Det bliver til omtrent 9 meter - husk målestok
Og samme liste bruges i underkanten af de hvide plastiklåg, der hvor den ligger på metallågene - her tætter listen
Venstre side = presses ind i kanten nederst på låget med gummihævningen ind ad til
Højre side = presses ind i kanten nederst på låget med gummihævningen ind ad til
I enden = presses ind i kanten nederst på låget med gummihævningen ind ad til
Det bliver til omtrent 8 meter - husk målestok
http://www.ebay.de/itm/Kantenschutzprofil-KB-1-4mm-14-5x19-4mm-mit-seitl-Dichtung-Kofferraumdichtung-/321152058715?pt=DE_Autoteile&hash=item4ac627855b
Og den her liste bruges foran til hardtoppen, der hvor den lægges ind over kabinetaget. Samtidig ligger den ca. 70 cm nedad på begge sider - ca. 3,50 meter og husk målestok
http://www.ebay.de/itm/1-Meter-Kantenschutz-Profil-EK081-24-x-11-3-mm-/161030626657?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item257e2c5d61
-
Selvforklarende - lister koster ca. 1.500 kroner hhv. 200 euro i alt (Immler Plane Flensburg eller ebay).
-
jeg mener jeg har et servostyrings kit til en 2,1 wbx
dog uden slanger/rør og uden remskive(måske der sidder den rigtige på din motor i forvejen)
-
Hej , prøv dog lige at kigge ned i motorrummet , det kan da være det hele sidder der og det bare er rørene det er tæret op , det er de på de fleste der har kørt på de nordlige breddegrader , så er det bare at få lavet 2 slanger på knap 4 meter og få monteret .
hilsen Poul
-
Hej , prøv dog lige at kigge ned i motorrummet , det kan da være det hele sidder der og det bare er rørene det er tæret op , det er de på de fleste der har kørt på de nordlige breddegrader , så er det bare at få lavet 2 slanger på knap 4 meter og få monteret .
hilsen Poul
Om ni tittar ordentligt på bilderna så är det en GL ratt på bilen ikke en servoratt ;)
-
Hej :-)
Hasse min Syncro er født med servo. Men mit rat liner også Gunther,s rat og ser ud til at det har været på fra start ? Eller er det et forkert på min ? Hvordan ser et servorat ud ?
NB: Gunther må vi ikke se et billede af motorum. Mvh
[attachment=15930]h11e1aa3_2013-10-27.jpg[/attachment]
-
Ja der er jo kun 5 cm forskel på dem , så det er lidt svært at se , mener det er 32 og 37 cm. , men lad os se motorrummet så kan vi hurtig afgøre det .
Hilsen Poul
-
Jag ser skillnad på en GL o Servoratt det räcker med en bild för mig. ;)
-
Så har jeg fået tristaren hjem fra undervognscenteret. Har fået en dinitrol behandling
Har lige tage billede af motorum mht servostyring. Ud fra jeres indslag må jeg konkludere at en tristar ikke nødvendigvis er født med servostyring ?
Tak for jeres indspark, bare bliv ved med det :woohoo:
Mv
-
Så har jeg fået tristaren hjem fra undervognscenteret. Har fået en dinitrol behandling
Har lige tage billede af motorum mht servostyring. Ud fra jeres indslag må jeg konkludere at en tristar ikke nødvendigvis er født med servostyring ?
Tak for jeres indspark, bare bliv ved med det :woohoo:
Mv
Du skal jo kigge på kilremshjulet (ved ikke om det er det rigtige ord) er der plads til to kileremme så er det en servo-model. Det kan jo bare være at det pillet af
-
Lige et billede af et sådan motorrum hvor det hele er der
-
Det var ikke original med servo på tristar det fick man betala extra för på den bildendu visar kan jag se att det sitter en remskiva av plåt på din motor det var det på bilar utan servo den remskiva som är till servo är gjuten av metall och sanslöst dyr hos VW om du köper en brukt glöm ikke att få med bulten den skiljer på remskivorna.
