Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jesper

Sider: 1 ... 21 22 [23]
331
Diverse / Stadig startproblemer :o(
« Dato: 13. April 2005 kl: 20:06:10 »
Den driller stadig...

Startede perfekt i morges og perfekt på vej hjem fra arbejde.

På vej hjem stoppede jeg i ca. 10 min og da jeg kom ud til den ville den overhovedet ikke starte. Fik starthjælp og så startede den, men 'hjælpebilen' skulle gasse lidt op først.

"WBX manden" har haft et lignende problem, der blev kogt ned til en defekt tændingslås, men så kan jeg ikke forstå at den starter med starthjælp...

Jeg kan høre et relæ i/ved starteren der klikker, men mere sker der ikke. Det er som om den skal have lidt højere spænding for at gå i gang...

What dælen do I do?

332
Diverse / Koldstart
« Dato: 13. April 2005 kl: 10:58:37 »
Hey,

I min bus sidder der et håndtag til koldstart, som vist nok gør, at motoren bliver hurtigere varm. Hvordan virker det rent mekanisk?

I øvrigt er mit gearskift lidt trægt ved koldstart og bliver helt fint efter ca 5 km - er det et oliskift, der skal til eller?

Jesper

333
Diverse / \"Tingester\" på dieselpumpen som dyserør er skruet
« Dato: 13. April 2005 kl: 00:30:34 »
Til Jarl:

Mht at sætte billeder ind så aner jeg ikke hvordan man kan uploade dem til dette forum... jeg lægger dem på nettet på mit site og linker til dem med denne kode - skrevet i selve teksten.


334
Diverse / \"Tingester\" på dieselpumpen som dyserør er skruet
« Dato: 13. April 2005 kl: 00:28:38 »
Hey,

Jamen så følger Bentley's billede af den rigtige ventil "Fuel delivery valve". Jeg troede det var injection valves der var tale om, men er jo også lidt ny i diesel verdenen  :)

Bogen hedder "Volkswagen Vanagon official repair manual"
ISBN: 0-8376-0336-6


335
Diverse / \"Tingester\" på dieselpumpen som dyserør er skruet
« Dato: 12. April 2005 kl: 19:24:59 »
Hejsa,

Det er vist en af de såkaldte "fuel injectors" du har fået pillet ud. Der står i manualen at du skal være forsigtig med at blande delene (tag kun een ud ad gangen) Du kan se den på billedet nedenfor. Fjederen står ikke nærmere beskrevet - men hvis du vil checke længden kan du jo tage en af de andre ud... og så bare passe på ikke at blande delene.

Mvh Jesper


336
Diverse / \"Tingester\" på dieselpumpen som dyserør er skruet
« Dato: 12. April 2005 kl: 09:56:30 »
Hey,

Jeg har en værkstedshåndbog, der også dækker dieselmotoren. Jeg skal finde noget til dig i aften.

Jesper

337
Diverse / Elfejl - giver stød og vil ikke starte!
« Dato: 11. April 2005 kl: 13:00:21 »
Nu har jeg mere eller mindre fundet fejlene...
Det er vist en blanding af mange småfejl:

>Statisk elektricitet<
Det at bilen giver stød er tilsyneladende statisk elektricitet og har ikke noget med bilens elsystem at gøre. Jeg har fået forklaret, at pga. gummimåtterne i bilen og syntetisk overtræk på sæderne bliver man meget nemt "ladt op" Når så stort set resten af "kassen" inkl. instrumentbræt er af jern - ja så trækker man nemt en knist. Uldtæpper oven på gummimåtterne skulle tilsyneladende hjælpe.

- Er der andre der har oplevet det?

>Elfejl<
Jeg havde begge batterier ude og har tjekket samtlige batterikabler. Haft anlæg, instrumentbræt, speedometerkonsol, sikringsboks mv. helt adskilt og fejlsøgt samlinger og div. løse ender. Der var en del fejl at finde - dårligt isolerede ledninger og manglende forbindelser. To 12V ledninger kunne få fat i stel! Alt er nu tilsluttet, skruet fast og isoleret. Der var også en stelledning til batteriet (ved kontakten under forsædet) som var slidt igennem... Nu virker både kabinelys, langtlysindikator, lys under ventilationssystem mv. Disse ting virkede ikke før. Der er også lys i uret, men det virker ikke.

- Kan man få et nyt ur?

>Startproblemer<
Jeg troede disse problemer var relateret til en forkert samling, men tror nu at der er tale om en blanding af to fejl:

1) Lav batterispænding og dårlig forbindelse til startermotoren.
Jeg kan høre relæet i startermotoren klikker, når nøglen drejes, men der sker så ikke mere. Batterierne er nok blevet flade grundet det dårlige ledningsnet. Bilen kan startes med et par startkabler. Ved lejlighed ryger der to nye batterier i den og forbindelsen til startermotoren skal checkes.

