Forfatter Emne: Uendelig skuffelse  (Læst 7999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

adman

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Dato: 06. December 2008 kl: 00:00:20 »
Så kom dagen hvor jeg skulle hente bilen fra maleren, og først var jeg rystet, siden fulgte en dyb depression.

Begge farver var FORKERTE!!!

Jeg var ved at briste af spænding, da døren til malerkabinen blev åbnet, og så kom choket. Jeg kunne have tudet. Ugers forarbejde, og så er der et par no-brains som ødelægger det hele.

Og jeg bebrejder selvfølgelig mig selv, at jeg stolede på at de kunne forstå en klar besked. Ærger mig over at jeg ikke tog med da farverne skulle blandes, men jeg havde forberedt det hele så godt jeg kunne:

Lavet print, vedlagt RAL-kort, skrevet farvekoder ned. Der burde ikke være noget at misforstå. Problemet var bare at der var to led involveret, som ikke fik kommunikeret, hvad jeg ellers havde skåret ud i pap. Eller også havde de stadig ørerne fulde af slibestøv.

Den ene havde jeg sagt til at både print og RAL-kort lå i bilen. Han skulle så give bilen videre til ham som kender maleren som skulle køre bilen de 800 meter derover. Han får så ikke sagt til maleren at kort og print ligger i bilen.

To steder mere går det galt. Bilen skulle være lys sand/beige i toppen, og en "støvet" lilla i bunden. Meget vigtigt at top-farven var en tand lysere en original-farven, da den var alt for gul/varm til at harmonere med en dristig lilla. Maleren spørger ham der afleverer bilen om han bare skulle ramme orginalfarven, så den matcher indersiden af bilen. Ja,ja.

NEJ, for f.... WRONG!!

Den lilla farve får han blandet, og studser ikke over at den falder helt anderledes ud end farvekortet, da han ikke har fået af vide at det ligger i bilen. Men den er HELT skæv. Skrigende Barbie-lilla. Jeg får en lang sang om at samme farve kode fra to forskellige producenter, sagtens kan være flere nuancer forskellige.

Jeg insisterede selvfølgelig på at bilen skulle males om, men der var travlt ved håndvasken. Maleren mener at han bare havde gjort som han havde fået besked på, og den anden mener at han bare havde formidlet kontakten, og iøvrigt havde sagt at han ikke ville have noget med det at gøre. De har en fremragende fremtid ved kommunen!!!

Det kan godt være at det er menneskeligt at fejle, men det kan også være utilgiveligt!

Mit dilemma er nu, at jeg ikke kan holde synet af bilen ud, og ikke lige har pengene til at få den malet igen. Maleren ville have 3200 oveni, for at give den en tur mere. Ikke urimeligt, men fire unger og en forestående jul, gør det svært at prioritere. (Medmindre ungernes gave er en tur i fars nymalede bil).  :wink:

Med fare for at ryge i "bad standing" i klubben (og i særdeleshed hos Hinze) lægger jeg lige et par billeder og af bastarden.

Både af hvordan den var tænkt, og hvordan den endte med at se ud.

adman

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #1 Dato: 06. December 2008 kl: 00:04:57 »
Den kan måsker "reddes" lidt for en billig penge ved at give den en mørk staffering mellem de to farver.

Men den ligner stadig noget der lige er trillet ud af Fætter BR-fabrikken. Med Barbie og Ken storsmilende på forsæderne.

biff

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #2 Dato: 06. December 2008 kl: 00:06:16 »
Wow den er sgu da til at kende, hvis man møder den. Nu er gengivelsen på min skærm måske ikke den bedste, men udover at den lillae( er det et ord?) ser mere, ja støvet, og mørkere ud på printet, så virker nuancen nu rimelig tæt på.

Sæt dog lidt blomster på, det er så populært for tiden.

adman

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #3 Dato: 06. December 2008 kl: 00:10:28 »
Ved godt at vi alle ser farven forskelligt, alt efter hvordan skæmen er kallibreret, men når man står og holder farvekortet op af bilen, er der lige præcis forskellen mellem "funky" og kikset.  :(

Hvis jeg selv skal se lidt positivt på det, skulle det være at det er den mest effektive tyveriforsikring, der kan købes for penge. Jeg behøver vel ikke engang låse dørene eller tage nøglerne ud fremover...