Och jag ska bara tillägga att på den remskiva som är till servo är det plats till 3 remmar för det finns bilar med AC och den behöver en rem den med. ;)
-
Billede af et motorrum med servo
-
Et billede af en servo motor
-
Hej
Så har ungerne fundet et navn til min tristar og deeeeet blev..... Trucken Herman..... :woohoo:
-
Skal have nye dæk til trucken Herman. Hvad kan i anbefale ? De skal på mine 15 tommer ronald penta fælge og kravet er at de godt må se lidt mere potente ud , meeeen der skal stadigvæk have en god køre komfort . Bilen bliver mest brugt til by og landevejskørsel og til lidt på skov og grus veje. Helårsdæk .
-
Så har Herman fået nogle nye fine dæk. :woohoo:
Mangler bare at finde de rigtige navkapsler
-
Jeg bestiller centerkapsler i Tyskland en af dagene, sig til hvis du skal have et sæt med.
Mvh Per 21583808
-
jeg vil gerne være med på 8 styk hvis de er til at betale. ??
Rabundus :P
-
De koster 21 euro pr. sæt incl forsendelse, hvilket modsvare ca.150,00 kr. Jeg kan sagtes bestille to sæt til dig Rabundus :)
Mvh Per 21583808
-
Det ville være dejligt hvis du skriver et konto nummer overføre jeg lige pengene
Mange tak på forhånd
Rabundus
-
Er det Ronal kapsler? Hvor køber du dem?
-
Ved ikke om det er decideret Ronal kapsler, men passer i 68 mm hul med vw-logo. Købes i Tyskalnd.
-
Ja det forstod jeg... :cheer: , men hvor i Tyskland. Link...please.
-
Dækkene er str 225/R75/15 og passer kun lige på foran , ja måtte lige flytte på beslag til stænkklapper for at få plads. Pladsen i carporten er også blevet lidt trang. Lige under 1 cm frihøjde ved hardtopppen, det kalder jeg paskram, dog skal jeg huske at køre rolig ind , ikke noget med frisk kørsel og så opbremsning . :woohoo:
Dækkene har en lidt syngene lyd, hvilket ikke er generende og styringen går nu en del nemmere/lettere ( Har jo ikke servostyring)
Og så ser hele sætup`et noget bedre ,mere cool ud. Yeah
Mangler stadigvæk nogle gode stænkklapper !!
-
Har bestilt centerkapsler hos Per ,tak.. Håber de kommer meget hurtigt :whistle:
-
Hvad ET har disse Ronal fælge?
-
Et 24,5
-
Frihøjde lige til øllet :whistle:
-
Så er der centerkapsler + nøglering :) til drengene !
Mvh Per 21583808
-
Har regnet lidt på benzin økonomien på Herman. Er ikke imponeret , med daglig kørsel , ingen turer under 10 km , fordelt med 70% landevej og 30% bykørsel (moderat kørsel, ingen tung speeder fod)., så er 2,1ltr 112 wbx`ern mere tørstig end jeg havde regnet med. Hvor ligger i km pr ltr ?
Tror sku at blæseren er stået af . Den har larmet/fløjtet lidt her på det sidste og nu virker den ikke mere på nogen af trinene 1/2/3 , dog bliver kabinen stadigvæk hurtig varm ( har aldrig haft en bil der er så effektiv i opvarmning).
Speeder kabel er også slidt , den vibrerer en del og nogle gange bliver den nede på 0 km for så lige pludseligt at springe op :(
Har også konstateret en lyd foran ved venstre forhjul (tror jeg). Konstant mekanisk lyd( tik tik) ,falder og stiger med omdrejning/fart og når jeg drejer bliver det nærmest til flap flap ??
Mv
-
Benzinøkonomi ?
