Forfatter Emne: Sprøjte pistol.  (Læst 7940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Sprøjte pistol.
« Svar #15 Dato: 08. April 2009 kl: 00:47:32 »
Jo men nu er vi jo der igen hvor man underfostået køber "skidt" hvis man køber billigt..... og når jeg nu gentager at jeg har det du kalder en superpistol, Devilbiss, og en anden superpistol som er herre billig, og der er ingen forskel i kvaliteten på det endelige resultat, og jeg har immervæk malet mindst 30 biler. så jeg kan og vil ikke halvt eller delvis acceptere at den dyre skulle være et mulehår bedre end den billige. Sådan er det ikke altid, og i dette tilfælde er den billige absolut så god som den dyre, så sandt som gud i himlene hvis der er flere . Jeg kender godt den gamle danske bondesnuhed... er den billig er det nok noget lo..  sikkert derfor vi har de skyhøje priser her til lands, men det er en rigtig god sprøjtepistol jeg linker til, og den vil jeg anbefale frem for noget, alt taget i betragtning. Dyserne er blandt det bedste jeg har set ... rustfrie spyd, Jeg skal gerne lægge et billede op i morgen når jeg har lidt lys...  så du kan se de to malesprøjter sammen på et billede. Jeg taler ikke ud fra formodninger Harry, jeg har en hel kasse med sprøjtepistoler..... Dyrt er ikke altid godt, bare det var så enkelt.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Herr_Jensen

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #16 Dato: 08. April 2009 kl: 09:57:54 »
Woah - man vender ryggen til et par timer og ens tråd eksplodere. Jeg tænkte ellers at det var da den mest kedelige overskrift i verden : ).

Tak for alle jeres input. Jeg kan se fornuften i det i skriver. Jeg tror dog jeg vælger at gøre som Onkel Poot skriver og køber en forholdsvis billig en.

@Harry
Mange tak for dit tilbud og hvor jeg dog ærger mig jeg ikke spurgte i tide! Jeg skal bruge den imorgen så jeg kan ikke nå at hente den hos dig. Igen mange tak for dit tilbud : ).

Hvis der er nogen af jer maler hajer som keder jer imorgen må i da hjertens gerne komme forbi og heppe. Jeg giver kaffe, kage og en rundtur.

 : )

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Sprøjte pistol.
« Svar #17 Dato: 08. April 2009 kl: 12:12:59 »
Husk lige den vigtigste regel af alle....  der må ikke være under 20 grader i lokalet hvor du maler bilen. Den må gerne stå der en time eller mere inden du fanger an. Få en god ven til at stå klar med malingen til malerpistolen der skal røres jænligt for en jævn farve, dette gæller særligt ved metal-lakker og i din stressede tilstand er det rigtigt rart at kunne få fyldt op i en fart uden at vælte spande, glas m.m.  Ellers må du konstruere en holder der kan holde pistolen mens du rører, filtrerer  og fylder op. Sidst husk at filtrere lige før du hælder i pistolen. kaffefilte  og den slags dur ikk´...  skal være de rigtige på mindst 180 my.


Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Sprøjte pistol.
« Svar #18 Dato: 08. April 2009 kl: 14:17:19 »
Her kommer de lovede Pics af en dyr/ billig sprøjtepistol.... ikke nødvendigvis en god og en dårlig.... Man kan se på nærbilledet af Divilbiss dysen hvorfor den æder 300 liter/minut.  Jeg kan faktisk bedst li´den billige med de nye mikrodyser, den forstøver en tak bedre end den dyre..... Sorry Harry, men det er altså sandt...

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

B3ac0n

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #19 Dato: 08. April 2009 kl: 15:51:48 »
Citat fra: "Rollenlager"
Sidst husk at filtrere lige før du hælder i pistolen. kaffefilte  og den slags dur ikk´...  skal være de rigtige på mindst 180 my.


Leif


Hvor for man sådan nogen henne? kan det købes ved davidsen eller skal der en special butik til?

Undskyld for OT af emne men kan se at det er første gang jensen skal male også. så det må da gå under bonus info i samme tråd  :)

Hilsen
Ian

Harry

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #20 Dato: 08. April 2009 kl: 16:49:47 »
Har I fået total varmekuller eller.Hvorfor i hede osv. Spammer i tråden helt til.Bare fordi man går ind og tilbyder et lån..således man var fri for at købe noget som helst.Har I ikke lyst at give positiv kredit for det initiativ.Så undlad at komme med en masse crap om kvalitet.Det er og vil altid være sådan at,enhver so syntes bedst om sine grise.
  Og ja jeg spammer videre..men det er jo ligesom mig der skal forsvare at,det nu og altid er således man får hvad man betaler.
  Iøvrigt bruger man en pistol med overkop som grundlag dor dispus.Så er der dømt provinsionelt med det samme.
I al beskedenhed.Prøv at se jeres kritik.Ligner nærmest en undskyldning for det I nu selv har.Skal man tage kritik og sammenligning alvorligt,kan det kun gøres fra folk som den ene der har begge dele.
 Hold da kæft,bare fordi man ville hjælpe.Det var det sgu ikke værd.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #21 Dato: 08. April 2009 kl: 17:01:47 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Jeg skal til at male en bil og skal i den forbindelse købe en sprøjte pistol. Der er sørme stor forskel i pris...

