Forfatter Emne: Nedvejning af caravelle/multivan  (Læst 10397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Dato: 08. December 2009 kl: 10:07:32 »
Er det realistisk at få en Caravelle/multivan JX ned under de magiske 1500 kg uden at komme i uføre med synsmænd og det slæng?

Hvordan foregår det rent praktisk?

Godkendt vægt, max 24 timer gammel vejeseddel og så et syn?

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #1 Dato: 08. December 2009 kl: 10:18:58 »
Og en konstruktiv ændring for at argumentere for nedvejningen samt en bus der RENT faktisk vejer under, i det tilfælde at man skulle ryge til ledsaget kontrolvejning.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #2 Dato: 08. December 2009 kl: 10:25:45 »
Jamen den burde da kunne komme under 1500 realistisk set, det er det jeg vil frem til.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #3 Dato: 08. December 2009 kl: 10:36:05 »
Reelt, ja så burde det kunne lade sig gøre...

Min syncro medm multivanindretning, og div andet, vejer i køreklar stand 1820kg..
Så kan du vel trække 150kg fra i div. syncro specifikke dele og JX blokken vejer vel også mindre end AAZ blokken gør...

Men ja, på en godkendt vægt, få en veje seddel og så til syn...

Da jeg var til syn sagde spurgte de godtnok om jeg havde en vejeseddel med som ikke var over 48 timer gammel, men jeg mener også at have læst at det er 24 timer...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #4 Dato: 08. December 2009 kl: 10:42:17 »
Jamen hvad er det så mht den konstruktive ændring du nævner Jan?

Kan det være ændring af siddepladser?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #5 Dato: 08. December 2009 kl: 11:20:17 »
Ja, ændring af antal siddepladser betegnes som en konstruktiv ændring...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #6 Dato: 08. December 2009 kl: 11:29:55 »
Der kommer vel ikke noget med afgiftsberigtigelse ind i billedet?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #7 Dato: 08. December 2009 kl: 11:38:56 »
Nej det skulle jeg ikke mene...
Du ændrer jo ikke, som sådan, på det grundlag der er betalt afgift efter...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #8 Dato: 08. December 2009 kl: 12:28:52 »
Det skulle ikke være noget problem at få en JX´er under 1500kg. Jeg fik min WS´er under.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #9 Dato: 08. December 2009 kl: 15:07:56 »
Gjorde du noget bestemt Hawaii? Havde du en vejeseddel med? Jeg ville som sådan gerne af med nogle sæder i en caravelle, men i en multivan, så begynder det at knibe.

Andre forslag til en konstruktiv ændring, gælder en 1Y konvertering ikke også som en konstruktiv ændring?

ibber

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #10 Dato: 08. December 2009 kl: 15:17:58 »
en tysk import multivan er tilsyneladende opgivet til 1480 kg i sit farzugbreif , så ingen problem hvis du har det. de fleste multivan er vel import , tror ikke der er solgt mange nye af dem i dk.
jeg ved dog ikke med en caravelle. og jeg ved ikke om det er holdbart bevis matriale ved en omvejning - men tror det ikke.

og har hørt løse rygter om at en vejeseddel ikke er gyldig mere i et hvis antal timer , alle vejninger skal nu foregå under opsyn at en bilinspektør , hvordan det forgår praktisk ved jeg dog ikke. der er tilsyneladende mange nye ting her jeg ikke ved noget om  :roll:  :lol:
det er tilsyneladende sprit nye betingelser , så jeg kan ikke få dem bekræftet

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #11 Dato: 08. December 2009 kl: 15:23:46 »
Jeg kørte den på vægten, den skal vejes.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Poul k

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #12 Dato: 08. December 2009 kl: 15:24:45 »
Jeg har snakket med min synsmand om sagen han skal have et typegodkendelsenr. fra en med samme motor og udstyr som vejer under 1500kg ellers ville han ikke kunne forsvare at veje den ned, min bil vejer 1680kg og jeg tror ikke den kommer under 1500kg uden og save taget af den. :-)

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #13 Dato: 08. December 2009 kl: 16:36:08 »
Måske det nemmeste er at snakke med den lokale synsmand...

ibber

  • Gæst
Nedvejning af caravelle/multivan
« Svar #14 Dato: 08. December 2009 kl: 16:46:22 »
bekræftiger han de nye regler , så få lige en grundig beskrivelse , det er jo rart at kende til faqts.
mener han det er noget sludder vil jeg også gerne vide det , så jeg ikke skriver noget nonsens igen  :D