Når jeg kikker på "Herman" og min "Snehvide" er der jo ikke den store forskel, på de ting der giver vindmodstand. Dog har jeg et par bøjler på Vintec toppen, som bør trække i negativ retning.
Snehvides 112 hk motor har nu kørt 89.000 km, og jeg har eksperimenteret meget med køremetodik, efter snart sagt alle kunstens regler.
Resultatet er skuffende eller ligefremt, men i al fald ikke blandet. Kører jeg "lokal trafik" dvs på mine lokale landeveje med topfart ca 80 km/t er snittet omkring 10,5 km pr liter, kører jeg 20% landevej 80% motorvej (motorvej er 30% 130 km/t 70% 110 km/t) taler vi 10,1-10,2 km pr liter.
Jeg har med andre ord, ikke været i stand til at finde en motorvejshastighed (og det at køre konstant mellem 90-100 km/t har ikke gjort nogen forskel), der har ændret billedet. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med ca 10 km pr liter for historisk set i forhold til arbejdslønnen, har benzin vel aldrig været billigere end nu. :)
Det skal så siges i denne forbindelse, at jeg altid kører Shell V-power 99 oktan, der koster ca en krone mere pr liter, men det er noget "religiøst" for mit vedkommende (og sikkert i virkeligheden ikke super relevant), men jeg vil gerne undgå svovl i mine benzinmotorer. Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at jeg får tændingsbanken (glødetænding) på "USA humørbilens V8" efter to tankfulde normal 95 oktan, men den forsvinder igen efter Shell V-power påfyldning omgående, ethanolen kan jeg desværre pr lovkrav ikke undgå.
Den originale etiket over tank dækslet på Snehvide siger: Mindst 99 oktan.
God jul og venlig hilsen
Bent
-
Arnold, som har en WBX MV maskine i, går 7- 7,5 km/l i rejseklar tilstand og ved forsigtig kørsel.
Det er godt nok en syncro med brede hjul, men dine 10 km/l +, i en benziner, må vel siges at være acceptabelt.
-
Lyder som om dit speedomterkabel takker over ude i fedtkoppen i venstre forhjul..?
-
Økonomi : Med all terrain dæk og hardtop og det beskrevne kørselsmønster ligger jeg under 7,5 km ltr. ( sidst var det 7,35 km/ltr) Min forventning lå på 8-9 og 10,5 ligesom Bents snehvide ville være kanon :woohoo:
-
Min kører ca 9 km literen, det er fint nok :-)
[attachment=16245]h662f970_2013-12-19.jpg[/attachment]
-
Det er klart at brede AT dæk sluger noget brændstof. Som Mølle engang sagde: Det koster at fyre med mahogni :cheer:
Franks 9 km/l i en Syncro med brede hjul er rigtigt nok fint, men så vidt jeg ved er en doka noget lettere end en Caravelle, og Arnold har jo campingindretning, der vejer. Jeg vil antage at den vejer tæt på 2 ton.
Jeg gik tæt på 8 km / l da bilen var tom bagi.
Højtaget derimod gav ikke øget benzinforbrug.
-
skal have ny blæser i foran . Har fundet denne på ebay
Er den svær at skifte?
Kender i et værksted/mekaniker i nærheden af Kolding ( Ø ca.30) km der har erfaring med gamle vwèr ,skal også have checket for den mislyd ved venstre forhjul.
Var på Containerstationen i dag med alt den affald der har samlet sig i jule dagene. En sand fornøjelse med Herman , glæder mig til forår/sommer med tanke på de ture der nu kan blive sparet med Traileren.