- Kan relæet blive slidt/gammelt?

2) Tændingslås / forvarmning
Jeg oplevede en enkelt gang efter at begge batterier havde fuld spænding, at den ikke ville starte. Jeg prøvede igen og så var der ingen problemer. Så der er nok en dårlig forbindelse i tændingslåsen.

- Andre udover WBX som har haft lignende oplevelser?
- Er der i øvrigt en styring på forvarmning, som gør at startermotoren ikke kan gå i indgreb før forvarmetiden er udløbet? Hvis ja kunne fejlen også ligge her.
- Kan ca 30 sekunder forvarmning være rigtig?

338
Diverse / Elfejl - giver stød og vil ikke starte!
« Dato: 09. April 2005 kl: 23:18:57 »
Hej,

Nu er den helt gal - har installeret nyt anlæg i dag - det blev kanon godt, men desværre kan jeg ikke starte bussen nu!

Efter at jeg hev radioen ud begyndte jeg at få et par rap over nallerne fra bilens stel/karosseri. Jeg har ledt over alt i/under instrumentpanelet men kan ikke finde fejlen. Bilen startede fint også mens den gav stød, men her til sidst hvor jeg har fået rodet mere med ledningerne går starteren ikke igang:

- jeg drejer tændingsnøglen
- der er kørelys på, blæseren kører, kabinelys virker
- dioden for gløderør lyser og slukker igen som den skal
- når jeg drejer nøglen det sidste stykke slukker blæseren og mere sker der ikke

HJÆLP  :cry:

Der er dobbelt batteri i bilen og en omskifter under førersædet. Instilling 1 tager kun strøm fra det batteri, der sidder yderst i motorrummet. Indstilling 2 tager strøm fra begge.

339
Diverse / Data på 1.7D
« Dato: 04. April 2005 kl: 23:30:42 »
Hej Jarl,

Tak for det! Ved du hvor jeg kan få mere info om motoren?

Jeg har fået fat på bogen "Volkswagen Vanagon, official repair manual 1980-91" men den har kun 1.6D motoren med. Det er en manual til det amerikanske marked.

Er der andre forskelle end dem du nævner, således at jeg kan bruge de diagrammer mv. fra bogen eller er der grundlæggende tale om en anden konstruktion?

Mvh Jesper

340
Diverse / Data på 1.7D
« Dato: 19. Marts 2005 kl: 00:30:40 »
Hej igen,

Nu har jeg prøvekørt bilen.

Motoren kører væsenligt bedre end den 1.6D jeg prøvede forleden. Der sidder en 5 trins gearkasse (5+1) i den (bjerggearing har jeg fået af vide)

Den kommer fint op på 110 Kmt - og kan køre ca 120 på toppen. I 1. gear kan den tage en ret heftig stigning grundet den lave gearing. 5. gearet er også relativt lavt - svarende til 4100 omd ved 115 kmt ca.

Jeg kan ikke genkende problemerne som Der Postmeister beskriver, udover at gearingen godt kunne være lidt højere.

Jeg får bilen i næste uge - glæder mig til det  :lol:

341
Diverse / Data på 1.7D
« Dato: 18. Marts 2005 kl: 13:34:19 »
Hej Mads,

Mange tak for hjælpen!

Jesper

342
Diverse / Data på 1.7D
« Dato: 18. Marts 2005 kl: 12:23:50 »
Hej,

Er der nogen, der kender denne motortype? Den kommer vist nok fra Schweiz.

Den er lagt i en Caravelle fra 85 (oprindeligt 1.6D) Den gamle motor havde 37KW = 50 HK og jeg er i tvivl om hvor mange HK den nye har. Den må jo ikke have mere en 20% ekstra kraft (60HK)

Jesper

343
Diverse / Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Dato: 18. Marts 2005 kl: 00:19:22 »
Mange tak for det  :D

Ja, det er min første T25 - hvis jeg køber den skal der nok komme masser af billeder he he

Jesper

344
Diverse / Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Dato: 17. Marts 2005 kl: 23:54:58 »
Hey Flemming,

Tak for det. Hvad med det mekaniske? Motor og gearkasse? Og hvad med el?

Mvh Jesper

345
Diverse / Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Dato: 17. Marts 2005 kl: 23:17:37 »
Hej,

Fedt med et T3 forum!

Jeg skal kigge på en Caravelle fra 85 i morgen (18.3) og vil gerne have lidt hjælp til hvad jeg skal se efter.

Jeg har fået af vide, at jeg skal kigge efter rust ved skvulpetankene, ved dørtrinnet og efter tærede kølerør/slanger.

Der sidder en 1.7D motor i den (fra 91 mener jeg)

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Mvh Jesper

Sider: 1 ... 21 22 [23]