Bluestar

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #4 Dato: 06. December 2008 kl: 04:26:15 »
de skal bare lave det om, hvis de har lavet fejl... færdig!!!

 men min personlige mening omkring dit farvevalg skal jeg nok holde for mig selv! men når jeg ser din bil nymalet tænker jeg : havde de ikke mere af den fede topfarve?

den ville være superflot med en hellak i den beige farve, den er sgu flot  :D

men smag og behag!

jesper

PARKHAVE

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #5 Dato: 06. December 2008 kl: 08:17:31 »
Hej Adman, jeg kan udmærket se hvad du mener på min skærm, og du har desværre nok også ret. :cry:
Nu er lilla heller ikke min farve, men den mørkere tone er helt klart pænere. Som du selv er inde på giver stafferingen et godt "bræk" mellem farverne.
Det optimale er dog stadig at de er kender fejlen og lakker den om.
Der kunne evt. være tale om et kompromis, dvs en lille smule fra dig og resten bærer de.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Uendelig skuffelse
« Svar #6 Dato: 06. December 2008 kl: 08:58:24 »
Hold da kæft hvor den er den bare flot nymalet- waum - den skinner - jeg vil se den i real life - wauw den er flot - wauw.

Kulørene - tjah - jeg kan godt se hvad du mener -og nu har du også et bedre farvesyn qua din profession - men hold da kæft hvor er den bare flot som nymalet.

Tillykke med malingen - wauw - og øv øv øv & 3xøv over at de har lavet forkerte nuancer - f*ck!!!!!!!!!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Uendelig skuffelse
« Svar #7 Dato: 06. December 2008 kl: 09:28:28 »
Jeg er af princip modstander af at hænge folk ud, men lige nu må jeg indrømme at jeg har lyst til at malerens navn bliver offentliggjort  :evil:

For s.... hvor jeg føler med dig! Det er noget svineri at de ikke vil erkende en fejl og ovenikøbet vil lade dig betale for det!

Jeg vil foreslå at du henvender dig til forbrugerrådet og spørger dem til råds om hvordan du klarer situationen.

http://www.forbrugerraadet.dk/klager/

Jeg ønsker dig al mulig held med det!
 :!:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

PARKHAVE

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #8 Dato: 06. December 2008 kl: 09:52:34 »
Hovsa, jeg overså lige billedet "bus med staff 1, hvor du også har lagt den mørke på bundstykket hele vejen rundt.

Det ser faktisk ret fedt ud. sammen med den tynde i overgangen tror jeg det vil give et rigtigt godt match, prøv lige at lave den på "bus med staff 2"

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Uendelig skuffelse
« Svar #9 Dato: 06. December 2008 kl: 09:56:05 »
Citat fra: "lagoni"
Jeg er af princip modstander af at hænge folk ud, men lige nu må jeg indrømme at jeg har lyst til at malerens navn bliver offentliggjort  :evil:

For s.... hvor jeg føler med dig! Det er noget svineri at de ikke vil erkende en fejl og ovenikøbet vil lade dig betale for det!

Jeg vil foreslå at du henvender dig til forbrugerrådet og spørger dem til råds om hvordan du klarer situationen.

http://www.forbrugerraadet.dk/klager/

Jeg ønsker dig al mulig held med det!
 :!:


Problemet ligger nok i skyldsspørgsmålet. Der er jo flere led.

Enig med Parkhave mht staffering
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Uendelig skuffelse
« Svar #10 Dato: 06. December 2008 kl: 10:40:30 »
Et par blomster på siden, så har du da en rigtig hippie bus! (Frit citeret fra IM, som ellers er helt enig med både dig og mig :) Den er AAAALT for skrigende den farve den har fået)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Uendelig skuffelse
« Svar #11 Dato: 06. December 2008 kl: 10:49:23 »
Jeg har nok for meget testostereon til at kunne eje en lilla bil. Men det ser skuda meget godt ud.! Også fordi det er så urimeligt nyt.

Alt det med aftaler og farvenuancer er svært at forholde sig til som udenforstående. Du må give besked hvis det er der vi holder næste træf :twisted: Hvem sang MALERHJERNE. :?

Flammer, slyngplanter eller noget helt tredie som opklæbet folie på det lilla kan redde den. Havde du ikke et billede med noget ned langs bilen.?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Uendelig skuffelse
« Svar #12 Dato: 06. December 2008 kl: 12:36:30 »
elsker en nymalet og fin t3 uansset hvad..... skamsænk den og matsorte hjul og tonede ruder så spiller det ok
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Herr_Jensen

  • Gæst
Uendelig skuffelse
« Svar #13 Dato: 06. December 2008 kl: 13:14:03 »
Jeg synes den er pæn.

Ærgeligt du ikke fik det som du ville men som Opelhaj siger er alle T3'ere med ny lak flotte : ).

 : )

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Uendelig skuffelse
« Svar #14 Dato: 06. December 2008 kl: 13:31:09 »
Den er fin og især til børnene : )

Men hvis man laver den til lirede T3 med fælge, blir den endnu cool´ere
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.