Forfatter Emne: Oprydning i bilen - væk med knivene  (Læst 7764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Dato: 03. September 2009 kl: 09:24:45 »
Jeg skal da en tur ud i bilen og rydde op i det værktøj som ligger og flyder - der ligger da vist også en hobbykniv (af-isolering af ledninger) og roder et sted under bænken, den skal da vist låses inde i en aflåselig værktøjskasse:
http://politiken.dk/indland/article780704.ece

Ikke en chance jeg vil tage pga. almindeligt rod :(

Har du ryddet op i din bil idag?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

ibber

  • Gæst
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #1 Dato: 03. September 2009 kl: 10:17:46 »
jeg er skiltemaler , mit mest brugte værkstøj i dagligdagen er en hobbykniv , har mindst 3 - 4 stykker i bilen altid - giver det så 1½ år i brummen eller - jeg kan slet ikke arbejde med andre værktøjer - og hvorfor er en 30 cm lang skruetrækker mindre farlig eller en akku rundsav , eller en sømpistol med trykflaske osv osv osv

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #2 Dato: 03. September 2009 kl: 10:17:52 »
Tror da vistnok jeg skal ud og have pillet en hobbykniv op af værktøjskassen i bilen!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

B3ac0n

  • Gæst
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #3 Dato: 03. September 2009 kl: 10:22:18 »
Man kan ikke have andet end ondt af ham. Det kan jo ske for en hver.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #4 Dato: 03. September 2009 kl: 10:39:33 »
Hmm med fare for at være fordomsfuld overfor politiet, så tror jeg ærligt talt ikke der sker noget hvis JJ eller en af jer andre bliver rutineundersøgt..

Men eftersom den sigtede i sagen har anden etnisk baggrund, tidspunktet han blev kontrolleret på taget i betragtning, og var ved at hente en  kammerat på diskotek.. Så har alle de sædvanlig fordomme lige passet og betjentene har (måske efter en lang dag, det kender vi alle) været på autopilot..

Efter min mening burde det stadig ikke kunne ske, da politibetjent efter min overbevisning ikke bare er et almindeligt job for almindelige mennesker, men det er så en helt anden sag.. Det koster jo penge at udanne højkvalificerede mennesker.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #5 Dato: 03. September 2009 kl: 11:29:59 »
Hvad med os der kører camper.   (Jeg nægter at bruge konens tuperware lort)  :o
Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #6 Dato: 03. September 2009 kl: 13:34:06 »
Godt spørgsmål - især hvis man kører i sin camper til daglig - og ikke nødvendigvis kan siges at være på vej til camping.

Hvem ringer og spørger sin lokale station?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #7 Dato: 03. September 2009 kl: 14:34:04 »
Det er fuldstændig forrykt. Hobbyknive kan lovligt købes i alle byggemarkeder, men hvis vi kører i bil derfra med den lovligt købte vare er vi altså lovbrydere. Det må simpelthen stoppes. Vi må have lov til at have værktøj i bilerne. I sommer kørte vi rundt med en filetkniv og en franskbrødskniv i frokostkurven og det er lovligt Hvor er logikken ?
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #8 Dato: 03. September 2009 kl: 14:38:31 »
Jeg læste en anden artikel, hvor der stod at knivene lå i dørlommen i bilen.

Det er svært - vi kender ikke situationen og baggrunden osv - men, jeg skal da hjem og rydde op i bilen og sikre mig at der ikke ligger en hobbykniv tæt på førersædet som kunne give problemer - den kan ligesågodt ligge i værktøjskassen.

Men, jeg vil da også tjekke med den lokale station hvad reglerne er - så jeg kan være på den sikre side.

Og så ikke et ord om den 1,5 kg mukkert som også ligger og roder et sted - eller 1 meter tungt vandrør (som er forlægner til topnøglen)................

Men jo, som beboer i Kbh er jeg glad for en stram fortolkning af våbenloven, trods alt...........
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #9 Dato: 03. September 2009 kl: 15:07:42 »
hvis hobby kniven har et blad under 7cm og ikke kan låses, er den så ik lovlig?
eller skal det være en kniv der skal betjenes med to hænder før den er lovlig?

jeg tror altid der ligger sådan en lille hobby-kniv i mine biler, de falder jo ud af arbejdsbukserne, og så ender den i handskerummet. næste dag på arb. får man jo en ny ;-)

der lå forøvrigt en god stor køkkenkniv bag sædet i sikaen da jeg rodede op i den!!
godt jeg fik den ud, tror den er god til isolering ;-)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #10 Dato: 03. September 2009 kl: 16:59:40 »
Han havde da vist også taget kniven med i byen, eller?

