Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - seppo

Sider: [1] 2
1
Diesel Fora / 1.6 TD JX start problemer.
« Dato: 06. Februar 2016 kl: 19:49:44 »
Jeg må ty til fællesskabet omkring dette problem, hvilket jo måske også kan gavne andre.

Mit problem er at min syncro doka 1.6 TD JX har utrolig svært ved at starte.

Jeg lader motoren forvarme i en rum tid, trækker koldstarten (hvis det er koldt) og tørner motoren. motoren tørner fint rundt i god hastighed og der kommer en smule røg fra udstødningen efter et par omdrejninger, Men der er intet tegn på start. Efter ca 3-4 min med forsøg af 10sec med efterfølgende pause (stakkels starter) begynder den at tage fat. Når den starter skal den holdes i forhøjet tomgang med speederen i en 5-10 sec før den går af sig selv.

Følgende er forsøgt:

Gløderør skiftet.
Gløderørene er målt og modtager strøm (12v) jeg kan ikke finde ud af at måle ampere så jeg ved ikke endnu om de modtager 40 ampere.
Diesel filter er skiftet inklusiv thermostats/tilbageløbs ventilen som næsten var tilstoppet- disse to ting har fjerne luftbobler i systemet som nu næsten er helt væk og må være normalt.
kølevæske thermostaten har været afkoblet for maksimal glødetid (uden held)
Motoren har kørt med dyserens.

Jeg kan tilføje at motoren starter promte hvis den får et pift diesel start, jeg gjorde det kun for at teste og bruger det ikke ellers.

Et spørgsmål jeg har er om pumpen bør prime som den gør på en wbx? i så fald kan jeg ikke høre at den gør dette.

Hvad skal jeg nu prøve!? de er jo simple de diesel maskiner, men hvad i alverden har min gang i? ;)

2
Syncro Fora / Min diff sover! Kom med tips! (Diff lås slår ikke til)
« Dato: 18. Januar 2016 kl: 20:18:06 »


Hvad gør man inden man slæber værktøjet frem og skiller ad og går igang med gummihammer og penentrerende olie?

Problemet er bagerste Diff-lås. Den slår ikke til. Vakuumet fungere fint og kommer frem til den lille blå servo, men intet sker.

Findes der nogle gode tricks man kan lave ? jeg tænker manøvre eksempelvis?

Ellers er der jo ingen vej uden om at skille det ad, det er også ok- men det er sgu koldt udenfor! og det lader til at drivakslen også lige skal af for at man kan tage de lange små 7mm bolte ud som holder servoen.

3
Mekanisk / Syncro 2.1 til diesel (Evt AAZ)
« Dato: 08. Januar 2016 kl: 21:42:46 »
Som nogen af jer nok har set, prøver jeg at sælge bytte min Benzin Syncro til en Diesel Syncro (ja eller en landrover 110 selvom jeg ved det er helligbrøde)

Men det går ikke så godt, der er ikke så mange diesel syncroer derude til salg og heller ikke Landrover, og min Syncro er ret sund i karossen så jeg er begyndt at overvejer om jeg skal bygge den om istedet for.

Min gamle syncro havde en 1.9 AAZ motor (Sørens gamle Vestkystmosler) Den var jeg meget begejstret for! både ydeevne og økonomien var fin.

Men hvor kompliceret er det? Hvordan forholder jeg mig i forhold til afgifter? skal der søges om dette? den skal vel have en anden vægtafgift?

Derudover skal tanken skiftes så vidt jeg ved pga udformningen, er der også noget med gearkassen?

Nå ja, og er det helt hul i hovedet at "ødelægge" en DJ model?

4
Biler.. / Syncro doka 2.1 WBX 112hk Byttes til Diesel Syncro.
« Dato: 16. December 2015 kl: 18:30:01 »
Halløj herinde.

Jeg har haft min syncro til salg i noget tid, men er kommet frem til at jeg ikke har tænkt mig at leve uden en syncro alligevel, men jeg vil tilbage i en diesel syncro. Dette skyldes flere ting, bla at mit kørselsbehov gør at det kan betale sig og at jeg går og planlægger nogle længere ture ud i verden med bilen og Diesel motorene (for mig) er lettere at servicere og holde kørende da motorene er langt mere tilgængelige.