-
Det er en stor omgang at skifte blæser foran.. selve blæsermotoren sidder inde i varmeapparatet, som er omkranset af et plastichus, som skal skæres op og limes sammen igen.. der ud over skal hele instrumentbrættet ud. Det er egentlig ikke så svært, og især hvis man er to om det går det fint.. dog vil jeg foreslå dig at finde et varmeapparat, hvor blæseren ser ud til at virke uden at larme... og at du (måske med lidt hjælp fra en, som har prøvet det før) selv skifter det... du kommer af med kassen i arbejdsløn alene af den grund, at der løber timer på.. Det burde også være helt problemløst at finde ud af hvad der larmer i dit forhjul.. er det lejerne skifter lyden karakter, når du kører ud af vejen og svinger let fra side til side.. du kan måske ligefrem få lyden til at forsvinde helt.. er det en klonk-klonk lyd er der 3 kugler, som kan være synderen ligesom øverste triangel kan sidde og rokke fra side til side... alt sammen til at gå til for en der er lidt fiks på fingrene..
hvis du insisterer på at køre på værksted, så vil jeg anbefale Doka her fra siden.. han har helt styr på vores gamle biler og er lige startet op som selvstændig værkstedsejer, så vidt jeg ved lige syd for Århus... det er der andre her på siden, som kan fortælle meget mere om..
god fornøjelse.. din bil ser super fin ud..
hilsen Erik
-
jeg har før handlet ved ATP autoteile, det er billigt og hurtig levering :)
ja blæseren tager lidt tid at skifte, men hvis man har hænderne skruet rigtigt på, kan man selv skifte den ;)
ellers gir jeg gerne et par råd og en hånd med på vejen i det nye år :)
-
Takker for input :woohoo:
-
Jeg kan evt hjælpe dig.. Bor i Bjert.
-
Jeg kan evt hjælpe dig.. Bor i Bjert.
du savner vel os at skrue i en T3 :P
-
Jeg kan evt hjælpe dig.. Bor i Bjert.
du savner vel os at skrue i en T3 :P
Nej ikke specielt, men halvanden måneds sygemelding giver da en smule rastløshed... :-)
-
Hejsa
Lyder godt , kommer lige tilbage på det i det nye år
GODT NYTÅR alle sammen
-
Nyt kapitel er tilføjet til trucken Herman. Han har fået sneglehus på :woohoo:
Skal bruges første gang i næste uge. Fra tors-lør uge 29 står han på Vorbasse markede stand U-42
-
Det ser godt ud. Tillykke med den :-)
-
Hej
Nogen ide til hvilket dæktryk jeg skal køre med nu hvor jeg kører med campingkassen ( vil tro den vejer 600-700 kg ) plus passager dvs fuld lastet ( dæk er BF goodrich all terrrain 215/75r15/100)
-
Tillykke med "sovekassen" :cheer:
Jeg overvejede den, og medens jeg overvejede, kom du mig i forkøbet, sådan er livet :)
Mht. til dæktryk, så ville jeg (hvis jeg var dig) gøre det af flere tempi. Sovekassen giver din bil en helt anden køre karekteristik (det var måske støddæmpere der skulle have det første øjekast (hvis de ikke allerede har fået det ;) )
Med andre ord, tror jeg ikke, at behagelig kørsel, klares med dæktryk alene, her i dette blæsevejrs land.
Med venlig hilsen
Bent
-
Hej , med hensyn til dæktryk , så er det højeste jeg kan se i mine bøger , men det er 205/16 , der står 3,0 foran og 3,7 bag , det kan du da prøve om det ser ok ud , og tillykke med feriehytten :) den ser comfortabel ud med god lofthøjde .
hilsen Poul
-
Hejsa
Så er vi tilbage efter 1 uges camping ferie i dejlige Danmark. Fik inden afgang købt gasflaske og lavet en gastest hos Kg Camping i Kolding. Godt det samme , der blev skiftet div. gamle/møre slanger utætte omløbere defekt tændboks varmeovn osv plus en defekt køkkenvandhane.