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #11 Dato: 03. September 2009 kl: 18:30:49 »
Min søn blev stoppet med en Gerber i forruden og ham ville de også have i kassen, men som han forklarede så var det et stykke sikkerhedsværktøj når han klatrede og han kom direkte fra Schweits. De henholdt sig til at den var inden for rækkevidde( og det er vist det der er problemet) Han bad dem så lukke den op så de kunne se at den var klistret ind i leverpostej fra de måltider de tog under turen. Betjentene fik næsen på bladet og efter samtale med stationen fik han lov at køre.
Han prøvede dagen efter at få våbentilladelse til kniven, men den gik heller ikke. Men som alle implicerede sagde så skulle han bare sørge for at den ikke var inden for rækkevidde.
Så os med campere kan godt have knive i skuffen som jeg ser det.

Bjarne
Nu uden T3

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #12 Dato: 03. September 2009 kl: 18:57:43 »
Det er en fis i en hornlygte. Da jeg i sin tid fik nogle knive tilsendt af en god ven i staterne, skulle formalia være i orden, så jeg søgte blankvåbentilladelse og fik den. Nogle af disse knive ligner sabler med ca. 40 cm lang klinge, og det er ok, sålænge man har formalia i orden. Men Gudhjælpemig om ikke også der lå en lommekniv med låsbart blad.... AV! Den var enhåndsbetjent sagde man, og så blev jeg ringet op og "afhørt" med en sigtets rettigheder. MILDE HIMMEL! Det var trods alt en gave, men også et brud på våbenlovgivningen. Ok, den blev destrueret, og jeg fik et smæk over poterne, - MEN! Betjenten der havde sagen erkendte, at det var / er fuldstændigt legalt, at købe en skruetrækker med en næsten modbydeligt lang tynd klinge, som man jo endvidere kan slibe skarp, hvis man har de tilbøjeligheder, og udrette temmelig alvorlige skader på andre, - men altså fuldt legalt. Det er vel heller ikke forbudt, at købe køkkenknive i den lokale isenkram, og transportere dem hjem i bilen ?  Jeg synes ikke, at der er nogen logik i det her .....

Herr_Jensen

  • Gæst
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #13 Dato: 03. September 2009 kl: 19:20:49 »
Jeg tror der er mange andre ting i hellere skal bekymre jer om, end dette. Jeg har koben, mag-lite OG 2-3 hobby knive til at rasle rundt i bilen.

Jeg er ærlig talt mere bekymret for, om jeg får en meteor i hovedet, eller om jeg får luft i maven, af at spise for mange tygge gummier.

Kom nu drenge, Harden Up! Tænk på det positive ved dette: Alt hvad der kræves nu om stunder for at være 'Gangster' er en hobby kniv i bilen. Lev drømmen! Gør turen hjem fra kontoret til et vildt ridt fra loven! Køb en hobby kniv i dag!

PS: Sjovt nok har jeg købt min fine 20cm kæmpe alu hobby kniv i 'Røverkøb'... : )

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Oprydning i bilen - væk med knivene
« Svar #14 Dato: 03. September 2009 kl: 22:00:10 »
Jeg syntes at hele sagen er grotesk og det er meget synd for knægten, der fik sin drøm om en karriere i politiet ødelagt. MEN man er bare nød til at statuere nogle eksempler, hvis en lov skal have nogen former for gennemslagskraft. ALLE kan jo forklare tilstedeværelsen af værktøj i bilen.
Ja, jeg er HA-rocker
ja jeg er lige kørt ind til byen med et par af mine hjernedøde venner på bagsædet
ja vi er stoppet ulovligt udenfor en natklub
ja vi står lige og diskuterer højlydt med et par fyre der er lige så dumme som os selv
ja vi opfører os lidt truende.
ja vi er sindsygt træge til at efterkomme de tililende betjentes anvisninger
MEN KNIVEN I MIN BIL???? JAMMEN DET ER SGUDA FORDI JEG BRUGER DEN PÅ ARBEJDE!

Jeg kender intet til omstændighederne, men der er også forskel på (som jeg), at have  en bil med værktøj alle vegne og så en fuldstændig clean bil hvor der ikke ligger andet at flyder end to hobbyknive. Han bruger sikkert også tape og snor på arbejdet

Jeg tror ikke at det kunne være sket for mig, og jeg tror ikke KUN det er fordi, jeg er bleg som et lagen
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it