Derfor vil jeg gerne bytte!
Min syncro har det udemærket- den er rigtig flot i bunden og har ikke voldsomt meget samlingsrust.
Mekanisk køre den dagligt uden nogle store problemer- de problemer den har der er værd at nævne er en knækket udstødning som jo selvfølgelig larmer en del. derudover har den en sløj starter som har været sådan i nogle år og endnu ikke har svigtet, men den drejer motoren ret langsomt.
Motoren har en smule spild fra bundskruen når olien er varm, dette skyldes et kvæstet gevind der skal friskes op.
Bilen blev synet i sensommeren 2015

Jeg forventer naturligvis ikke en tip top diesel syncro, men jeg forventer en i en sammenlignelig stand.

Er der nogen der vil bytte? :)

http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/vw/t3/annonce/29965971-syncro-t3-doka-21-byttes-med-diesel-syncro#msgsystem

5
Alt andet / Instrumentpanel til Syncro WBX 2.1 DJ
« Dato: 21. Februar 2015 kl: 22:59:38 »
Hej


Min syncro har afkoblet sin oliealarm og min temperatur måler virker heller ikke, Dette vidste jeg godt da jeg købte bilen men jeg vil gerne ha styr på det. Jeg forsøgte at koble oliealarmen til og den går nærmest lige med det samme både med blink og alarm. Dette har den gjort i over 30.000km så jeg tvivler på at der er noget galt med trykket.

Men der er brud og overgang i selve printpladen på instrumentet. Det nemmeste er vel at skifte hele instrumentet?

Jeg har et ur og vil rigtig gerne ha omdrejningstæller... kan det uden videre lade sig gøre at tilslutte?


Er der nogen der har sådan et?, helst på fyn, eller som gider sende det?

Jeg tror min motor har det udemærket udover lidt utætte ventilløfter. Men når der engang sker et eller andet, så er det nok forsent uden at få en indikator fra instrumentet.. så jeg vil ha det fixet!

6
Din bil... / Min vandboxene syncro
« Dato: 29. December 2014 kl: 16:59:39 »
Puha det var hårdt at være væk fra syncrorne!

Jeg havde en gul doka for nogle år siden, fantastisk vogn som stadig figurere herinde under navnet  "the patch". Det var, og er sikkert stadig en fantastisk syncro som jeg skilte mig af med fordi jeg på daværende tidspunkt kun havde pladsen til en bil- Og jeg erfarede at en syncro er lidt hård at leve med som eneste transportmiddel.. fordi nogle gange skal der bare laves et eller andet- og skal det gøres billigt, så tager det også tid.

Nu står alternativet, en Rover mini 1.3 spi fra 1993 og hygger sig i garagen og min kærestes toyota corolla står altid klar til at klare ærterne hvis alt fejler... den er kun lige kørt til med 415.000 på klokken.

Så nu er jeg tilbage i en syncro igen! og selvfølgelig en Doka. Det passer mig klart bedst.

Det er en 2.1 DJ 112hks model- og jeg er helt overbevist! min gamle var en AAZ 1.9 TD og var fantastisk på brændstofsøkonomien, her halter WBX´eren en del med godt 8kml. Men den er tavs og tager ved når det behøves. Man kan fra tid til anden være i tvivl om den er tændt der omme bagved, men det kan også skyldes miljøskade fra diesel bilerne (LT 2.4D (<-fantastisk bil! på vejen) og Landrover freelander (-< møg bil) )

[attachment=18753]ha9c4d25.jpg[/attachment]

[attachment=18754]haaf2eb3.jpg[/attachment]

[attachment=18755]ha0a6204_2014-12-29.jpg[/attachment]


Den savner nogle lidt grovere dæk, men den gør det nu meget godt alligevel.

Håber vi ses til sommer (fyn15 hvis det blir?)