Siden jeg ikke har prøvet det før og egentlig ikke rigtig ved hvordan man gør kan det så betale sig for mig at købe den dyreste?

En kammerat sagde til mig jeg skulle i hvert fald købe en med metal beholder frem for plastik pga. rengøring og opløsnings midlerne.

Hvis jeg køber den pistol med den vildeste dysse men egentlig ikke rigtig ved hvordan man bruger den er jeg så ikke lige vidt.

Omvendt kan man sige at eftersom jeg skal til det for første gang har jeg brug for det bedste af det bedste for at få et nogenlunde resultat.

Jeg har kig på 2 forskellige. Den ene er billig og har kun en dysse. Den anden koster ca. 7-8 gange mere men har 3 dysser og forstøver vist bedre...

Hvad bruger i?

Mange tak : )

PS: Jeg lærte på den hårde måde at man ikke skal svejse uden visir. Jeg brugte hele Søndagen (5-6 timer) på at svejse og brugte ikke visir men lukkede bare øjnene. Det resulterede i jeg fik 1ste grads forbrændinger i hele ansigtet og trætte øjne pga. varmestrålingen. You live and learn : )
Dette er grundlaget for denne tråd.

Du (Harry) tilbyder at udlåne dit udstyr i indlæg nummer 4. Hvad er problemet.  :?:  ????  :?:

Må ingen andre give sin mening til kende, eller skal tråden absolut stoppe efter dit indlæg. Tag den dog med ro. Du er da hverken tvunget til at læse eller skrive indlæg, men du kan da ikke fratage andre deres meninger og ret til at skrive.

Selvom andre har den stik modsatte mening er det sguda ikke kritik af dig. Personligt syntes jeg det er fint du investerer en mansse penge i det, og endnu finere at du tilbyder at låne det ud.

Fanme tid til påskebajer nu. Cyberskål Drenge. :P

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Sprøjte pistol.
« Svar #22 Dato: 08. April 2009 kl: 17:44:45 »
De filtre plejer jeg at købe et par hundrede af på Ebay..... du skal lede på tysk ebay efter lacksiebe  for at finde dem.  Jeg har set dem flere steder hos forretninger der sælger autolak her hjemme så mon ikke de skulle være til at opdrive.

Til dem der står og mangler på dene side af påsken kan der afhentes 10 styks for en tier i Søborg i morgen formiddag.

Intet kan stresse mere end en stoppet dyse midt på kølerklappen ha ha...

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Harry

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #23 Dato: 08. April 2009 kl: 17:47:11 »
Nej for pokker.Heller ikke lyst til at tage andres meninger fra folk.Men sgu da nød til at reagere når lortet vendes mod en selv bare fordi man ville låne ud.
  IKKE mere herfra i den sag.

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Sprøjte pistol.
« Svar #24 Dato: 08. April 2009 kl: 18:48:30 »
Rul skidtet - så slipper I for al den ballade med dyser og filtre. Mener rullerne koster 8 kr. stykket - så skifter man ud når de begynder at blive opløst!  :D  :wink:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

B3ac0n

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #25 Dato: 08. April 2009 kl: 21:58:36 »
Citat fra: "Rollenlager"
De filtre plejer jeg at købe et par hundrede af på Ebay..... du skal lede på tysk ebay efter lacksiebe  for at finde dem.  Jeg har set dem flere steder hos forretninger der sælger autolak her hjemme så mon ikke de skulle være til at opdrive.

Til dem der står og mangler på dene side af påsken kan der afhentes 10 styks for en tier i Søborg i morgen formiddag.

Intet kan stresse mere end en stoppet dyse midt på kølerklappen ha ha...

Leif


mange tak for hjælpen der :)

bliver nu aligevel nød til at vente til sommer da jeg ikk har et sted jeg kan male så skal have et fest telt op i haven regner jeg med :)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #26 Dato: 10. April 2009 kl: 18:23:50 »
Skulle hilse og sige fra papsønnen at han fint kan anbefale Biltemas malesprøjte, ellers kan i køre den til Suldrup og bestemme farven. Er den strippet og klar koster det Ca 10.000.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #27 Dato: 10. April 2009 kl: 21:55:20 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Skulle hilse og sige fra papsønnen at han fint kan anbefale Biltemas malesprøjte, ellers kan i køre den til Suldrup og bestemme farven. Er den strippet og klar koster det Ca 10.000.

Kurt


 :lol: Var der ham der havde malet dit topstykke dæksel  :wink:

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Herr_Jensen

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #28 Dato: 10. April 2009 kl: 23:30:28 »
OK, en lille update:

Jeg endte med at købe HN's den billige som er med top beholder og 1.7mm dysse. Den ser fin ud.

Rendte hurtigt ind i andre problemer som ikke er relateret til maling så al min tid gik med det. Nu er jeg jo ikke verdens mest tålmodige så jeg endte med at pensel male kabinen istedet for at begynde at rigge luften til og lære min nyerhvervelse at kende.

Efter en hurtig støvsugning og vask med rensebenzin var jeg i gang. Det blev sgu OK pænt synes jeg.

Regner med at bruge pistolen i morgen hvor jeg er ude på værkstedet hele dagen : ).

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sprøjte pistol.
« Svar #29 Dato: 11. April 2009 kl: 19:21:38 »
Nu skal man jo ikke kimse af en pensel, der er folk der lever af det :)

Fint ser det ud, Jensen...Herr_Jensen  :P

Hinze