Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Rollenlager

Sider: 1 ... 25 26 [27]
391
Diverse / Status på bremsekaliper renovering nu med før/efter billede
« Dato: 17. September 2006 kl: 04:55:57 »
Hej Jan,

Har du prøvet Autobremsen i Rødovre....... jeg har købt et par sæt der ude
for ca. et år siden til mine calibre....

http://www.autobremsen.dk/Her%20bor%20vi/Her%20bor%20vi.htm

Mvh.   leif

392
Diverse / pladedele
« Dato: 17. September 2006 kl: 04:30:20 »
Hej Kim,


Prøv dette link,  http://www.autonordic.dk/  de er rare folk
og du kan finde en del til T3

Mvh.  Leif

393
Diesel Fora / Opbevaring/konservering af dyser
« Dato: 25. August 2006 kl: 18:12:59 »
Måske har du ret....... har bare læst at alle planteolier er hårde ved alm diesel slanger og pakninger....  jeg kender godt forskellen på biodiesel og planteolie .... har selv lavet biodiesel med methanol og ætsnatron plus rørepind ha ha...det er helt fint hvis ikke der er en eller anden der har hældt for meget skidt i den olie man starter med for så får man ikke ret meget andet end en klump gele ud af anstrengelserne. Du har ikke ret i at et et-tank system er den eneste rigtige løsning du...... minus 20 er ikke planteoliens livret og det er en meget let sag at starte på det ene og køre på det andet.... hvis man bor i Italien har du sikkert ret. og hvis man vil betale afgift kan man sku da lige så godt lade tingene være.... det bliver dyrere at køre på planteolie da du betaler afgift / liter og en liter planteolie har mindre brændselsenergi end dinodiesel. nej du....jeg vil give 5 kroner /liter og så gør jeg naturen en tjeneste oveni ....

M.v.h.

394
Diesel Fora / Opbevaring/konservering af dyser
« Dato: 25. August 2006 kl: 17:32:16 »
Jo......

Jeg vil starte på alm. diesel og hoppe over til rapsolie når maskinen er varm..... så slipper man for alle de der røgskyer omkring bilen når man starter i koldt vejr.... plus en masse andre mere interne, så som lak dannelse i motoren. jeg har en stor kompresser stående inde i bilen hvor jeg vil bruge tanken til raps....... ikke så mange der tænker på at det kan være tank nummer to..... hvis told og skat ser en ekstra tank under bilen ringer kasse apparatet så du skal ha´ ørepropper i.  294 dysserne kører også helt fabelagtigt på alm. diesel og bio diesel. men man skal helst have Viton pakninger i sin ESP har jeg læst for at den ikke brækker sig .. ( planteolie kan skade alm. pakninger og slanger. )

M.v.h.

Leif

395
Diesel Fora / Opbevaring/konservering af dyser
« Dato: 25. August 2006 kl: 16:28:41 »
Hej And,

Kører du på raps.... jeg er ved at skifte til et to tank system og ville lige høre om du køret på DN0SD294 eller 97 dyser...... har lavet et par test selv og har valgt den første der bare kører uden noget pjank ( røg eller start besvær ) Ang. dyserne så lægger jeg mine parkerede .. i automatisk transmisions olie (den røde fra Statoil fortyndet med 2 dele lampeolie..... så holder de sig helt friske i årevis... du har ret med WD40 ...den tører ud, et kedeligt produkt hvis man har for meget tillid til det du.

Blandingen er "Verdenskendt" under navnet "Ed´s Red" som den bedste våbenolie indtil nu.... tjek det på the web.....

396
Diesel Fora / JX - Sort røg ved omdrejninger over 3000
« Dato: 25. August 2006 kl: 15:36:47 »
Hej Jan,

Er du sikker på den JX er rigtig færdig, jeg kommer til at tænke på min brors T3´er ....den gik ikke en dag over 90 med røg så det baskede.... så vi to lige slangen af fra turboen til ind"sug"nings manifolden og stak fingrene ind..... det sejlede med olie i slangen der helst skal være nogenlunde ren. Efter en ny Turbo til 380 Euro fra MKG motoren i Køln blev bilen helt forårskåd igen du.... bare en strøtanke her fra ang. dine kvaler....

Leif

Sider: 1 ... 25 26 [27]