7
Undervogn / AKUT stumpehjælp til LT35
« Dato: 28. November 2014 kl: 22:09:52 »
Hej!

Jeg står i den situation at min LT35 dumpede syn for nylig med nogle rustne bremserør.
Dette var hurtigt klaret, men da det kom til udluftning gik det helt galt.

På trods af smøring og forsigtighed var udluftningskruerne alt for tærret.

Derfor mangler jeg 2 bremsecalibere og en (helst 2) bremsecylindere.

Det er jo nemt at bestille fra udlandet, men da bilen skal være synet på onsdag hvis pladerne skal blive på, så har jeg alt for travlt!

har nogen noget liggende? det må gerne være brugt, men det skal virke og udluftningsskurerne skal være til at dreje.


Håber at høre noget.
LT35
2.4d
1987

8
Biler.. / B: Militær ambulance, Diff på bagaksel LT 2.4D
« Dato: 05. Oktober 2014 kl: 14:17:59 »
Hej t3'ere!


Jeg har en LT35 ambulance der har bla. kørt i Kosovo konflikten

Den er helt fantastisk! vi er ved at renovere et gammelt husmandsted og der er ikke grænser for hvad der kan være i bilen af byggematrialer og ting til lossepladsen.
Men, den kommer lidt til kort i terræn. Vi bruger også bilen til at køre i skoven og hente brænde og her har den lidt problemer på trods af Diff låsen.

Bilen skal synes til Januar men har netop været forbi en synshal til en statusrapport hvor den klarede det rigtig godt. De ting der var galt er efterhånden lavet og den er snart klar til syn.

Bilen er isoleret i varerummet og har lys. (lyset ændre sig fra klart til rødt når dørene åbner således at den ikke stod så meget frem i mørke i krigssituationer.

Motoren er en 2.4D. Og den klare hele 12.5 kml med min kørsel.

Den har gået 160000.


Det vi leder efter er en syncro eller volvo valp/c303/tgb eller lignende.

er nogen interesseret?
[attachment=18392]h3464bed.jpg[/attachment]

9
Biler.. / Syncro søges
« Dato: 04. April 2014 kl: 09:39:10 »
Hej Alle


Jeg er på jagt efter en Syncro i den billige ende.

Eneste krav er: gule plader diesel og med syn.

Vil gerne have noget fornuftigt selvfølgelig.

Har nogen noget?

10
Biler.. / Ønskes T3. Haves Morris 1000
« Dato: 24. Marts 2014 kl: 20:25:23 »
Hej t3´ererere

Så holdte jeg lige en T3 pause på et års tid.
Min gamle gule T3 Syncro doka (sporvognen og nu "The patch") blev sendt videre til en ny god ejer-

Men det ændre ikke ved at jeg har fortrudt! og derfor må have mig en T3´er igen :D Jeg er nu også et sted i livet som gør at jeg rent faktisk har brug for en! (byggeri i huset der gerne skulle ende med en masseovn der vil sætte pris på en masse masse brænde!)

Nå men- Jeg har en Morris Minor 1000 Super fra 1965.
Den køre perfekt! den har dagsdato lige været et smut til esbjerg og hjem igen til Assens- uden den mindste tøven fra mekanikken)
Den er synet sidste år og skal først synes i 2021.
Det eneste triste ved denne bil er en noget sjusket "hjemme lakering" der dog gør hvad sådan en lak skal uden at pynte synderligt... Jeg syntes nu at det klæder en sådan gammel bil på en eller anden måde... det må da godt se lidt brugt ud ;).

Jeg ønsker mig en T3 på gule plader.
allerhelst en Syncro- Men andet kan bestem også gøre det.... Helst en sika ellers er panel og doka hellere ikke at fornægte. (dog meget gerne med spær bagpå!)


Har nogen noget?

11
Biler.. / Syncro DOKA med 1.9 AAZ til salg
« Dato: 12. Juni 2013 kl: 14:45:25 »
Jeg sætter min syncro til salg med stor sorg, men da jeg bliver nød til at anskaffe mig et køretøj der passer bedre til at køre lange ture til og fra arbejde, er der ikke noget valg.


