Forfatter Emne: Skal det være en LLE´er??  (Læst 966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

wbx4ever

  • Gæst
Skal det være en LLE´er??
« Dato: 03. April 2010 kl: 10:49:00 »
Min nuværende drøm går på at jeg, inden jeg får mig en T3´er lige skal ha en garage at stille den i. Derfor er huskøb en nødvendighed (bor i rækkehus). Efter at være ude og kigge på "harald", dengang han var til salg, blev jeg klar over hvad jeg ville ha (Harald var "the one that got away", men jeg var en kylling og ku ikke ta beslutningen dengang og har fortrudt det siden, også når man tænker på at prisen var helt i orden og at manden der solgte ham vær ærligheden selv... nå! men der har I nok også været :-)). Det jeg skal ha er en T3 multivan med bord og det hele. Jeg har kigget på lidt lækkerier på nettet og er blevet lidt forelsket i den model der hedder LLE. I skriver herinde at lakering og diverse er af en bedre kvalitet en eks bluestar osv. Er dette fordele der kan retfærdiggøre en højere pris og hvad indebær det ellers af fordele at købe en LLE? Håber i vil bruge lidt tid på at svare da jeg ikke er så erfaren på området, Venligst Jacob.

Mads-kaa

  • Gæst
Skal det være en LLE´er??
« Svar #1 Dato: 03. April 2010 kl: 17:12:33 »
Mig bekendt er den eneste forskel på LLE-modellerne og *-star modellerne farven, om lakeringen er af en bedre kvalitet skal jeg lade være usagt. En LLE er vel egentlig mest tænkt som et samler objekt.

/Mads

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skal det være en LLE´er??
« Svar #2 Dato: 03. April 2010 kl: 17:43:27 »
Jeg tror jeg ville fokusere mest på en velholdt rustfri model fra det sydligen tyskland end jeg ville gå efter en bestemt udstyrs-model. Ekstraudstyr kan eftermonteres, men du vil blive gladest for et rigtigt sundt eksemplar som du så kan få hulrumsbeskyttet og undervognsbehandlet grundigt til at køre i det danske klima.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

ibber

  • Gæst
Skal det være en LLE´er??
« Svar #3 Dato: 03. April 2010 kl: 22:27:11 »
tjah jeg har så hørt at nogen af de sidste LLE'erer stod i noget tid på lager inden de blev malet, og derfor kan ha tendes til at komme med små rustpletter uventede steder - jeg tror man skal alle de rygter der er med et gram salt , og bare finde sig et eksemplar der ser fornuftigt ud lige nu.
men forstår godt det er en multivan du vil ha - de er fede ;-)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Skal det være en LLE´er??
« Svar #4 Dato: 03. April 2010 kl: 23:13:46 »
De sidste syncroer i østrig stod som karosse ude i vejret, ikke de sidste normale LLEère .... husk at læse i bogen om det. En LLE syncro fra steyer puch fra 1992-93 er nævnt som rustoffer.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

ibber

  • Gæst
Skal det være en LLE´er??
« Svar #5 Dato: 04. April 2010 kl: 00:01:15 »
aha - ja det lyder som et bedre bud , som nævnt - der er mange historier i luften.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Skal det være en LLE´er??
« Svar #6 Dato: 04. April 2010 kl: 09:26:34 »
LLEère har flere sjove historier. Pga den store succes med salget af de sidste modeller i 1992 blev der produceret "LAST EDITION" "VERY LAST EDITION" og "SUPERLAST EDITION" ... på en eller anden måde må man kalde det sådan. Generelt er det dog vigtigst, at de sidste allersidste fik et specielt nummer som klistermærke på døren. Der er også tale om de der karosser der stod ude i vejret, det var mere hos steyer puch i Østrig, der jo lavede de der syncroer. De sidste LLLere var i Starblue og Orlyblue med hver 2.500 busser den røde Tornadot blev til gengæld kun lavet ca. 800 gange og her slutter detaljen.

Jeg har læst det i en bog, men i vilken??? måske flere detaljer hos LLE-Kartei???

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

wbx4ever

  • Gæst
Skal det være en LLE´er??
« Svar #7 Dato: 04. April 2010 kl: 11:25:50 »
Tusinde tak for svarene, glæder mig som et lille barn til den dag jeg selv kan skrive et indlæg med teksten "se min nye bus"!!!!! kan sgu næsten ikke vente. Det lyder lidt som om man er lige så godt tjent med en alm multivan i god stand :-). Så bliver det det jeg kaster mig ud i. Så er det bare ud med antennerne og finde "the one and only" og slå til så det ikke bliver endnu en "the one that got away". ha det godt alle sammen til vi ses Hilsen Jacob

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skal det være en LLE´er??
« Svar #8 Dato: 04. April 2010 kl: 12:00:11 »
Du kan eventuelt lure med i denher tråd

http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-100350.html#100350

Den plejer at vokse med et par indlæg om ugen, når folk sidder og drømmer..  Der kommer nogle rigtigt flotte og velholdte ind imellem.

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012