Så her var de godt 2000 kr godt givet ud. Start Kolding med planlagt første stop Lakolk Rømø . Efter 1 overnatning og en hel dag på Rømø`s lækre strand med masser og badning kørte vi videre Ribe Dk`s ældste by, så Domkirken og gik i de små hyggelige gader. ( Havde her en ikke planlagt stop . Punktering på højre bagdæk se billede af synderen. Klaret på 1,5 time med lapning og det hele 150kr. / Dækmanden sagde at bolten stammede fra en Peugeot eller Citroen Fandens til franskmænd :lol: ) Efter Ribe gik det videre til Himmelbjerget med mere sightseeing .Derfra kørte vi ca 15/18 km til Silkeborg Sø camping direkte ved Langesø. Hyggelig lille campingplads (som så overraskende viste sig,l at være den dyreste på turen ) Her stod den på masser af afslapning og skønne kanoture osv. Afgang Silkeborg tidligt kl 07.30 med kurs mod Fårup sommerland ) ca 2,5-3 timers kørsel . Kl 10. 15 var vi ankommet sammen med millioner af andre gæster ( dog modsat f.eks. Legoland så er her plads til mange gæster med brede gange masser af bænke grønområder osv.) Efter 10 timer i Fårup sommerland, 1060kr fattigere ( entre 2 voksne 2 børn ) og med en erkendelse, at man sku er blevet alt for gammel til , Lynet , orkanen ,falken osv Puha. Efter 1 time og ca 20 min landede vi sent på Thisted camping med udesigt direkte til Limfjorden. Men ingen problem Camping fatter og mutter fik os hurtig på plads og mens ungerne fik sig en omgang mini golf gik konen og jeg de ca 150 meter til Kiwi supermarked (Åben til kl 22) og fik provianteret til den helt store grill-menu. Hurtig optænding i grillen med hjælp af et par Pils (mens konen snittede salaten akkompagneret af en flaske vin) Så en 5 minutters Dusch Så stod den ellers på råhygge øl vin og god mad. Super afslutning på dagen. Hjemturen gik langs med Limfjorden (Flot) via Hurup Struer Holstebro Herning Vejle og til slut Kolding.
Konklusion : hvorfor kører 1500 km til Italien når Danmark har mindst lige så meget at byde på ( forudsat at solen skinner)
Sneglehuset : Super anvendelig med masser af plads/funktionalitet og charme. Fungerede 100 procent.
Trucken Herman : Positiv overrasket af hans opførsel / Kørsel på sandstrand , græs på campingpladser og landevejs-motorvejskørsel.
Kører normalt med dæktryk bag 3,0 for 2,5 men med sneglehus og fuld læs 2550 kg ( Var på veje boden ved havnen ) kørte jeg med 3,5 bag og 3,0 foran. Kørsel på motorvej 90 km/t ingen problem ej heller ved modvind eller opad ( skulle dog ved kraftigere stigninger skifte til 4 gear , Trak fint hele vejen igennem)
Komfort : Skal nok tænke forstærkede fjeder min. i bag da den har en svag hældning bagtil og ved vind og overhaling/ forbi kørsel svajer lidt , ikke ubehageligt men alligevel . KUNNE GODT TÆNKE MIG JERES INPUT MHT HVILKET SET-UP VIL VÆRE DET BEDSTE.
Børnene har også gjort mig opmærksom på at selvom de har oceaner af plads bagi Herman så er rygsædets hældning for stejlt/oprejst
. Når de bliver trætte kan de ikke sidde og sove uden at falde til den ene side. NOGEN IDEER TIL EN LØSNING HER.
