Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Rollenlager

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 27
31
Diesel Fora / pakdåse
« Dato: 06. April 2011 kl: 14:16:41 »
Hvis du overfører portoen på ca 25 kr vil jeg poste den til dig JJ. Jeg kan se Jarl taler om bobler, men det er til en T3 du mangler ikk`.....

Mail mig lige adresse mm. så er den der inden week-enden

32
Diesel Fora / Bremser ikke!
« Dato: 05. April 2011 kl: 19:56:23 »
Håndbremse lampen har ikke forbindelse overhovedet med driftbremsen... kontakten sidder nede mellem nullermænd og hundehår ved foden af håndbremsearmen. Har du servostyring på den bil...?

33
Diesel Fora / pakdåse
« Dato: 05. April 2011 kl: 19:35:51 »
Jeg har vist også en ti stykker liggende....... Hvis det nu ikke klapper eller den forsvinder i postmøllen......  Man skal ikke skifte sin gearkasse uden at skifte den pakdåse. Til Mølle.. det er en kraftigere type end de almindelige, så det er sikkert dårlig mek at sætte en tilfældig dåse i stedet.

Leif

34
Diesel Fora / Gearkasse skift på en Diesel - obs punkter?
« Dato: 05. April 2011 kl: 19:27:16 »
Når du på et tidspunkt står med et par af de der torx/unbrako aksel-skruer hvor de indvendige kanter er røget, er det vidundeligt hvis du har en god lille rørtang med (En af dem på ca. 20 cm. længde) med, den kan løsne dem uden problemer selv om det ser helt umuligt ud.  HUSK DEN JJ .....

Leif

Kig lige tilbage JJ ang.  pakdåsen

http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-128942.html#128942

35
WBX/LBX Fora / Olietryksgiver
« Dato: 04. April 2011 kl: 13:14:27 »
Jeg tror jeg ville starte med at opsøge en biludstyrs forretning og spørge om de ikke har et adapter sæt til montering af en olietrykmåler...... de fyre har i reglen mindst en håndfuld forskellige messing adaptere i stigende størrelser og en af den har sikkert en ende med udvendigt gevind i en rimelig størrelse, (større en det der er røget) og så skaffer du ellers en snittap der passer til det større gevind og et bor. Så er du godt på vej. Husk lige at tage højde for om der er plads til adapteren plus sensoren inden du borer op......:-)  Den sensor du viser på billedet ser ret almindelig ud,  sikkert 10 X 1 mm

36
WBX/LBX Fora / Olietryksgiver
« Dato: 03. April 2011 kl: 17:45:42 »
Aner ikke hvad blok du er i gang med, men jeg har prøvet noget i samme stil et par gange.... Hvis det er bore spåner/gevind spåner du er ræd for, kan du sætte krumtaphuset under "tryk" med luft. Sæt kompressor manometret på (1-2 bar.) og slut slangen til krumtaphuset et egnet sted, gå stille og roligt frem. Hvis det er en aluminiums blok er spånerne nu heller ikke så voldsomt farlige og de sidder hurtigt i oliefilteret efter første start.

Leif

37
Diesel Fora / Hvilken toppakning til JX fra 89?
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 12:31:31 »
Det der kan jeg ikke svare på du .........

38
Diesel Fora / Hvilken toppakning til JX fra 89?
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 10:35:56 »
Hvor sidder de to huller den anden mangler..... Var det ikke nemmere med et billede her ...?

Hvis der er tale om de helt små huller nede i den varme ende af topstykket, er der lige så mange forskellige meninger om hvor mange og hvor store de bør være, som der er producenter af toppakninger.... så tag et par billeder ikk`
Det er vel ikke de helt små huller i kanten "kan også være hak" der markerer pakningens tykkelse du kigger efter vel ?

Leif

39
Generelt / HPFI stikdåse - musthave til camping
« Dato: 26. Marts 2011 kl: 11:53:49 »
Helt korrekt Per, de afbrydere måler om der kommer lige så meget retur som der går ud....  Mere ud end tilbage = sluk.... Så sikringen virker fint uden jord i camperen,  men jord på installationerne forhindrer de små ubehagelige rap over fingrene der kan hænde, når der står lidt fase på en ovn eller køleskabs kabinet.  Man kan få en lille dims der afprøver om der bliver koblet ud ved jordfejl, og alså dermed giver svar på om pladsens el anlæg er i orden... den kræver kun en tur tilbage til standeren for at genaktivere sikringen. Det er et "byggesæt"  men der skal ikke gøres mere end hvad enhver kan klare.....

Leif

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370474288055&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

40
Generelt / Kompressor værktøj?
« Dato: 25. Marts 2011 kl: 17:14:53 »
Man kan da godt hjælpe en godt rusten møtrik i den rigtige retning, selv om den ikke har nogen kanter mere, ved at gå ind i den med en lidt stump mejsel og så slaske den mod uret....... Når først mejslen har lavet en god "afsats" i det der er tilbage, er det temmelig store kræfter der kan anbringes. Ellers kan du jo bare klippe møtrikken af, hvis det ikke lige er en 12.9 bolt, for så får mejslen et hak i smilet..... Ja der findes plademejsler til den fætter, der skærer i plade hurtigere end man kan nå at tænke...... ha ha... det går så raskt, at man helst ikke vil stoppe når først man er i gang . Dog vil jeg anbefale man køber sin plademejsel hos Bacho eller lignende for der er som regel et  lidt underligt skær på dem fra Kina .

