Forfatter Emne: Westfalia Joker 1980 2.0 LBX  (Læst 8132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Westfalia Joker 1980 2.0 LBX
« Svar #15 Dato: 28. Juli 2014 kl: 22:42:46 »
Hej Jesper, jeg har solgt mine termoruder, da jeg ligesom dig helst vil have glas i, så  dem kan jeg desværre ikke bruge.

Jeg har en kassemarkise jeg ikke skal bruge.. var det noget du var interesseret i?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Westfalia Joker 1980 2.0 LBX
« Svar #16 Dato: 29. Juli 2014 kl: 07:51:24 »
Det var bare mig der læste forkert. Du havde tidligere skrevet termoruder til salg, jeg troede der stod termoruder købes.

Står ikke lige og mangler markise pt men vil se om behovet dukker op når bilen bliver færdi og kommer på vejen.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Westfalia Joker 1980 2.0 LBX
« Svar #17 Dato: 29. Juli 2014 kl: 12:43:36 »
Ok.Jesper. jeg bor i 8990 og går også og roder med luftkølet camper.. Tjele er jo ikke så langt væk.. det kunne være vi skulle stikke hovederne sammen en aften og sparke lidt dæk.

Her er et frisk billede af nysvejste, 2K grundede og nymalede paneler der drypper af tynd linoliebaseret rustbeskyttelse. Next up, den sorte tykke beskyttelse fra dinitrol og så en tur på grusvej :)

VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Westfalia Joker 1980 2.0 LBX
« Svar #18 Dato: 29. Juli 2014 kl: 13:07:34 »
Ja det lyder da ikke som en dum ide.

Det ser rigtig godt ud, det er med at være om sig med det rust.

Købte min adskildt og 0-rust, var en tidligere pladesmed fra fyn der var ved at lave den til sig selv, men der var ikke plads til projektet længere. Er efterfølgende blevet slebet ned, fået noget pokkers stærk epoxy grunder der bruges til bl.a broer. Hvor efter den blev spartlet op og fået en gang blåmetallic lak.

Du er altid velkommen i værksted, og en hånd til montering af tag, tagtelt og vinduer (når de altså er fundet) er meget velkommen, og afregnes bl.a. i kolde øl fra køleskabet.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Westfalia Joker 1980 2.0 LBX
« Svar #19 Dato: 06. August 2014 kl: 14:17:12 »
Så kom vi lidt tættere på. Interiøret var mere slidt og hærget i teknikken end vi havde troet muligt.

ALT hvad der havde med vand til køkken at gøre var i løbet af de sidste 34 år blevet mørt, var knækket eller var fusket.. (eller en kombination af de 2). Nu er der købt nye dele i dyre domme ved campingforhandler. Vandhane, komplet påfyldning ned til tank, slanger etc. De havde alle en lille utæthed her eller der og relsultatet var at jeg har fået skiftet hele styrbords side ved pladesmed..  :huh:  Av min arm...  Det er nok en god ide at tjekke styrbords panelbund og prøve om man kan få et inspektionskamera ind bag glasulden hvis man er ude efter en billig ældre camper.

Strømmen er mærket op og forbrugsbatteri flyttet, der mangler stadig lidt arbejde på kabeltræet, men de gamle irrede forbindelser er alle udskiftede med nyt.

Invendigt er alt det nye plade og svejsningerne 2K grundet, toplakket og rustbeskyttet med det tynde hulrumsbeskyttelse og jeg fik endda tid til at vibrationsdæmpe pladen med striber af bitumen... Bonk bonk istedet for klaaang klaaang  :woohoo:  

Alt glasuld er ude og kasseret og vi er ved at skære faste isoleringsmåtter af liggeunderlag. De bliver monteret så de nemt kan fjernes igen. Desuden bliver der ikke beklædning bag ved skabene.. kun i toppen. Så kan man nemlig komme til de to huller med karroseri propper jeg har lavet i gulvet over panelet.. Der er nu fyldt op med den tynde rustbeskyttelse og man kan komme til at gøre det igen uden at skal have køkken og skabe ud. Det betyder også at man kan lave lidt dybere hylder og skuffer med mere plads... Det er en af de friheder som en ikke original bastler bus giver.. frihed til at forbedre og ændre detaljer så de passer til ejeren.  ;)

Gulvet er midlertidigt.. der tegner og designer vi som gale på en løsning så den gamle uldne fugtige plade der dækker hele gulvet kan erstattes af et sektionsopdelt gulv, der stadig er tæt ind mod skabene. Well.. work in progress  :side:

Køkkenet er monteret.. skabe monteret, R&R seng.. Nu mangler der kun en masse småpilleri så er vi kørende igen..

Udvendigt mangler der lakering flere steder, den har 4-5 forskellige farver og der skal slibes og spartles noget mere .. men det bliver i runde 2.. det kan gøres med ruder og interiør monteret.. der skal bare dækkes lidt mere af.. Lige nu er det nye plade forseglet, så må æstetikken komme i næste omgang.. Måske er den ensfarvet og pæn til næste sæson  :)

Pyyh.. det har været nogle hårde uger, men nu kan vi i det mindste køre en tur ud i sensommerlandet og nyde friheden i den gamle bus...
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Westfalia Joker 1980 2.0 LBX
« Svar #20 Dato: 04. September 2014 kl: 14:03:58 »
Så er den i pit igen efter et par dejlige sommerture... Snart klar til farveskift på venstre side og i front... Så ser vi om vi når højre og bag i år inden det bliver for koldt at male...

Jeg er øm i armene af at slibe og er MANGE erfaringer rigere på at slibe, grunde og male.


[attachment=18206]h8d9046e.jpg[/attachment]
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012