T3 Fora.. > T3'ens ABC.

Et pat spørgsmål om T3

(1/2) > >>

Henrik W:
Hej
Er ny herinde. Men går og kigger lidt efter nået T3. Men kan se der er lidt langt imellem det jeg søger. Så nu har jeg lige et par spørgsmål.

En T3 syncro kan den sagten sænkes uden problemer. De er jo lidt høje og det er ikke lige mig. Jeg er mere til en lav T3 med stor fælge ;)

Er der nogle af jer der har prøvet og lave en T3 diesel om til en benzin. Er det muligt og hvad koster det evt.

Håber nogle vil svare.

Erik:
hejsa og velkommen til.

du burde kunne montere et sænkningssæt til en 2WD og sætte på. Det er ikke så tit at det går den vej med syncro, men prøv..

hvis du vil ombygge fra diesel til benzin på din syncro, så er der stor forskel på, om du vil ombygge til en original T3 benzinmotor, eller om du vil bygge en mere moderne motor i, fx fra golf/passat, eller noget helt andet, fx. volvo eller subaru??? skriv hvad du tænker.. Det letteste er efter min opfattelse helt klart at bygge en 1,8 eller 2,0 række 4 benzinmotor i, men hvis du tænker andet, så er der helt sikkert nogle her, som kan guide dig, herunder økonomi mv... vh Erik

Hinze:
ja, velkommen til.

Hvis du vil have en syncro "i kælderen" går fidusen vel egentlig væk ved netop en terrængående syncro.

bygger du fra diesel til benz, har du jo alle delene til ombygningen. f.eks motorophæng/bøjler, bundkar, sugesnabel til oliepumpe og kølerslanger.
Jeg har en 90hk golf med singlepoint i min 2wd. Det kan vist ikke blive mere simpelt og det køre fint, MEN sikkert ikke momentstærk nok til en terrængående syncro.

Henrik W:
Tak for svarene. Jeg har nok udtrykt mig forkert. Jeg er ikke interesseret i en syncro. Men synes hver gang jeg finder en jeg kan bruge så en det en syncro.
Jeg leder efter nået sika .doka eller en tranporter.Jeg er ikke ude efter en camper. Men de dokaer jeg har set, er tit en syncro. Og så var det bare jeg tænkte om de så, var opbygget sådan at de ikke kunne sænkes. Det kan jo være der sad nået reduktionsgear eller andet der gør de skulle have den højde de har. Men det gør der så ikke kan jeg forstå. Men de er vel så lavere gearet ind uden 4 hjulstræk.

Det vil sige man kan godt bytte en diesel ud med en benzin. Men kan man betale afgift af det så.

Erik:
Du skal bare have lidt tålmodighed.. der er flere 2wd dokaer der ude, og de kommer med mellemrum til salg. du skriver ikke om du selv kan skrue, eller du skal have lavet ombygning "ude i byen" Du kan jo vente til der kommer en, som har benzin motor. Problemet med diesel modellerne er, at de har så få hk, hvilket betyder, at der skal svares afgift af alt over 20 % effektforøgelse, hvilket hurtigt opnås. :( -vel at mærke helt ny afgift som om bilen lige var importeret fra udlandet.

Du kan også søge i udlandet og så selv syne og indregistrere. Er du heldig at finde en benzin model i sverige, er det som regel med en af de store motorer (95 - 112 hk), og så er der noget at bygge videre på.

du skriver heller ikke hvad dit budget er, og om du søger hvide eller gule nummerplader???

til din info, har jeg for 2 år siden importeret en doka fra sverige, synet den og betalt afgift til gule plader, samt ombygget den med skørter og sænkningssæt. Står mig i over 60.000,- + mange timers arbejde. Spørg endelig, hvis svaret ikke er uddybende nok.. vh Erik

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version