41
Generelt / Kompressor værktøj?
« Dato: 25. Marts 2011 kl: 15:17:35 »
Ja da ..... Det hul mejslerne stikkes ind i er sekskantet,  lige som skaftet på de mejsler der hører til . Ellers går de af og til deres egne veje midt i det hele. Det kan af og til se lidt mærkeligt ud, hvis man gerne vil klippe en skærmkant af i en pæn jævn bue og mejslen lige pludselig svinger af mod Roskilde  :wink:

42
Generelt / Kompressor værktøj?
« Dato: 25. Marts 2011 kl: 11:43:24 »
Det er jo JJ`værksted der er problemet i denne her forbindelse som Kurt jo også er inde på.... Jeg ville købe en kompresser på 2.5 hk. med en tank så stor som konen giver ham lov til at ha`i korridoren, og en 230 Volt. Makita slagnøgle til det daglige ude på gaden. Den er ikke til 50 mm møtrikker, men klarer i hvert fald hjulbolte der ikke har været af et års tid, og det meste op til 20 mm. det eneste den har imod sig er at den er lidt for stor til at komme til med nede i motorrummet på tværs. Bremsekalibre m.m. ryger af med det samme og den støjer ikke som en kompresser. Men glem alle de elektriske slagnøgler fra HN og biltema... de kan ikke løsne et cykelhjul. Kawasaki luftværktøj er et godt kompromis, men en pris på 1500 i gennemsnit er jo en del for en ocational opgave eller ?

Godt du lige nævnte luftmejslen Jarl, det er det mest universelle voldsværktøj jeg ikke vil undvære.... men husk, IKKE noget med runde mejsler... de er komplet ustylige, det er svært nemmere at kontrolere hvad en sekskantet mejsel foretager sig. Det er ikke min erfaring at den bruger voldsomt meget luft, de fleste fungerer i timevis på en 2-3 Hk. kompresser.

Leif

43
Diesel Fora / Periodiske startproblemer
« Dato: 25. Marts 2011 kl: 11:19:50 »
Sikkert slidte hjulbolte ..... Nej du, mon ikke vi skal starte med at tjekke at alle gløderør trækker strøm, ca 65 Amp lige når man drejer nøglen og otte sekunder inde i gløde-processen ca 50 Amp. Hvis du er der oppe omkring er de med alle fire. Du kan også pille kobberbøjlen af rørene og måle med en prøvelampe om den lyser når du sætter den mellem topgevindet på hvert rør og plus på akkumulatoren. Tjek at din stel-forbindelse til motoren ikke sidder løst og er i god forfatning. Tjek at den tykke plus ledning er ordentligt spændt i begge ender (batteri til starter) prøv at låne et andet gløde-relæ af en her inde der har flere af dem, de kan godt få for stor kontakt modstand så de kun giver eksempelvis 30 Amp. Tjek at den elektriske forbindelse på din stopmagnet er stabil og ren. Er kablet der avancerer indsprøjtningen knækket, så drej armen med uret med en tang, og lad den sidde i den stilling. tjek der ikke er mere luft end diesel i tilgangen til ESp`en ..... Lidt luft ser man altid men der skal ikke være lige meget luft og diesel. Hvis du ikke kan se diesel der  kommer ud nogen steder er der sikkert ikke utætheder i almindelig forstand, men hvis du begynder at skære et par cm. af de gamle klare slanger får du dem ikke på igen, for de er blevet hårde som glas, så ha` nye parat hvis du vil være totalt sikker på at der ikke siver luft ind i systemet

Leif

_________________
Hopla...... hvor det kører !!!!!

44
Diverse / CT leaderbatterier
« Dato: 21. Februar 2011 kl: 19:58:02 »
Hvis du giver 100 for en alm. trådsikring skulle du måske overveje at se de automat sikringer på dette link Poot, jeg har købt flere på 80 og 100 Amp. fra ham, og hvis du bestiller dem med et par dages mellemrum så han ikke kommer flere i hver pakke, ligger de lige under fortoldnings-grænsen på de 80 Kr. incl. forsendelse.  Længere nede på siden har han links til 100 Amp og 200 Amp. men han er vist lige løbet tør for dem på 100 Amp.  Sikringerne kan også anvendes som en hurtig hovedafbryder på en batteri-gruppe.

Hvis du søger på ebay efter breaker kommer de frem i alle afskygninger...  Jeg har også købt dem fra en Ebay-forhandler der hedder Ipodworld til samme pris (Under fortoldningsgrænsen Incl. forsendelse)

Leif

  http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Car-Audio-Amp-12-Volt-12v-Inline-Power-Circuit-Breaker-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5adea3aa27QQitemZ390282324519QQptZCarQ5fAudioQ5fVideo

45
Diverse / CT leaderbatterier
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 19:53:10 »
Som sagt.... Kjøller er ikke billig, så man gør klogt i at finde den på nettet fex. i sverige !!!!!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 27