Er kommet lidt tættere på DK plader.....
Først vejeseddel fra Jernpladsen i Søborg - ville gerne under 1500 kg, SE reg.attest viste 1630kg. så Coachen blev lettet for det løse og resultatet blev 1470kg. og med reduktion af benzin - 1450
Valgte Lyngby bilsyn til told og reg. syn. Målet med toldsyn var at få vurderingen "under middel" og efter at have vist billed dokumentationen til den flinke synsmand - og han kastede et ekstra blik på bilen, ændrede han vurderingen fra middel til under middel og samtidig et kryds i feltet" Køretøjet er synligt repareret efter en større trafikskade"
meget fair vurdering og tak til T3Anders og CarstenAS for anbefalingen af lyngby bilsyn.
Selve synet regnede jeg ikke for noget,...... men at SE bilprovningen havde godkendt bilen for en måned side er ingen garanti - så nu havde jeg to busser der ikke kunne godkendes :cry:
Problemet var skævbremsning >28% på forbremser og effekten for lav og tæret bremserør.
Løsningen blev swap af bremser - blå<->Coach og bremse effekten blev 30% bedre og det kunne tydeligt at mærkes.
Der er krog på bilen og den Svenske koblingsVægt m.bremser - KV1 sagde 1900kg og KV2 ved B kort 990kg. - det blev noteret til KV1 = 1900kg og KV2 = 500 :roll:
Jeg ved fra mine tidligere biler at KV2 som minimum kan være 600kg. og udfra bilens tilladte totalvægt vil 750kg være muligt, men der krævede en STANDARD-TYPEGODKENDELSE fra SMC bilimport - den blev fikset med en fax til bilinspektionen - tak SMC.
For en DJ sagde den KV1 = 1450 kg. og KV2 = 600kg. og sådan blev det!- fair nok og så brænder vi ikke motor/koblig af i den sammenhæng :roll:
Nu er alle dokumenter sendt afsted til Skattecenter Tåstrup - havde ikke lige 1/2 dag til at sidde og vente på at blive ekspederet, så når vurderingen lander på Nærum Skat - forhåbentlig i løbet af næste uge kan vi trille afsted på de danske veje
Nåe jeg er kommet mig over afgiftschoket skal i nok blive opdateret.
Morten