Den køre rigtig godt og er udstyret med:

1.9AAZ motor der har kørt omkring de 200.000. Den køre rigtig fint og bruger ikke vand eller meget olie.
Der er monteret oliefyr til motoren.
Den har spil udeforan monteret i kænguro gitter

Der er tagbaggagebære med 4 spotmonteret.

Bagpå følger et stativ/canvas kasse med og et svenskergitter.

Bilen har 2000 træk.


Af defekter skal siges at:


Der skal laves lidt samlingsrust og skiftes hænglser på  de små rum under laddet.




Jeg har bilen til salg til 35.000 men er åben for bud.

12
Alt andet / s: Træk, Bagsæder og Vintic top
« Dato: 23. April 2013 kl: 18:16:24 »
Hej.

Jeg rydder lige op i skuret og vil gerne sælge følgende.

En træk til syncro (1500kg)

Bagsæder og seler til Doka

Højeste bud inden 1.maj

Jeg vil muligvis også af med min Vintic hardtop til doka. hvis nogen er interesseret i den så send mig en besked med et bud. Evt kan pressening/stativ kasse indgå i et byt, hvis nogen har sådan noget liggende.

Mvh
[attachment=14175]2013-04-2316.52.01.jpg[/attachment]

[attachment=14176]2013-04-2316.52.12.jpg[/attachment]

[attachment=14177]2013-04-2316.52.32.jpg[/attachment]

13
Syncro Fora / Blink Blink Blink.. så en smule røg, også videre
« Dato: 12. April 2013 kl: 16:57:41 »
Min Doka opføre sig en smule bekymrende.

Den har to gange (i løbet af mange måneder) gjort følgende:

Den køre på motorvej- ca. med 90-100 km/t (jeg er med..  ;) ) efter noget tid køre jeg fra og når gassen slippes begynder olielampen at blinke... det går hurtigt over, men da jeg idag oplevede det kørte jeg naturligvis ind til siden for at undersøge om alt var som det skulle være. Det kom en smule røg fra turbo området af motoren.. jeg kunne ikke helt se præcis hvorfra.. Derefter var der intet at bemærke på motoren resten af dagen.

Hvad kan det være? Jeg tror at motoren kortvarigt mister tryk og derfor blir ekstra varm, men der er ikke meget forandring at se på vand tempraturen.

Er der noget i umiddelbart mener at jeg skal undersøge på min motor?

Det er en AAZ motor som har gået 215.000 hvori 170.000 var i en golf.

Håber i har nogle bud.

Mvh

14
Syncro Fora / Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Dato: 11. Februar 2013 kl: 15:39:49 »
Min drivaksel i vs foran er voldsomt slidt. Det klikker i sving og kan rykkes frem og tilbage med en hul klonk lyd til følge (hvilket kan høres når der køres over bump)

Så det er jo nok ved at være tiden til at skifte.
Men jeg vil gerne bare skifte det yderste led og ikke hele akslen. Her kommer spørgmålet så.

Hvad er forskellen (ud over prisen) på OEM del 251-498-099/A og 251498099E?

Så vidt jeg kan finde frem til er det noget med at der er forskel på leddet hvis man har diff lås foran, men er det ikke kun på 16´?

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts/t25-gearbox-cv-joints/cv-joints-boot-kits/251-498-099-a-front-outer-cv-joint-kit-vw-t25-syncro-1986-1992.html

http://www.fcpeuro.com/products/vw-drive-shaft-cv-joint-kit-vanagon-gkn-251498099e

Håber nogen kan hjælpe.

15
Motordele / K: Startermotor til GTI motor (1.8 8v) DX/JH
« Dato: 02. December 2012 kl: 13:27:39 »
Hej!

Jeg leder efter en starter motor til denne motor, og jeg leder efter en der er urimelig billig! ;)

Er der nogen der har sådan en? den jeg skal bruge er fra enten DX eller JH motorerne.. men den sidder sikkert også på nogle af de andre, måske endda 1.6D erne? men det er jeg usikker på, nogen der ved det?


Håber at nogen har sådan en lille en liggende.

Sider: [1] 2