Forfatter Emne: overvejer en T3.....  (Læst 10665 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
overvejer en T3.....
« Svar #30 Dato: 02. Januar 2010 kl: 23:22:54 »
Hmm til at starte med så har den fra youtube 5 cylindret TDi og Porsche bremser. Sandsynligvis også forstærket gearkasse.

Den fra dba har en motorkode MV vandkølet boxer, og meget sandsynligt std. bremser og std. gearbox.

Personligt syntes jeg den røde fra DBA er lidt dyr når nu den er uden afgift.

Kig lidt i Tyskland, det er måske lidt mere sådan noget du leder efter.. Herunder et par hits fra mobile.de

-> Caraveller http://tinyurl.com/yen5s3g
-> Multivans  http://tinyurl.com/yz9pcbe
-> Ultrasvedig racer http://tinyurl.com/yfg3r2q

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #31 Dato: 02. Januar 2010 kl: 23:42:52 »
Hej Jan.
Tak for hitsene. Jeg havde set dem før. Den fra den blå var nu også mere ment som spørgsmål til automatgearkasen, og så den forskel på bunden mellem hjulene. Om det er et skørtesæt der sidder på den grønne. Hvis det bliver en T3 vil der blive lagt meget arbejde i den. Jeg har ikke alle pengene til at købe en super sprød til at starte med, men kigger på efter en god og sund bil som grundlag. Jeg har bare rigtig mange spørgsmål og er bange for at trætte nogen før tid.......  
Håber på at kunne lave noget i denne stil med tiden http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=3100317&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=87&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1993-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #32 Dato: 02. Januar 2010 kl: 23:49:28 »
Hej Peter

Velkommen til :-)

Jesper (Danborn) er jo gammel T3 og WBX fan, han har sikkert et par historier at fortælle nede i kælderen...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

pawel

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #33 Dato: 03. Januar 2010 kl: 00:02:00 »
Hvis du ønsker dig en Carat, så er der en som står til salg ved en mekaniker som jeg bruger i Polen. Ejeren har ikke lyst/råd til at beholde bilen længere.

Det er en 2.1 benziner som har taget een af pakningerne i toppen.
Årg 1982, så der er mulighed for classisk forsikring.

Den koster som den står ca 17000kr. Jeg så bilen med mine egne øjne for to uger siden, og den er sund og velholdt.
Der er mulighed for at reperere motoren dernede, eller få noget andet i. Diesel eller benz er op til køberen. 1.9 aaz eller TDI med AFN-ledningsnet osv.. Gearkasse er der osse rig mulighed for at få lavet custom.

Hvis jeg skulle købe en flot t3 ville jeg ALDRIG gøre det i tyskland, for der er de simpelthen alt for dyre. Tyskerne presser priserne op på de t3-ere alt for vildt synes jeg.

Jeg flyver fra kbh til warszawa for ca 500kr retur billet, og da bilen står i warszawa så er det da billigere at tage derned og se på en bil end til Jylland... :shock:

Hvis det har din interesse så giv et ring. Mekanikeren dernede kan jeg stå inde for. Jeg har fået lavet gearkasser ved ham, og han har et yderst godt rygte på det polske t3-netforum.

http://www.moto.allegro.pl/item868777493_vw_volkswagen_transporter_caravelle_carat.html

God jagt ellers! :wink

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
overvejer en T3.....
« Svar #34 Dato: 03. Januar 2010 kl: 08:44:47 »
Oj pawel, den ser da temmelig fin ud. Kom Caraten allerede i 1982?

Hinze

Kkrogsgaard

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #35 Dato: 03. Januar 2010 kl: 10:05:05 »
Ja det er jeg da også i tvivl om, Hinze, de firkantede lygter gjorde ihvertfald ikke.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
overvejer en T3.....
« Svar #36 Dato: 03. Januar 2010 kl: 14:38:59 »
Citat fra: "Hinze"
Oj pawel, den ser da temmelig fin ud. Kom Caraten allerede i 1982?

Hinze


Pawel, du kommer til at oversætte lidt her:

Wyposażenie:     Autoalarm, Centralny zamek, Elektryczne lusterka, Wspomaganie kierownicy

Den første går nok an og den næste måske centrallås, men så går det også galt med forståelsen.

