Sammenbygget eller 2 løse, det er vist en smagssag :lol:
Og hvis man laver stelstyring skal man ikke bruge så store relæer.
Lad mig lige se om jeg kan forklare det på tryk, fremfor bare at lave det.
For nemheds skyld laver vi lige et normalt setup med 2 frontprojektører.
+ fra batteri ( sikring nær batteri) direkte til lygte +
stel ( - ) fra lygte til 30 på relæ, 87 på relæ til kontakt og derefter direkte på stel.
Til at styre dette relæ tager vi en styreledning fra bilens normale fjernlys ind på 85 og 86 til stel.
Dvs. der står strøm ud til lygterne og ikke i relæerne eller i 80 % af ledningerne.
Hvis din kontakt er tændt og du tænder fjerlyset er der nu power til projektørerne.
Hvis du skal kunne bruge det som arbejdslys og ikke køre sammen med fjernlysene tager du selvfølgelig bare din + ( styrestrøm) over tænding eller andet der kun virker når der er tænding på) til klemme 85.
Er det tågesnak
Husk på hvorfor vw's kontakter m.m. smelter ..... fordi + hovedstrømmen går igennem dem.
I modsætning til japanerbiler hvor der sjældent er strømprobler trods de kører med den halve tykkelse ledninger.
4¤ eller 6¤ direkte til projektør, resten kan klares i 1.5¤ eller 2¤ hvis du vil være god.