Forfatter Emne: overvejer en T3.....  (Læst 10666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #15 Dato: 30. December 2009 kl: 09:59:47 »
http://www.dba.dk/vw-t3-syncro/id-63481217/

men naturligvis sikkert i omegnen af 11.240 kr i årlig afgift.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
overvejer en T3.....
« Svar #16 Dato: 30. December 2009 kl: 10:30:17 »
Citat fra: "dokajønne"
http://www.dba.dk/vw-t3-syncro/id-63481217/

men naturligvis sikkert i omegnen af 11.240 kr i årlig afgift.


Denne mødte jeg på min vej til Nordsjælland igår, den er bare flot.......Men er dyr i vægtafgit grundet den er på hvideplader.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
overvejer en T3.....
« Svar #17 Dato: 30. December 2009 kl: 10:46:00 »
- og så er den iøvrigt heller ikke til salg mere....

Jeg har nemlig købt den... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
overvejer en T3.....
« Svar #18 Dato: 30. December 2009 kl: 11:14:00 »
hva det dig jeg mødte ved rundkørslen ved helsinge igår?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #19 Dato: 30. December 2009 kl: 11:42:36 »
Tillykke lbjerrum!
Er den lige så fin som på billederne, for så ligner det sgu en super handel.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
overvejer en T3.....
« Svar #20 Dato: 30. December 2009 kl: 12:01:48 »
Tak ska' I ha'....

Jeg bor i Tisvildeleje, så der er ret stor sandsynlighed for, at vi hilste i rundkørslen ved Helsinge. Jeg hilser nu på alle T3'ere og kan ikke helt skelne den ene fra den anden - men nyder nu sammenholdet på vinkebasis - ligesom når man begiver sig ud på den store knallert, hvor der også hilses.. Rart...

Ja, bilen er i ret god stand og startede sit liv som varevogn / "mester-bil" uden egentligt slæbeliv.
Jeg har købt den af ejer nr 2; En pudse-polere-entusiast, der har haft den i 8 år og har kørt 35.000 km i den periode...!! Den har stået i opvarmet garage/hobbyrum/værksted på plankegulv, når den ikke har været ude at køre - og den tidligere ejer udstråler omhyggelighed med en konstant pudseklud i baglommen...

Jeg har længe ventet på den rigtige Syncro til vores brug, der primært er lange weekendture til Sverige, besøg/optræden på landets festivaller/spillesteder og som rullende soveværelse i det hele taget.

Denne bil er for mig det perfekte udgangspunkt for hjemmesløjdens anstrengelser og jeg glæder mig helt vildt til at superoptimere bilen til vores behov.

Der er webasto oliefyr til kølesystemet i bilen - og det var en bonus, som jeg ikke så ved første øjekast...

Meeen - den skal da også ud og hilse på noget terræn - dog uden at stå i mudder til ruderammerne. Det vil jeg synes er voldtægt på så fin en bil. Jeg vil prøve at holde den så tæt på original-udseendet og glæde mig over alle andres pimp'ing med stoore hjul og fjernlygter... ;-)

Vi burde måske opfinde et "STOP-OG-LAD-MIG-SE-DIN-T3" tegn, når vi mødes på landevejene... Vi har vel alle 5-10 minutter til lidt dækspark...

God og glad hilsen...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
overvejer en T3.....
« Svar #21 Dato: 30. December 2009 kl: 12:28:00 »
Hej.

Ved i ca hvad det koster at få en T3 hjem til sin adresse fra Busman ???? Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

ibber

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #22 Dato: 30. December 2009 kl: 17:25:14 »
Citat fra: "Frank Binau"
Hej.

Ved i ca hvad det koster at få en T3 hjem til sin adresse fra Busman ???? Mvh :-)


jeg gav 4500 fra frankfurt i foråret for en kassevogn , mon ikke det ligger i det leje derfra også  http://www.jatp.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=32 men der findes flere lign firmaer...

jeg skulle sørge for bilen var betalt og at sælger var klar på et aftalt tidspunkt med to timers interval , så gik resten af sig selv inkl moms.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
overvejer en T3.....
« Svar #23 Dato: 30. December 2009 kl: 18:01:42 »
Tak for svar. Det kunne jo værer at han (sælger-busman) ville kunne ordne salg/transport i en. Men skal lige gå og lure lidt. Kan se at Thing på Fyn også har sin den blå 4x4 til salg. Men der står ingen pris. Kontakter ham efter nytår og hører af, skal jo også hører hvad han vil give for min i bytte. Så vi ser lige lidt ind i det nye år. :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #24 Dato: 31. December 2009 kl: 00:49:19 »
Nu træder jeg nok nogle over tæerne, så undskyld på forhånd. MEN synkro de herre??? Dem er jeg ikke til. De er alt for høje og meget ucharmerende...