Hinze

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #37 Dato: 03. Januar 2010 kl: 15:58:45 »
Elspejle og servostyring ;-)
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
overvejer en T3.....
« Svar #38 Dato: 03. Januar 2010 kl: 17:06:45 »
Det har ikke en s--- med en 82 at gøre , det er chassi nr byt , det første man skal tjekke er vangen under pas. sæde , prøv lige at se bagklaplås , skydedørshåndtag osv. , den kan blive svær at syne i dk .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

pawel

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #39 Dato: 03. Januar 2010 kl: 18:15:28 »
Citat fra: "POLLE955"
Det har ikke en s--- med en 82 at gøre , det er chassi nr byt , det første man skal tjekke er vangen under pas. sæde , prøv lige at se bagklaplås , skydedørshåndtag osv. , den kan blive svær at syne i dk .
hilsen poul


Jeg har lige haft en lille tlf.samtale..

Ganske sandt, den Carat er ej fra 1982, men dens dokumenter siger nu 1982. Der er ej blevet ombyttet vanger men blot bilens registreringspapirer.

På et tidspunkt sagde den polske lovgivning at man ej kunne indføre køretøjer mere end 10år gamle. Det var derfor ej nemt at være t3-entusiast, så for at få en ret fin t3 ind i landet, så måtte man altså have nogle dokumenter fra en i forvejen polsk indregistreret t3. Man ændrede så blot stelnummeret i dokumenterne, og vupti så blev der pludseligt en fin flot Carat 1982 ud af en gammelt udtjent t3.. Ingen grund til at flytte alt indretningen og udstyret over på den i forvejen polsk-registrerede t3 (som man eksempelvis ville gøre med en bil i dk hvor man pelser en fin udenlandsk t3 uden afgift og påmonterer det hele en dk-indregistreret t3)  

Smart hva'? Måske lidt utænkeligt i dk, men ret så hverdagsagtigt i Østblokken. Husk blot den fine flaske spiritus og et par poser luksus kaffe til din ven på motorkontoret, og glem ikke at du nu skylder ham/hende en lille tjeneste en anden go' gang..   :D

Welcome to the wild wild east!.. :wink:

Ps. Angående syn i dk.. Tjaeh, jeg kan nu ikke se det store problem i at få den igennem et syn i dk. Stelnummeret stemmer overens med stelnummeret i papirerne. Der er aldrig svejst i vangerne. At den så har fået en ret så fin indretning, ja det kan synsmanden jo ikke blande sig i. Hvis jeg har en gammel caravelle cl ultra kedelig og indretter den med multivansæder i velour og giver den lækre brede carat-lister osv osv, ja det kan han jo ikke have nogen indvendelser imod..

Ps. Og bilen uden motor står kun til 7000zl -ca 13500kr.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
overvejer en T3.....
« Svar #40 Dato: 03. Januar 2010 kl: 18:34:38 »
Jeg tror hverken spiritus eller luksus kaffe ville besnære synsmanden der hvor jeg syner biler - tværtimod! Der ville nok være god grund til, at skæve ud på parkerings pladsen, om han havde tilkaldt "vennerne" for forsøg på bestikkelse etc. etc. Og jeg ku` godt frygte, at den gamle ræv ville protestere over det, hvis han vidste, at der var noget uldent ved papirerne, - men fin ser den godt nok ud!

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
overvejer en T3.....
« Svar #41 Dato: 03. Januar 2010 kl: 19:36:11 »
Det kan godt være der er et sted man kan få den synet , men kom til at tænke : Porsche Turbo fra 69 , så tror s-- øjenene ville rulle lidt hos synsmanden  :roll:
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
overvejer en T3.....
« Svar #42 Dato: 03. Januar 2010 kl: 21:41:48 »
ellers en interessant papirøvelse; hvordan mon T&S + applus ville vurdere sådanne originale dokumenter sammenholdt med en ellers passende. typegodkendelse?

Hinze

pawel

  • Gæst
overvejer en T3.....
« Svar #43 Dato: 03. Januar 2010 kl: 22:04:09 »
Citat fra: "Hinze"
ellers en interessant papirøvelse; hvordan mon T&S + applus ville vurdere sådanne originale dokumenter sammenholdt med en ellers passende. typegodkendelse?

Hinze


Tjah, jeg har da købt en original bluestar hannover edition i dk, hvor der i dokumenterne står blot transporter.. Jeg tror altså ikke at det er så svært at importere en gammel t3 med ret så fin indretning og få den rimeligt billigt igennem afgiftshelvedet i dk.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
overvejer en T3.....
« Svar #44 Dato: 03. Januar 2010 kl: 22:51:12 »
Citat fra: "pawel"

Tjah, jeg har da købt en original bluestar hannover edition i dk, hvor der i dokumenterne står blot transporter.. Jeg tror altså ikke at det er så svært at importere en gammel t3 med ret så fin indretning og få den rimeligt billigt igennem afgiftshelvedet i dk.


Næ, det lyder da som en mulighed.