Benzin økonomi: Overraskende , normalt kører Herman med alm. læs/kørsel og Hardtop på ca 7,90 km/ltr og her på turen med fuld læs og sneglehuset lander gennemsnittet på 7,5 km/ltr ( 60% landevej 30% motorvej 10% bykørsel) målinger var mellem 7,1 km/l til 7,7 Km/l
Ingen unormal forbrug af olie eller vand. Temp. måler ved kørsel normalt og konstant . Stiger lidt ved tomgang efter 3-4 min men falder ligeså hurtigt igen ved kørsel
Uforklarlig : Havde en uforklarlig oplevelse med Herman . På hjemturen fra Thisted ved landevejs kørsel lugtede det flere gange
varmt/brændt (ikke gummi ej heller olie mere metalagtig tror jeg er dog ikke sikker) hver gang efter nedbremsning til rundkørsel startende ved accelerering fra 3. til 5 gear varende 2-3 min. Ingen Mislyde ingen tøven i motor ingen bremser der hænger. Det Stoppede da vi kom på motorvejen fra Herning og Hjem. Skal siges at der her begyndte at regne og her ingen rundkørsler hvor der skal drejes meget !! Kunne ved hjemkost ingen fejl konstatere ingenting der var unormalt varmt .
Har altid ved accelerering fra 2.gear haft lidt mislyd ( trækaksel ? men kun ved 2 gear )
Nogen ideer ?
Mv
-
Så fik jeg repareret sneglehuset/campingkassen :woohoo:
-
Hunden er ikke bange af sig !
Mvh. Kurt.
-
Øv , nu er min blæser sku` nok stået helt af. Har længe hylet og pebet men nu lugtede det pludselig brændt og ja da jeg slukkede blæseren forsvandt lugten. ( det må have været samme uforklarlige lugt jeg havde beskrevet i vores ferietur.)
Hvad nu ,har hørt den er temmelig godt gemt afvejen og er derfor ikke sådan lige at skifte.
-
Lær dit instrumentbord at kende. Skil det hele ad og skift blæsermotoren B) B)
Mvh Jønne Ukendt
-
Hej Günther. Har skiftet blæser idag på en T3. Hukommelsen er i orden. Det er et lorte job.
Du må gerne komme til mig og lave det. Betingelsen er bare at vejret er godt og at du har
masser af tid. Man ved aldrig hvad der gemmer sig under instrumentbordet. Stor er til gengæld
glæden når evt overraskelser er ordnet og blæseren kører når man drejer på knappen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Hej
Det lyder godt. Det vil jeg holde dig op på :P
Har du en god og velkørende blæser motor på dit store lager liggende vil kan bruge. Hvor lang tid tog det at skifte?
-
Jeg har ikke en blæser liggende. En ny må der til. Jeg var heldig at Tony havde en liggende.
Det har taget hele dagen. Incl tele tale tid, måltider, leden efter værktøj som i aggression røg
ud af hænderne på mig. Sludren med naboen og lidt kvalitetstid med konen.
Mvh Jønne Ukendt
-
OK men nu hvor du er trænning så tager det næste gang kun den halve tid. Så må jeg på stumpe jagt. Er lidt meget tændt på at tage til træf i næste weekend i Wietzendorf.
-
Tror ikke det kun vil ta den halve tid. Jeg er der, du skal gøre arbejdet. Men det kan blive hyggeligt :)
Mvh Jønne Ukendt
-
I går på vej hjem fra arbejde blinkede advarselslampen for køler temperatur pludselig. Det gjorde den i ca 10 km til jeg var hjemme uden dog at temp. steg dvs temp viseren lå i det normale område. Da jeg kom hjem tjekkede jeg for køler vand ( rigelig på kunne kun efterfylde ca 1/2 ltr.) og kiggede på ekspansionsbeholderen, den var temmelig varm, rykkede lidt i føleren der sidder i toppen af den. Tjekkede sikringer ( nr 1 30 A) Alt ok . Har efterfølgende kørt ca 50 km uden advarselslampen har blinket og ved tænding er alt som det skal være lampen blinker ved start og går så ud. ??? hvad kan det have været
Dertil skal siges at da jeg tjekkede sikringer fandt jeg denne smeltede sikring (nr 12 fra venstre 20 A) Hvad pokker er der sket der og hvad er den til ( har skiftet til ny )
-
nr. 20 er i følge en gammel instr.bog til nummerpladelygter og forlygtevaskere, men der kan godt være koblet andet til også
-
Det er sikring nr 12 ( ikke nr 20 )
-
Her er et scan af sikringsoversigten fra min brugerhåndbog ved dog ikke om det er den samme for alle årgange. Min er 1990.
