0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg har siden jeg kørte den sidste tank raps op haft ret meget slam i systemet. Diselfilterskift har været tæt på lige så hyppige som oliefilter/olieskift. Fred være med det.. det koster ingenting og det er rart at vide at motoren får rent brændstof med fuldt tryk.Samtidigt har jeg eksperimenteret med hvor meget der EGENLIGT kunne være i tanken... jeg har altid kun kunne få 40 liter i når den var i det røde felt. NU gad jeg ikke det fis mere når der står det er en 60 liters tank og så kom straffen... med nålen midt i det røde felt :?: :?: :? løb jeg tør på Hobrovej. Du har selvf husket at kalibrere viseren sidste gang du skiftede instrument, right? :wink: Men, jo, der plejer nu at kunne være 60 liter. Når man skifter tank, så bliver man typisk temmelig overrasket over, hvormeget det endnu er i tanken, selvom man synes, det er næsten tom jf. viseren. Mon ikke du snarere er kommet til at få så mange skovsnegle ind i systemet, at det er stoppet?Vel forberedt.. trak jeg ind til siden... skiftede til et helt nyt dieselfilter jeg fyldte helt om med diesel og drejede nøglen... Det plejer at virke... men ikke her til morgen.. Kiggede man på det gamle filter lå der i toppen noget der mindede om klisterde små skovsnegle!!! Aldrig har jeg set så tilslammet et filter ... hmmm...Ja, det er jo meget et meget biologisk brændstof. Der kan tit sætte sig skovsnegle i banjobøsningerne ved filterets til- og afgang. Har du tykke brændstofslanger på? Hvis ja, så kan du med fordel skifte banjobøsningerne til nogle med 10 mm Ø og skruer med større gennemgangshuller - så kan sneglene komme igennem og ende hvor de skal - i filteret.Den sugede og sugede og sugede indtil jeg blev helt nervøs for min starter.. ØV pis... Jeg tror at slangen fra tanken eller sugestudsen er slammet helt til for når jeg åbner for udluftningen i bunden af filteret er der et kraftigt undertryk og der strømmer luft ind den vej... Luftboblerne bevæger sig baglæns mod filteret.. og suger jeg i slangen til pumpen kan jeg næsten ikke få diesel i munden.. jeg kan næsten heller ikke puste...Hvad nu?Jeg har en plan om at skifte slangen fra tanken og skifte filter igen og så måske blæse baglæns med trykluft i den lille studs på tanken???Ja, trykluft er fint. Godt med tryk på gennem alle studser og slanger, så skal det nok komme igang igen. Så kan du jo sende en tankfuld dinodiesel igennem og se, om det kan trække lidt af slammet med igennem. Allerbedst var det, hvis du kunne få en tankfuld biodiesel (evt. når du alligevel skal til Tyskland). Biodiesel er en brilliant kur mod skovsnegle, men hav godt med filtre klar! Nogle gode ideer eller tips inden jeg giver mig i kast?/Jan
Så er den igang igen...Jeg er overrasket over hvor tynde slangerne er fra tanken og jeg har 10mm slange på lager, men mangler banjobolte... Hvor får man dem i Hobro/Randers omegn? Keine Ahnung. Et svar, der hedder monopoel.de er vel ikke relevant, når du spørger som du gør. Hvad med Sanistål på Marsk Stigs Vej i Viborg - de har alles.Og hvad med deder rustfrie spændebånd der trækker jævnt hele vejen rundt?Dem kan du vist få allevegne.Jeg er med på en stor kasse hvis der er andre der skal bruge..Og til sidst.. hvordan kalibrerer man tankmåleren?Fyld tanken. Instrumenthuset af og udoperer instrumentet med tankmåleren. Lad det hænge og slaske i sit printfolie og sæt multistikket i. nu kan du jo se udslaget, og vil du justere det, så sidder der en lille skrue til det på selve tankmåleren. Der er snydenemt./Jan
Da jeg løb tør stod den midt i det røde felt.. (og blev stående mens jeg torturerede min starter) men den havde været både lige over og HELT i bunden af feltet inden for 5 minutter før jeg kørte tør... kan man få en mere pålidelig måler ?? Er dem fra biltema noget værd og kan de monteres nemt på T3? Jeg er helt blank på tankmålersystemet.. hjælp og gode råd modtages gerne./Jan