Forfatter Emne: J7T i T3  (Læst 852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
J7T i T3
« Dato: 14. August 2010 kl: 17:24:59 »
Jeg sidde jo og for lidt af min tid til at google lidt...

Så kom jeg til at tænke på om det findes nogle der simpelhen har taget både motor og gearkasse fra fra en renault R25 og smidt over i deres T3

Man kan jo få sådan en dyr i 2.2 med 110hk og 170Nm

Eller gå hele vejen  og smide en 2.5 v6 turbo med 205 hk og 270nm
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
J7T i T3
« Svar #1 Dato: 14. August 2010 kl: 18:32:20 »
Med tanke på, at Renault trækker på forhjulene og vw det modsatte, skal der ialtfald ændres noget i gearkassen før det vil kunne spille rigtigt. Ellers ender du med en "mursten" med verdens hurtigste bakgear, men til gengæld kun et fremadgående.
En effektforøgelse til 205 og 270 nm er n æ s t e n  en fordobling af de 112 som vw selv har vredet ud af en DJ motor. Jeg vil nødigt være lyseslukker, men har min tvivl om, hvorvidt det vil kunne godkendes her i landet ?  Og hvis du venter med forøgelsen til efter syn, kan du i værste fald risikere, at forsikringen ikke vil udbetale en rød øre i tilfælde af, at du bliver involveret i en ulykke. Så der er lige nogle punkter du bør tage med i dine overvejelser.
Men der ER nogle, der har leget med Renault gearkasser. Prøv at læse lidt om wbx manden / Rasmus.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
J7T i T3
« Svar #2 Dato: 14. August 2010 kl: 20:07:15 »
En J7T er en nemlig 2.2 med de 110hk..

Gearkassen er nemlig UN1 som de bruger til T3 med vent defintiale...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.