[attachment=19214]Servicebogs111.jpg[/attachment]
MVh
Carsten
-
Det er sikring nr 12 ( ikke nr 20 )
ja der læste jeg vist igen med lukkede øjne :pinch:
-
Så blinkede temp. Lampen igen, og igen uden at temp. var gået op. Og da jeg slukkede motoren og straks efterfølgende startede igen , var den holdt op ?? Hvad skal jeg tro om det ???
-
Sensoren som sidder nede i ekspansionsbeholderen kan få belægning på elektroderne, så den ikke kan registrere, at der er kølervæske omkring, dvs. at den tror at beholderen er tom.. så blinker lampen.
pas på, når du skruer den af... jeg har set en som knækkede nede i gevindet.
jeg tror at det løser dit problem...
-
Takker, har også mistanke til føleren. Kigger lige på den.
-
Ellers nab stegetermometeret med i bilen. Næste gang den er gal måler du temperaturen i "følerbeholderen". Bare hold omdrejningerne lidt oppe ca. 2000 omdr. med en kile ved kablet på brændstofpumpen, så løber den ikke over !
-
Hvordan finder jeg farve koden på bilen.
regner med at bruge et par dage i påsken til lidt kosmetisk arbejde / overflade rust og stenslag på front og rust i pladesamlinger. Det er utrolig hvad sådan en vinter gør ved gamle hverdags biler.
Skal også have lavet udstødning . den larmer mere og mere . Forgreningsrøret er flækket i flangen/samlingen og rørene ser temmelig rustne ud(lydpotte ser fine ud ), så i stedet for at reparere /lappe ,skal de skiftes. Hvor køber i til fornuftige priser evt. nogle der har noget nyt liggende de ikke skal bruge.
-
du kan kigge på den du seddel du har under sikringsboxen :-)
[attachment=19278]WP_20150211_14_17_59_Pro_2015-03-26.jpg[/attachment]
-
Kit og buggy service ved Bent i Århus har udstødning til ok pris. Kender ikke kvaliteten.
[attachment=19279]image_2015-03-26.jpg[/attachment]
-
Dvs er der ingen seddel under sikringsboxen, kun rester af klistermrk.
Kan jeg evt slå farvekoden op et eller andet sted ( søge på stelnr.)
-
Jeg mener at man kan afkode ud fra typepladen under førersædet...
[attachment=19292]typeskilt.jpg[/attachment]
-
Mangler stadigvæk farvekoden på min tristar. Er godt igang med at slibe/ afruste er snart klar til grunder og maling.
Kan ikke finde typepladen,hverken i dørstolpen under førersædet eller under sikringsboksen. Heller intet i motorrum og der står intet i instruktionsbogen ?
Har prøvet at søge på stelnr men finder ikke rigtigt noget . Hvem kan hjælpe ?