Er der nogen i dk som har lagt eller ved noget om at skifte motor til subaru?

Jeg regner nok med at kigge efter en T3 efter sommer. Så skulle der være sparet nok op til et fint eksemplar. Jeg kigger efter en carat, bluestar eller en LLE eller noget i den stil. Hvis der nu skulle komme den helt rigtige før må jeg jo se om ikke det kunne blive til den alligevel.

Nå ja. NUL automatik.......
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #25 Dato: 31. December 2009 kl: 14:19:31 »
Citat fra: "peterwings"
Nu træder jeg nok nogle over tæerne, så undskyld på forhånd. MEN synkro de herre??? Dem er jeg ikke til. De er alt for høje og meget ucharmerende...

Er der nogen i dk som har lagt eller ved noget om at skifte motor til subaru?

Jeg regner nok med at kigge efter en T3 efter sommer. Så skulle der være sparet nok op til et fint eksemplar. Jeg kigger efter en carat, bluestar eller en LLE eller noget i den stil. Hvis der nu skulle komme den helt rigtige før må jeg jo se om ikke det kunne blive til den alligevel.

Nå ja. NUL automatik.......

Måske kan du finde noget der er tættere på det du ønsker end T3,
så du ikke skal bygge hele bilen om...

Solow

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #26 Dato: 31. December 2009 kl: 14:41:19 »
Øhhh.. brian !!, bare fordi manden ikke vil have en Syncro er der vel for fanden ikke grund til at spørge om ikk han hellere skulle finde en anden model... og det med motoren kan jo heller ikke være din grund til din anbefaling.. så vidt jeg kan læse snakker næsten alle om at skifte motoren ud !!

 Peter.. du er velkommen til at kigge ud til Søborg en dag, så kan du kigge lidt på min Subarumotor som skal i min her efter nytår ;-)

Jeg mener selv at have den viden der findes om den type konvertering.

Mølle

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #27 Dato: 31. December 2009 kl: 15:35:40 »
Citat fra: "peterwings"
Nu træder jeg nok nogle over tæerne, så undskyld på forhånd. MEN synkro de herre??? Dem er jeg ikke til. De er alt for høje og meget ucharmerende...

Er der nogen i dk som har lagt eller ved noget om at skifte motor til subaru?

Jeg regner nok med at kigge efter en T3 efter sommer. Så skulle der være sparet nok op til et fint eksemplar. Jeg kigger efter en carat, bluestar eller en LLE eller noget i den stil. Hvis der nu skulle komme den helt rigtige før må jeg jo se om ikke det kunne blive til den alligevel.

Nå ja. NUL automatik.......


Bare rolig Peter


Os der kører syncro har vores grunde, men vi tåler da dem, som bare hellere vil skubbes i røven...  :wink:

Hvis alle havde samme smag ville vi måske se verned oversået med Kia Karnival??? Så uanset hvilken opsætning af T3 man er til, så er man jo i bund og grund velkommen på T3N, samt ved div. træf.

Jeg glæder mig stadig til at se, hvilken bil du ender med.

 -og så er det vel egenligt kun et fåtal, som stadig kører med den ,motor, som bilen er født med. Det kunne faktisk være sjovt at lave en poll med det emne

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #28 Dato: 02. Januar 2010 kl: 21:56:48 »
Jeg har lige et par spørgsmål mere, så jeg håber at i bære over med mig. Hvor langt ned kan får sådan en T3er og stadig få den synet. Jeg har set at nogen af T3erne har "skørtsæt på" hvis man kan kalde det for det. Er der nogen der kan fortælle lidt om det? Jeg tænker på fjedere og kan man få andre dæmpere så som koni? Hvis nogen har lidt pix ville det heller ikke gøre noget.

Jeg har en meget fin bus fra 79 som jeg kunne tænke mig at sælge eller bytte til en T3 hvis nogen har interesse for sådan en. Helt rustfri og malet for et år siden. Også synet for et lille år siden. Ring evt for info på 31717970

På forhånd tak.

Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #29 Dato: 02. Januar 2010 kl: 22:20:09 »
Jeg ved god at jeg har sagt nul automatgearkasse, men hvor godt funger de og hvor meget "æder de af benzin øknomien? jeg tænker på denne bus og kan den vejes ned under 1500 kg?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=63431414

Sådan lidt i de små detaljer så vil jeg høre hvad forskellen på den i linket i toppen og dette link på youtube er?  http://www.youtube.com/watch?v=bCzGLW09m7I

Er det skørt eller hvad? undskyld min uvidenhed
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970