-
Hmm prøv og se om du kan udfylde det meste på denne så skule kode også komme frem http://www.vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&p3_DD_D1=DD&p3_DD_D2=D&p2_UUUU=UUUU&plate_type=80-92&p3_A1=****&p3_A2=***&EE=EE&p3_SN1=*V2zzz**&p3_SN2=z&p3_SN3=********&p1_XXXX=XXX+XXX&p3_T1=EEE&p3_T2=TTT&p3_PPPP=PPPP&p3_II=II&p3_MMM1=MMM&p3_MMM2=MMM&p3_MMM3=MMM&p3_MMM4=MMM&p3_MMM5=MMM&p3_MMM6=MMM&p3_MMM7=MMM&p3_MMM8=MMM&p3_MMM9=MMM&p3_MMM10=MMM&p3_MMM11=MMM&p3_MMM12=MMM
-
Så knækkede gearstangen sku. Lillebror kunne ikke få den i bakgear og tog lidt for hårdt fat, men man kan se at den har været knækket/svejset før. Så enden svejses den igen eller er der nogen der har en god brugt tilsalg
-
i min søgen på nettet (http://vwt3.com/t3-tech/paintcolour-codes/vw-t3-paint-codes-europe/)
er jeg kommet frem til denne farvetabel. Spørgsmålet er nu hvilken hvid der er den originale farve til min Vw double cab type 247aa2 årg 1989 (første indreg.1989-03-09)
motor code M 556
stelnr ZZZ24ZKH......
Nogen bud ?
01.08.1987 to 31.07.1992 – Ch No. 24-J-000001 to 24-N-015000
COLOUR PAINT CODE SALES CODE
ALPINE WHITE 90E 9018
BAMBOO YELLOW HIB B5
BRILLIANT ORANGE 20B E1
BRONZE BEIGE METALLIC H8U X4
CAPRI BLUE K5E J6
DOVE GREY METALLIC H5U X2
ESCORIAL GREEN T6A N1
FLASH SILVER METALLIC P7Y X9
IVORY R10 D1
LIGHT GREY 345 A7
MARINE BLUE A5B J2
MARSALA RED H3D H3
MEDIUM BLUE H5G J5
MOCHA BROWN H8V T4
ORLY BLUE METALLIC P5Z 9048
PASTEL WHITE 90D R1
SAVANNA BEIGE METALLIC H1V S8
SLATE BLUE H5V K6
STAR BLUE METALLIC D5T 9016
TIMOR BEIGE H8T D6
TITIAN RED METALLIC B3V W4
TORNADO RED Y3D 9310
VESUVIUS GREY METALLIC B7Y 4045
-
Find et stykke rundjern evt. en lang bolt uden hoved, der passer inden i dine 2 halve gearstænger. Rengør - lim eller svejs,og du er kørende mange år igen.
-
Hej Frank
kan ikke rigtig få dit link til at virke med de informationer jeg har på min tristar
Mv
-
Tak til woodhat. Det prøver vi :P
-
ang. gearstang, så er der nogen som har held med at skære gevind i begge halvdele og så et stykke gevindstang, hvis du ikke lige har en svejser
-
Husk at adskille gearstangen, så plastickugle mv. ikke smelter...
-
Fandt M-Pladen men hvordan kan jeg se hvad farve koden er ?
-
9018 er alpineweiss som der står på m-pladen men , L90E er også alpineweiss og den har jeg købt en ltr. af hos farvehandlen da computeren der, sagde det er den. Ville købe inden lukke tid så jeg kan lakerere i påsken men hvad nu er 9018 og L90E den samme Alpinweiss ?
-
Så kom der nye fælge til Herman
-
Det er jo en arbejdstruck
-
Så blev sneglehuset hentet fra vinterhi
-
Så blev der tid til periodisk syn, og selvfølgelig gik Herman lige igennem uden anmærkninger( med 10 mm spacere foran og bagved. Så vi er klar til 2 år mere :cheer:
-
Lucky you :)
Mvh Jønne Ukendt
-
Der er ingen grænser for hvad en doka/ Herman kan bruges til
-
Så er Herman kørende med et nyt hjerte, en subaru ej22 med komplet rustfrit udstødning fra LMB. Hold kæft den lyder godt. Har kun kørt stille og rolig indtil nu, men hvor kører den godt med ny kobling mm , det er sku som en ny bil......
-
ja, subaru er lækkert. Du skulle næsten vise os et billede af de lækre sager
-
:)
-
1500 km `tur til Sverige for at hente båd ;D